Foto: iStock
UV zračenje se povećava čim poletite pa je 60 minuta u "zraku" za pilote jednako tome da provedu 20 minuta u solariju
povezane vijesti
Apsolutno ste spremni za putovanje: karte su bile jeftine, kupili ste super jastuk za spavanje u avionu, mini set kozmetike je spakiran u prozirnu vrećicu i skinuli ste nekoliko epizoda “Prijatelja” da vam pravi društvo pri polijetanju.
Sve što trebate je doći na vrijeme, smjestiti se u avion, po mogućnosti uz prozor, poletjeti… i nanijeti SPF?
Možda ne znate, ali putovanje zrakom izlaže našu kožu intenzivnijem i opasnijem UV svjetlu što se više penjemo u najniži sloj atmosfere. Studije su zabilježile da piloti i kabinsko osoblje imaju gotovo dvostruko veću stopu melanoma od prosječne populacije.
Dermatologinja Jeanine Downie objašnjava da, iako možda nismo izloženi dosljedno visokom UV zračenju kakvom piloti jesu, ipak bismo trebali biti oprezni kada putujemo avionom.
“Ono što preporučujem sebi i svojim pacijentima koji putuju je da budu svjesni da moraju dosljedno štititi svoju kožu od UVA, UVB, infracrvenog i HEV svjetla”, kaže Downie i dodaje: “To znači da se krema za sunčanje sa SPF-om od 30 ili više ponovno nanosi svaka dva sata.”
Dok se putnički prozori sastoje od tri sloja plastike koja blokiraju značajnu količinu UVB zračenja (vrsta koja uzrokuje opekline od sunca), sunčeve zrake postaju 6-10 % snažnije svakih 10 00 metara.
To znači da je na visini letenja (koja je oko 10 000 metara) UV zračenje dvostruko više nego na tlu.
“Studije Zaklade za rak kože pokazale su da se, dok se uspinjete u avionu, zapravo izlažeteintenzivnijoj količini sunčeve svjetlosti”, objašnjava Downie i dodaje da je to razlog što piloti i stjuardese imaju relativno veći broj slučajeva oboljenja od raka kože od opće populacije.
Kod posada koje su razvile melanom, imali su 42 % veću vjerojatnost da će umrijeti od raka nego opća populacija.
Posebno za pilote, izloženost UV zračenju je zabrinjavajuća. Nakon što su pronašli veće stope melanoma u posadi, istraživači su otkrili da je vjetrobransko staklo zrakoplova blokiralo UVB zračenje, ali je pustilo UVA.
Kada su usporedili izloženost UVA zračenja solariju, otkrili su da je 60-minutni let izložio pilote jednakom zračenju kao i 20-minutna sesija sunčanja, piše New Beauty.