Što se to događa

ZAŠTO GORE AUTOBUSI AUTOTROLEJA Pokrenuta istraga, je li se štedjelo na rezervnim dijelovima?

Marinko Glavan

Sva tri požara izbila su u motornom prostoru autobusa marke MAN, starih dvadesetak godina, pa su u Autotroleju odlučili iz prometa povući sva vozila iz ove serije 



RIJEKA – Direktor Autotroleja Marin Rajčić, kojega smo upitali o uzrocima požara na autobusima i sigurnosti vožnje javnim prijevozom ispričao se svim putnicima koji su doživjeli neugodnosti zbog požara, te nam je kazao kako su svi autobusi MAN-a iz te serije do daljnjega povučeni iz prometa, te će biti temeljito tehnički pregledani.


– U prvom redu izražavam žaljenje zbog neugodnosti koje su doživjeli korisnici javnog gradskog prijevoza tijekom proteklih desetak dana, koji su koristili vozila na kojima je došlo do zapaljenja odnosno požara u dijelu motora. Došlo je do zapaljenja na autobusu koji je vozio na liniji 12 na području Buzdohnja, a najbitnije je da nitko od putnika nije nastradao. Vozač je odmah reagirao, zaustavio vozilo, iskrcao putnike te krenuo u gašenje požara vatrogasnim aparatima, tako da nije došlo do širenja požara, a radi predostrožnosti reagirali su i vatrogasci. Uzrok ovog požara kao i prethodnih još uvijek nije poznat, ali smo iz prometa povukli sva vozila iz ove serije. Riječ je o desetak vozila marke MAN nabavljenih 1997. i 1998. godine, kazao je Rajčić.


Na pitanje je li uzrok požarima nedostatno održavanje autobusa, s obzirom da je vozilo koje se jučer zapalilo, kako neslužbeno saznajemo, netom prije požara bilo u garaži na provjeri ispravnosti, Rajčić odgovara kako se uzroci triju požara moraju utvrditi vještačenjem.





– Oformljen je i stručni tim Autotroleja i Rijeka plusa, sa zadatkom da još jednom pregledaju sva vozila i u što kraćem roku utvrde uzroke požara. Što se samog održavanja tiče, treba naglasiti kako su sva vozila redovito servisirana i na istima se obavljaju redovni tehnički pregledi, kao i periodični i dnevni, tako da su, bez obzira na ove požare, sva vozila sigurna. Naime, prilikom dnevnog pregleda vozila, ukoliko se uoči bilo kakav kvar ili nepravilnost, vozila se šalju na popravak. Još jednom naglašavam kako ćemo učiniti sve da bi što prije utvrdili uzroke požara, te svim našim korisnicima omogućili sigurnu i ugodnu vožnju, rekao je Rajčić.


Neslužbeno ipak doznajemo kako problema s održavanjem vozila ima, i to posebno otkad vozni park gradskog javnog prijevoznika održava tvrtka Rijeka plus. Istu priču čuli smo i od djelatnika KD »Čistoće«, čija vozila također održava gradska tvrtka Rijeka plus, otkako je oformljen svojevrsni gradski »holding«. Problematična je, navodno, nabava rezervnih dijelova, na kojima se štedi, zbog čega su vozila gradskih komunalaca nerijetko izvan stroja.


Upit o tome postavili smo riječkom gradonačelniku Vojku Obersnelu, koji, međutim, sve takve navode demantira.



– Požari na trima autobusima su posljedica ili spleta nesretnih okolnosti, ili greške u proizvodnji, koja se manifestirala nakon određenog broja godina, s obzirom da je riječ o autobusima istog proizvođača i istog tipa. Moram naglasiti da autobuse, bez obzira što ih sada održava Rijeka plus, servisiraju isti ljudi koji su i do sad to radili, u istim prostorima, s istim alatima i opremom, samo što sad primaju plaću u drugoj firmi. Što se voznog parka »Čistoće« tiče, on je prijašnjih godina uglavnom bio održavan izvan tog komunalnog društva, što je za nas bilo i financijski i organizacijski neprihvatljivo, te smo, radi ušteda, krenuli u reorganizaciju. Mislim da je problem u tome što se nekima ne sviđaju nova pravila, koja su uvedena s reorganizacijom, a ne s održavanjem vozila, rekao je Obersnel.


Riječki gradonačelnik ustvrdio je kako je javni promet u Rijeci i okolici i dalje siguran.


– Dogodila su se tri požara, ali nema ničega što bi ukazivalo na ozbiljniji problem s održavanjem, zaključio je Obersnel.