SNIMIO: VEDRAN KARUZA
Turistički djelatnici spominju da će se nakon Tijelova opet smanjiti dolasci do kraja lipnja, kad zbog državnih blagdana očekuju Hrvate i Slovence, a onda početkom srpnja, čini se, slijedi ona famozna srpanjska rupa
povezane vijesti
- Riječki turizam nose mladi turisti i privatni smještaj. Kišni kraj ljeta i početak jeseni smanjio turistički promet
- Spašeno 12 turista iz bivšeg rudnika zlata u Koloradu, jedan poginuo. Bili su zarobljeni na dubini od 300 metara
- Trgovcima smeta nedostatak radnika, sezonu izvukli studenti, đaci, stranci i umirovljenici
Blagdani Duhova i predstojeće Tijelovo donose prvi veliki val gostiju, a kako stvari stoje, krenulo je jako dobro. Naime, na Kvarneru je duhovski vikend donio čak 30 posto bolje rezultate nego lani, a cijeli svibanj je bio 25 posto bolji nego lani i 16 posto bolji nego 2019.
– Nastavlja se trend potražnje objekata s pet zvjezdica. Protekli vikend pokazuje da je Kvarner bio gotovo 30 posto bolji u odnosu na Duhove prošle godine, makar su lani »padali« ponedjeljak, a ove godine u utorak, no 30 posto nije malo. A i cijeli svibanj je dosta bolji nego lani. S tim da smo od početka godine u plusu broja noćenja od 20 posto u odnosu na prošlu godinu. Samim time očekujemo i dobre rezultate za predstojeće Tijelovo, kaže Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarnera. Dodala je i da su posljednjeg produženog svibanjskog vikenda praktički 50 posto prometa ostvarili gosti iz Njemačke, s tim da dosta njih spaja Duhove i Tijelovo, pa bi predstojeći blagdan trebao ponovo donijeti odlične brojke i biti jako dobar uvod u srce sezone. Zanimljivo je da je na Dan državnosti ove godine bilo 20 posto više gostiju na destinaciji nego na Dan državnosti 2019. iako je te godine ovaj hrvatski praznik bio gotovo mjesec dana kasnije, krajem lipnja.
LRH spreman
Nijemci su tako obilježili svibanj, ali i općenito dosadašnji dio turističke godine na Kvarneru, čime njemačko tržište i dalje dokazuje vjernost kvarnerskoj regiji. Njemačka je godinama najjače emitivno tržište s kojega iz godine u godinu i dalje raste broj gostiju, pokazujući da prostora za rast itekako ima.
Turistički djelatnici na Kvarneru spominju da će se nakon Tijelova opet smanjiti dolasci do kraja lipnja kad zbog državnih blagdana očekuju Hrvate i Slovence, a onda početkom srpnja, čini se, slijedi ona famozna srpanjska rupa.
Ipak, predsezona je bila jako dobra, uz ostalo, i stoga što se vratio kongresni turizam, a takav će, vjeruju svi, biti i lipanj. Tim više što osim blagdanima, lipanj vrvi i događanjima koja bi trebala dobrano popuniti turističke destinacije.
U najvećoj liburnijskoj turističkoj kompaniji Liburnia Riviera Hotelima tako su podsjetili na to da je kraj svibnja obilježilo prvo izdanje Imperial Spirits Festivala, prvog festivala koktela koji se održao na terasi hotela Kvarner i koji je već prvu godinu održavanja privukao veliki broj gostiju iz bliže regije, ali i iz inozemstva.
– Ideja je bila osmisliti vrhunski događaj koji će se uklopiti u opatijski ambijent i na inovativan način oživjeti kultnu terasu hotela Kvarner, ali i čitavoj destinaciji donijeti nov i prepoznatljiv proizvod. Bio je to dobar uvod u lipanj za koji imamo jako dobre najave, a posebno tijekom produženih vikenda. Uglavnom se radi o individualnim gostima koji dolaze iz Njemačke, Austrije, Mađarske i Hrvatske. Tijekom prvog dijela lipnja najavljena su i brojna kongresna događanja, na kojima sudjeluju uglavnom gosti iz Hrvatske, a u nekim terminima traži se i soba više, kazao je Ivan Sarajlić iz marketinga LRH te dodao da u Liburniji za sve goste koji svoj lipanjski odmor odluče provesti na Rivijeri pripremaju niz sezonskih ponuda i događanja. Bit će tu, primjerice, delicije od trešanja i vinske večeri uz gostovanje poznatih hrvatskih vinara Tomaza i Enosophia. Hotel Marina u Mošćeničkoj Dragi u lipnju priprema posebnu ponudu jela od jadranske srdele, a restoran Laurus menije s jastogom. Kraj mjeseca bit će u znaku popularne RetrOpatije.
Individualni dolasci
Najveća turistička kompanija na Lošinju, Jadranka turizam, očekuje jako dobru glavnu sezonu.
– Mjesec lipanj je za sada na razini prošle godine, što je veliki uspjeh, jer su svi glavni praznici s naših ključnih emitivnih tržišta ove godine u svibnju. Glavna sezona za sada izgleda jako dobro i očekujemo puno bolje rezultate, bolju popunjenost i više cijene. U lipnju, jednako kao i na jesen, očekujemo više grupnih dolazaka, u segmentu poslovnih putovanja, luksuznih grupa i vjenčanja. Od sredine lipnja i kraja školske godine individualni buking raste i ljeto ćemo bazirati na individualnim dolascima gostiju, kazali su u lošinjskoj Jadranki navodeći i kako se najviše dolazaka očekuje s tržišta Njemačke, Austrije, Slovenije, domaćeg tržišta, ali i Srbije, Češke i Engleske. Na Lošinju su isto tako ukazali na to da se polako bude i azijska i američka tržišta.
Nakon kišnog svibnja gosti su se poželjeli toplog vremena i odmora pa tako, primjerice, najavljuju u Boutique hotelu Alhambra World Gin Day i World Wellness Day 10. lipnja.
U lošinjskoj hotelskoj grupaciji ističu da su vrlo zadovoljni dosadašnjim tijekom turističke godine te je rezultat u smislu prihoda iznad prošlogodišnjeg.
– A mjesec lipanj je za sada na razini prošle godine, što je veliki uspjeh jer su svi glavni praznici s naših ključnih emitivnih tržišta ove godine u svibnju, zaključili su u lošinjskoj tvrtki.
Ognjenović: U svibnju izostao first-minute Nijemaca
Dugogodišnji čelni čovjek njemačkog touroperatora ID Riva toursa Selimir Ognjenović kazao je da ovi blagdani donose prve velike dolaske gostiju, pogotovo kad su vremenske prilike pogodne za prvo ovogodišnje kupanje u moru.
– Ove godine je loše vrijeme u Njemačkoj potrajalo jako dugo, isto tako je bilo i u Hrvatskoj. Mi smo sezonu na brodovima-jedrenjacima ove godine počeli 15. travnja, međutim, zbog kišovitog i hladnog vremena uz puno vjetra početak svibnja bio je dosta težak. Čak smo imali i slučajeva da su brodovi ostajali u lukama. Kako se vrijeme popravilo, krenuo je i buking, no taj tjedan Duhova je kod nas ipak nešto malo ispod očekivanja. Za polaske 27. svibnja i 3. lipnja imali smo nešto mjesta, dok smo obično u ovo vrijeme bili skroz puni. Po meni je last-minute buking u svibnju zbog lošeg vremena izostao i taj dio od 10-ak posto kapaciteta koji se moglo dopuniti se nije realiziralo, kazao je ovaj turistički znalac. O situaciji na njemačkom tržištu kazao je da je buking općenito išao odlično do veljače, kao i u ožujku, dok je od polovine travnja taj entuzijazam splasnuo i ostao ispod razine iz najboljih godina. Na pitanje što je utjecalo na to, Ognjenović je slikovito pojasnio, »došli su računi«, tako da su u nekim njemačkim agencijama govorili da su u tih 15-ak najdramatičnijih dana imali i do 30 posto manje rezervacija nego inače.
– Pitanje je je li se buking u Njemačkoj ispucao ili se radi o zastoju koji će donijeti više last-minute bukinga i popraviti rezultate. Pogotovo se to odnosi na ona prva dva tjedna u srpnju, pojasnio je Ognjenović te dodao da školski praznici u Bavarskoj počinju početkom kolovoza.
– Stoga su od 22. srpnja pa sve do listopada naši brodovi zaista odlično popunjeni, kazao je naš sugovornik istaknuvši i odličnu suradnju s Lučkom upravom Rijeka odakle kreće većina ID Rivine flote.