Foto: Roberto Pavić
Čista melodiozna ritmična agresija
povezane vijesti
Na dostojan i dojmljiv način samoborski hardcore punk bend Deafness by Noise krenuo je u obilježavanje tridesete godišnjice svoje uočljive nazočnosti na hrvatskoj (pa i šire) rock sceni.
Obljetnički album »Dial »N« for Noize« osmislili su na taj način da su svojim fanovima ponudili 13 pjesama u kojima odabirom glazbe govore o svom punk-rock odrastanju i životu pa tako uz njihovu pomoć putujemo od jednostavnog i sirovog punk rocka iz drugog dijela sedamdesetih, preko hardcore punk i trash metala devedesetih pa sve do ovostoljetne indie i alt rock agresivnosti. I sve to uz moćnu i snažnu rock glazbu prepunu plesne i životne energije, idealnu za ono što Deafness by Noise najviše i vole – svirku uživo!
Ritmična agresija
Mogao se album bez ikakve dvojbe zvati i po pjesmi »Silence is the Enemy« (»Šutnja je neprijatelj«) jer bi i tim nazivom odgovarao temeljnom raspoloženju albuma koji u tridesetak minuta nudi čistu melodioznu ritmičnu agresiju koja je u slučaju ove pjesme obilježena odličnim gitarama i poletnim plesnim ritmom kojem je temelj pop- punk, ali je sve skupa toliko ubrzano da taj »broj okretaja« poništava oznaku pop.
Još je nekoliko takvih izvrsnih primjera. »I Wanna Destroy You« odlična je obrada pjesme grupe Soft Boys u čijoj im izvedbi pomaže engleski indie rocker Scott Perry pa zajedno uspješno bude duh Ramonesa, ali i ranog britanskog punka idealnog za zborno pjevanje u natrpanim klupskim prostorima.
Scott Perry ruku im pruža i pri izvedbi zanosne »Strike the Match and Blow« koja donosi dašak starinskog rock and rolla podignut na milijunsko oktansku razinu, dok »Here We Go Again« (u kojoj gostuje australski rker Evan McLellan) te »Better Than Lonely« (u kojoj je gost D. Shimek iz House of Pablo) imaju istodobno i žestinu i melodioznost, odnosno radiofonijski potencijal.
Jako dobro!
No, mogu Deafness by Noise još i brže. »Zero the Clock« pun je trash metal udara i odgovarajućeg vokala Hrvoja Krmpotića kojemu kao gost pomaže operni pjevač Ervin Baučić. Istu tu silinu, agresiju i beskompromisnost nude i pjesme »Chained ‘n’ bound«, »Overrun«, »Plain Vanilla«, »Loud Fast Rulez« te naslovna »Dial N for Noize« u kojoj im pomaže Chris Ian iz benda House of Pablo.
Razorni ritam basa i bubnjeva temelj je ovih pjesama koje nude i odličan rad gitara, a da znaju kombinirati stilove, Samoborci potvrđuju u odličnoj »Who Cares« koja je odsvirana i otpjevana uz pomoć Dubioza kolektiva koji pri kraju uključuje svoje reggae gorivo i potvrđuje kako su idealna ekipa za suradnju u ovoj pjesmi kojom se iskazuje nezadovoljstvo svijetom u kojem se malo tko buni na negativnosti.
Za sam kraj, kao svojevrsni dar, Deafness čuvaju »Talkin’ ‘Bout a Revolution«, odličnu obradu inače akustične pjesme sjajne američke kantautorice Tracy Chapman objavljene 1988. godine na njezinom eponimnom debitantskom albumu. Sve u svemu, jako dobro za obljetnički album. Sretan rođendan!
Snimanje i suradnici
»Dial »N« for Noize« je sniman u pandemijskim uvjetima tijekom 2020. i 2021. godine, s vrhunskim producentima (Andy Classen, Bojan Pahljina i Bernard Mihalić) u najpoznatijim studijima u EU-u (RSL Novo Mesto, Stage 1 studio Kassel, Studio Podmornica).
Album je miksao poznati danski producent Tue Madsen (Meshuggah, Sick of It All, Ektomorf, Madball, Suicide Silence) krajem 2021. godine, a završni mastering 2022. je odradio »the master of the dark arts«, legendarni Paul Logus (Pantera, Clutch, Limp Bizkit, Public Enemy, Stone Sour, Puff Daddy). Za naslovnicu albuma zaslužan je Boris Kuk i BoŽeSaČuvaJ.
Kratka biografijaGrupa je osnovana 1991. godine i u karijeri je dosad održala više od tisuću koncerata, 15 samostalnih europskih turneja i turneja s legendama kao što su Suicidal Tendencies, Biohazard, Sick Of It All, Madball, D.R.I., Slapshot i H2O. |