Svjetska premijera

U Zagrebu svjetska premijera nove “petice”: Pogledajte kako izgleda BMW i5

Edi Prodan

Ono što osim mjesta premijere Hrvatskoj također ide na čast, činjenica je da dizajn nove bavarske limuzine potpisuje Domagoj Đukec koji i vodi dizajnerski odjel bavarskog automobilskog diva



Proslava 30. rođendana tvrtke Tomic & CO koja je jučer unikatnim darom, ovodobnom replikom BMW-a 3.0 CSL uručenoj vlasniku Franji Tomiću, te kasnijim koncertom u zagrebačkom HNK započela u Zagrebu, nastavljena je danas sa – svjetskom premijerom nove serije 5 koja pod nazivom i5 dolazi i kao u potpunosti električni automobil.


Istinski je to raritet jer je na taj način poslovnica Tomic & CO u zagrebačkoj Roosveltovoj ulici postala jedinim mjestom na svijetu gdje je taj automobil predstavljeni u fizičkom obliku. Svi ostali mogli su premijeru pratiti isključivo digitalnim putem.


Ono što osim mjesta premijere Hrvatskoj također ide na čast, činjenica je da dizajn nove bavarske limuzine potpisuje Domagoj Đukec koji i vodi dizajnerski odjel bavarskog automobilskog diva.





Iako su ukusi dakako stvar osobnog izbora, većina će se ipak složiti da je ova BMW-ova limuzina jedan od najelegantnijih automobila te klase ikad napravljenih. Za pohvalu je i evolutivna metoda primijenjena u razvoju dizajna, a nemalo ushita mami i unutrašnjost kojom dominiraju dva golema zaslona veličine 12,3 i skoro 15 inča! Istinski futurizam, ali i sadržaj koji se malo gdje u automobilskom svijetu pronalazi.


Nova “petica” dolazi s iznimno sadržajnom ponudom motora. Zapravo nudi sve što se može poželjeti – benzince, dizelaše, plug-in hibride kao i čistu “elektriku”.



U Zagrebu je tako predstavljen električni model i5 koji dolazi u dvije varijante. Super moćnom izdanju M60 xDrive sa 601 KS i nestvarnim okretnim momentom od 820 Nm. Do “stotke” taj model stiže za 3,8 sekundi, dok je manje snažnom eDrive40 ima pogon na stražnje kotače i raspolaže snagom od 340 KS. Njemu je ubrzanje šest sekundi, a maksimalna brzina 193 km/h – naizgled skromnih, no kod električnih automobila taj parametar je uvijek stišan zbog uštede energije. BMW i5 koristi bateriju od 81,2 kWh tako a mu je u verziji M60 autonomija do 516 kilometara, a kod eDrive40 uistinu velikih 582 kilometra.


Ono što nije poznato, cijena je automobila, no uskoro će i taj podatak biti jasan, dok je sam početak prodaje zakazan za listopad.