Zračna luka Rijeka planira rekonstrukciju vrijednu 20 milijuna eura
Marinko Glavan
31. listopad 2013 11:51
Kopirali ste poveznicu članka!
Projekt obuhvaća sveobuhvatnu rekonstrukciju i dogradnju aerodromske infrastrukture
RIJEKA Uprava Zračne luke Rijeka predala je Ministarstvu regionalog razvoja i fondova Europske unije projekt rekonstrukcije aerodroma težak čak dvadeset milijuna eura. Projekt je osmišljen prije nekoliko mjeseci, a uz Zračnu luku kao nositelja, u njemu sudjeluju i Primorsko-goranska županija, Grad Rijeka, Općina Omišalj i drugi partneri. Direktor Zračne luke Tomislav Palalić ističe da projekt kako je zamišljen, obuhvaća sveobuhvatnu rekonstrukciju i dogradnju aerodromske infrastrukture. To u prvom redu znači dogradnju staza za vožnju, kao i proširenje i rekonstrukciju stajanke za zrakoplove, ali i dogradnju aerodromske zgrade.
Na pitanje treba li, sa završetkom sezone komercijalnih letova, ponovno očekivati probleme u isplatama plaća radnicima i servisiranju obaveza Zračne luke, Palalić to odlučno opovrgava. – S racionalizacijom poslovanja koju smo proveli i povećanjem prometa isplata plaća i obaveza neće doći u pitanje. I ne samo to, nego ćemo uspjeti u obrocima radnicima isplatiti i dugovanja iz prethodnog razdoblja, rekao je Palalić.
Uprava Zračne luke, u obrazloženju projekta navodi kako je proširenje postojeće zgrade neophodno, zbog promjena u avionskom prijevozu tijekom četrdeset godina, otkako je izgrađena, kao i zbog zahtjeva nacionalnih i međunarodnih tijela iz sektora zrakoplovnog prometa.
Zgrada neadekvatna
Proširenje bi se u prvom redu odnosilo na izgradnju prostora za domaće i međunarodne dolaske, s pratećim sadržajima.
Postojeća zgrada ne ispunjava ni zahtjeve predviđenog porasta prometa u smislu protoka putnika tijekom vršnih opterećenja, objašnjava Palalić.
Dograđena bi se zgrada aerodroma prostirala na 4.600 metara kvadratnih, na tri etaže. Uz proširenje i dogradnju staza za vožnju i platforme za parkiranje zrakoplova, takozvane stajanke, projektom se predviđa i izgradnja sadržaja za skladištenje i manipulaciju tereta koji se prevoze zrakoplovima, tlocrtne površine od pet tisuća »kvadrata«.
U prvu ligu
Projekt je trenutno na razmatranju u Ministarstvu, koje još nije dalo svoju ocjenu, iako je bilo najavljivano kako će to učiniti do konca rujna, ili početkom listopada. Inače, prema planu uprave Zračne luke, svi bi navedeni zahvati trebali biti dovršeni najkasnije do 2020. godine, a trebali bi osigurati uvjete za planirani rast prometa na dulji rok.
Koliki je planirani rast izrijekom se ne navodi, no poznato je da je Palalić prilikom dolaska na mjesto direktora prošle godine najavio da mu je prvi cilj dostići Zadar i Pulu, čiji se promet kreće oko 350 tisuća do 400 tisuća putnika godišnje. Prije dva mjeseca najavio je da mu je plan na dulje staze pozicionirati Rijeku u prvu ligu hrvatskih aerodroma, gdje Zagreb, Split i Dubrovnik neprikosnoveno vladaju, svaki sa sedmeroznamenkastim godišnjim brojem putnika. Iz Ministarstva regionalnog razvoja i fondova europske unije nisu htjeli odgovoriti na naš upit o projektu, objašnjavajući kako će informacije biti objavljene istodobno s onima o ostalim projektima pristiglim na natječaj. – Na Javni poziv za dostavu projektnih ideja regionalnih razvojnih projekata u sklopu Programa pripreme i provedbe razvojnih projekata prihvatljivih za financiranje iz fondova Europske unije ove je godine pristiglo gotovo 400 prijava. Postupak evaluacije je završen i lista odabranih projektnih ideja bit će uskoro objavljena, poručuju iz Ministarstva, uz objašnjenje kako ne mogu unaprijed objavljivati informacije o pojedinačnim projektima.Inače, Zračna luka Rijeka ovogodišnju sezonu komercijalnih letova završava s prometom od preko 140 tisuća putnika, što je gotovo dvostruko više nego prošle godine, jedne od najtežih u povijesti aerodroma, s rekordno niskih 72 tisuće putnika.
Dug se smanjuje
– Zasluge za takav rezultat u prvom redu možemo pripisati uspješnom projektu udruženog oglašavanja kojeg provodimo zajedno s turističkim zajednicama, komentira poslovanje direktor aerodroma. Do službenog kraja sezone preostala su tek dva leta Germanwingsa na letu prema Kölnu, te nekoliko čarter letova, među kojima su i oni vezani uz nastupe »Rijeke« u nogometnoj Euroligi, te dolazak gostujućih momčadi. Zračna je luka praktički već u takozvanom »hladnom pogonu«, kao i obično tijekom zimskih mjeseci, no uprava već sada za iduću godinu najavljuje novi rast prometa. – Već sada ugovoreni su novi letovi za njemačko tržište, a pred zaključivanjem smo pregovora za još neke linije, ali o detaljima ne bih htio dok sve ne bude potpisano, kazao je Palalić.
Iako se poslovanje Zračne luke popravlja, stanje je ipak još daleko od idealnog. Tako su ukupna dugovanja aerodroma smanjena, ali i dalje iznose oko 12 milijuna kuna, a Zračna luka će i ove godine primiti oko 2,7 milijuna kuna od svojih osnivača, najvećim dijelom od Ministarstva prometa, na ime potpore gospodarskim subjektima koji vrše djelatnosti od općeg gospodarskog interesa.