Reuters
povezane vijesti
- Objavljena lista automobila s najviše i najmanje grešaka na tehničkim pregledima. Tesla je na čelu, ali…
- Talijanska vlada traži da EU hitno odgodi odluku o zabrani prodaje novih benzinaca i dizelaša 2035. godine
- Oštrim predmetom napravio udubljenja u metalu, oštetio boju i lak na vratima i poklopcu motora. Slomio brisač
Koliko god neki proizvođači pokušavali pronaći alternativu za skupe i (relativno) rijetke materijale u baterijema, oni još dominiraju. U sljedećih nekoliko godina sigurno ćemo svjedočiti važnim tehnološkim iskoracima i smanjenju tih sirovina u baterijama, ali dotad proizvođači ovise o njima. Zbog toga su baterije skupe, a zasad i upitnih ekoloških blagodati jer se do sirovina dolazi neekološkim metodama, a i sama kemija baterija nije najzdravija za okoliš, što će biti problem pri njihovu odlaganju, piše revija HAK.
Prosječna litij-ionska baterija sadržavi oko 28,9 kilograma nikla, 7,7 kg kobalta i 5,9 kg litija. Ako se ne recikliraju, ovi metali idu u otpad. To je još i oko 80 kg bakra te oko 30 kg grafita za ukupnu masu od nekih pola tone (za prosječni električni automobil). Premda se predviđa da će litij-ionska baterija sadržavati manje metala 2030. godine, recikliranje tih materijala i dalje će biti važno kako bi se održao korak s rastućom globalnom potražnjom za litij-ionskim baterijama. Ili ćemo dobiti neku novu tehnologiju.