Fopto M. LEVAK
Ovim aneksom ugovora Bina Istri kao koncesionaru koncesija je produžena za 3 godine, do kraja 2041. godine
povezane vijesti
- “Dobro jutro, uskoro bivši predsjedniče”: Primorac posegnuo za plagiranjem Butkovićeve i Radeljićeve kampanje
- Butković ponudio pomoć u saniranju željezničke pruge u Hercegovini koja je oštećena u poplavama
- Beroša će, izgledno, naslijediti ova istarska liječnica. Odlaze li u “paketu” još neki Plenkovićevi ministri?
U Ministarstvu prometa potpisan je dodatak postojećim ugovorima za dvije podfaze dovršetka gradnje Istarskog ipsilona: jedna se sastoji od izgradnje drugog kolničkog traka od portala tunela Učka do čvorišta Matulji, dionice duge gotovo 10,3 km te proširenja odmorišta Kvarner, a druga od dva nova vijadukta, Limska draga i Mirna.
Ukupna procijenjena vrijednost je oko 200 milijuna eura, a Ipsilon bi kao puni profil autoceste u mreži hrvatskih cesta trebao biti spojen sa ostatkom Hrvatske i pušten u promet do sredine 2026. godine.
Ovim aneksom ugovora Bina Istri kao koncesionaru koncesija je produžena za 3 godine, do kraja 2041. godine, a ugovor su potpisali potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i generalni direktor koncesionara Bina-Istre Dario Silić. Potpisan je i ugovor Bina-Istre s predstavnicima izvođača radova, tvrtkom Bouygues. Ovakav ugovor u veljači ove godine je prihvatila i Europska komisija, potvrdivši kako je usklađen s pravilima EU-a o državnim potporama i javnoj nabavi.
Najveći dio druge, 5,6 kilometara duge nove cijevi tunela već je probijen ostalo je oko jedan kilometar do proboja, a očekuje se da će dva kraka tunelske cijevi biti spojena ovog ljeta, dok se puštanje obje tunelske cijevi u promet očekuje polovicom iduće godine, nakon što završe radovi na opremanju novog i obnove postojećeg tunela.
– Ovo je velik dan, jer se radi o izuzetno zahtjevnom projektu, izjavio je ministar Butković, dok je predstavnik Bina-Istre izvijestio kako će se novi vijadukti na zapadu Istre graditi novim tehnologijama, pa će se tako na vijaduktu Mirna graditi uz pomoć 22 stupa visine 70 metara, koji će na drugoj strani biti ukopani čak sto metara duboko u zemlju, dok će vijadukt Limska draga imati četiri stupa visine sto metara. Također, na dionici od tunela Učka do Matulja gradit će se čak šest kilometara zidova protiv buke, i to će biti najkompleksnija dionica jer je na tom dijelu dosta usjeka, a i stambenih kuća. No, promet se neće zaustavljati na dionici od Rijeke do iza tunela Učka nikad za vrijeme gradnje, čak ni za vrijeme miniranja, objasnili su iz Bina-Istre.
Prema riječima koncesionara, tunelarina ove godine neće rasti, a neće rasti ni cestarina na Ipsilonu, odnosno tijekom ljetne sezone bit će u tzv. ljetnoj tarifi, ali na razini od prošle i prethodnih godina.
Kasnije, kad cijela dionica bude dovršena, naplaćivat će se cestarina za novu dionicu od tunela do Matulja, no taj će dio finalno u prometu biti tek 2026. godine.