Sudionice ovogodišnjeg saziva - Saša Marinović Kunić, Renata Trifunović, Vesna Osojnički, Laura Rainbow i njezin sin Viktor / Foto Marinko KRMPOTIĆ
Nakon četverodnevne pripreme, Zagrepčanke Laura Rainbow, Saša Marinović Kunić i Renata Trifunović te Vesna Osojnički, Čakovčanka, ali i Goranka, 27 sati bez prekida pekle su svoja umjetnička djela u peći nabavljenoj prije dvije godine
povezane vijesti
PLEMENITAŠ – Šezdesetak novih, iz vatre nastalih skulptura rezultat su rada ovoproljetnog Wood firing druženja koje je u Plemenitašu potpuno opravdano održano pod nazivom Women Wood firing.
Naime, sudionice su bile žene – Zagrepčanke Laura Rainbow, Saša Marinović Kunić i Renata Trifunović te Vesna Osojnički, Čakovčanka, ali i Goranka, domaćica i organizatorica koja već gotovo puna tri desetljeća u Plemenitašu kroz rad Oblikovne radionice Plemenitaš održava »vatru« vezanu uz umjetnički pristup izradi skulptura od keramike.
Dio svijeta
Prije dvije godine u Plemenitašu je, uz veliku pomoć Alena Lacovetskog, svjetski znanog stručnjaka za izgradnju peći koje služe za obradu i izradu keramičkih skulptura, izgrađena nova velika keramička peć. Prošle godine ta je peć radila »punom parom«, a i ove godine, govori nam Vesna Osojnički, nastavljeno je druženje umjetnika i vatre.
Stižu keramičarke iz Brazila
Oblikovna radionica Plemenitaš nastavlja rad tijekom ovog ljeta. Nakon ovog woodfiring iskustva, slijedi rezident program koji traje tri-četiri tjedna i kojeg će dio biti dvije keramičarke iz Brazila. Potom slijedi završno paljenje i druženje krajem kolovoza. Naravno, sve što je napravljeno planira se i predstaviti pa su tako u planu putujuće izložbe tamo gdje su zainteresirani – Zagreb i Čakovec sigurno, a za druge gradove će se još vidjeti. |
– Početak lipnja već je tradicionalno i početak naših brojnih aktivnosti u Plemenitašu. Ovog smo se puta nas četiri našle istodobno kad su i na druge dvije lokacije u svijetu održana wood firing druženja. Alen Lacovetsky je u svojoj Kanadi, u Winipegu, održavao wood firing festival, a u Južnoj Koreji Paola Krnjić, članica Oblikovne radionice Plemenitaš sudjelovala na tamnošnjem skupu wood firing pa smo istodobno na tri lokacije izrađivali predmete uz pomoć snage vatre. Naravno, zahvaljujući modernim tehnologijama surađivali smo i kontaktirali te na jedan način bili dio svjetskih umjetničkih kretanja vezanih uz wood firing. Same pripreme za rad trajale su oko četiri dana, završni čin rada s keramičkom peći trajao je punih 27 sati koje smo odradile »u komadu« i bez spavanja kako bismo iskoristili snagu i postojanost vatre. To je vremenski duže no lani, a uspjeli smo postići i višu temperaturu, točnije došli smo do 1.280 stupnjeva Celzija. Izuzetno smo zadovoljne rezultatima. Sve što smo stavile u peć dobilo je novu fantastičnu vizuru. Uspjeli smo uz pomoć vatre, pepela i visokih tempratatura stvoriti nešto potpuno novo, rekla je Vesna Osojnički.
Važni pomagači
Jako je zadovoljan radom i Laurin sin Viktor koji kaže kako je, uspoređujući prošlogodišnje i ovogodišnje iskustvo, njemu jasno kako je puno napredovao i naučio. Treba svakako reći kako su uz njega četiri spomenute umjetnice imale pomoć. Volonterka Ljiljana Šunjar iz Ogulina pomagala je u pripremama za rad peći, a Sunčica Bešlić iz Slavonskog Broda pomagala je u kuhanju. I obje su obećale doći opet! |
Zadovoljstvo sudionica
Veliko zadovoljstvo iskazuje i Laura Rainbow koja se profesionalno kroz rad svoje firme Art Studio Laura Rainbow bavi izradom keramike. Oduševilo ju je 27 sati konstantnog rada.
– Odrađivala sam seriju »Ptice sreće«, skulpture koje sam počela izrađivati još prije korone. Druženje i rad bili su intenzivni i kreativni pa je i sve učinjeno odlično. Spojile smo zemlju, vatru, vodu i zrak te izradili skulpture kojima smo presretni, rekla je Laura. Saša Marinović Kunić ponovila je prošlogodišnje iskustvo.
– Ovo je bio još veći izazov jer nije bilo takvog svjetskog majstora kao što je bio Alen Lacovetsky. No, Vesna ga je fantastično zamijenila i odradila sve kao da ima deset godina iskustva. Sam zaključni čin, završna čarolija vatre učinila je od ranije pripremljenih skulptura pravo malo čudo i zaista smo sve zadovoljne. Planiram doći i naredne godine jer je Plemenitaš jedno čarobno mjesto neizmjernog potencijala, rekla je Saša. Renata Trifunović također ima samo riječi hvale.
– Okruženje Plemenitaša izuzetno je inspirativno i motivira na rad, a sam proces izrade također je poseban pa su ovakva iskustva neprocjenjiva, zaključila je Renata Trifunović.
Tradicija i budućnost
Status Plemenitaša kao jednog od najbitnijih hrvatskih središta umjetničkog rada s keramikom morao bi biti drugačiji, smatra Vesna Osojnički.
– Ovdje bi se trebala napraviti nova zgrada, svojevrsni muzej keramike koji baš Plemenitaš kao mjesto kroz koje je prošlo 130 značajnih umjetnika keramičara iz Hrvatske i cijelog svijeta, svakako zaslužuje. Mislim da bi se uz kvalitetne projekte itekako moglo konkurirati za EU fondove te dobiti novce za veliki projekt koji bi kulturu cijelog ovog područja podigao na znatno višu razinu te pretvorio Plemenitaš i područje Grada Vrbovskog u hrvatsko središte vezano uz keramiku. Trideset godina rada i tradicije Oblikovne radionice Plemenitaš tako bi dobilo svrhu i smisao, a sve bi trebala pratiti i monografija o radu Oblikovne radionice Plemenitaš, rekla je Vesna Osojnički.