RENAULT ADRIA RIJEKA 25 GODINA POSLOVANJA

Edi Prodan

Foto: Sergej Drechsler

Foto: Sergej Drechsler

Renault Adria kao jedan od prvih automobilskih salona uveo je principe prema kojima je kupnja automobila tek prvi korak u postizanju povezanosti i potpunog povjerenja

Posljednje desetljeće prošlog tisućljeća bilo je uistinu revolucionarno, i to ne samo za Renault, najsnažniju francusku marku automobila, nego i za čitav svijet na četiri kotača. Kad je Renault u pitanju, Clio je bio jedan od najtraženijih automobila B segmenta, što ga je nedavno dovelo i do prestižne titule najprodavanijeg francuskog automobila u povijesti, dok je posebno značajnu ulogu u svemu imao Megane. Zamijenivši uspješni Renault 19 koncem 1995. godine, taj je model odlučio napraviti i dodatnu revoluciju u svojoj klasi – hrabro je na tržište pustio njegovu izvedenicu Scenic, prvi kompaktni monovolumen na svijetu!


Renault Adria PA Škurinje, 27.3.2003., Đani Poropat i Boris Bandera,
Foto: Sergej Drechsler


S druge strane, društvene pa i povijesne, Hrvatska je konačno stigla do svoje neovisnosti, željna svega onog što donosi život u slobodi. Istinskoj slobodi, onoj kojoj su kvaliteta života i obiteljski standard na prvom mjestu. Bila je, dakako, željna i modernih automobila jer upravo su »ljubimci na četiri kotača« oduvijek na ovim prostorima predstavljali svojevrsnu osobnu iskaznicu uspješnosti vlasnika. A novih automobila u Hrvatskoj nije nedostajalo samo zbog godina rata, ne – potpuna pustoš po tom pitanju vladala je i zbog činjenice da se u prethodnom društvenom uređenju silnim davanjima eliminiralo konkurenciju, pa tako i Renault, tako da su domaće prometnice zbog starosti i nekvalitete voznog parka uistinu predstavljale mjesto opasnog življenja.



– Danas, nažalost, pokojni Boris Bandera i ja odlučili smo preuređenjem poprilično neuglednog prostora na Škurinju krenuti u pionirski posao organizacije automobilskog prodajno-servisnog salona po najvišim europskim standardima. Mnogi su nam se čudili, jer bili su to tek prvi poslijeratni mjeseci kad je sve bilo prioritet, automobili po njihovom mišljenju baš i ne. Bili smo ustrajni i u ožujku 1998. godine Renault Adria otvorio je svoja vrata, sjeća se vremena od prije točno 25 godina Đani Poropat, jedan od suvlasnika tvrtke koja će tijekom aktualnih četvrt stoljeća postati jednom od najznačajnijh automobilskih tvrtki u povijesti Rijeke.



Bilo je to vrijeme kad su se prvi njihovi poslovni rezultati ostvarivali prodajom odlazeće generacije Renaulta 19, Scenic je pak s bogatstvom svojih izvedenica Adriji priskrbljivao veliku popularnost i nove kupce, dok je Clio bio i ostao najpopularniji i najprodavaniji Adrijin model do današnjih dana. Odličan prijem njihovog rada nastavio se i u drugoj godini poslovanja jer je u njoj s velikim zanimanjem javnosti, pa tako i riječke, stigla i druga generacija Clia.



Na neki način i sami su pokretači Renault Adrije bili iznenađeni uspjehom koji su postizali. Njihov koncept potpune prilagodbe najstrožim standardima donosio je veliko povjerenje kupaca. S jedne strane bili su tu Renaultovi silno privlačni automobili, s druge Adrijini maksimalno kvalitetno školovani serviseri. Adrija je naprosto uvela princip prema kojem je kupnja automobila tek prvi korak u postizanju povezanosti i potpunog povjerenja.



Jamčili su najkvalitetniju servisnu pratnju, s uređajima koji su također bili apsolutno licencirani, tehnološki najnapredniji proizvodi, permanentno školovanim kadrom, u prodajnom i servisnom dijelu. Godine koje su slijedile dodatno su potvrđivale ispravnost inicijalnog koncepta, što se se vrlo brzo počelo ogledati na još dva vrlo osjetljiva područja: onom lakih komercijalnih vozila, dakle radnih »kombija«, kao i na planu flotne prodaje o kojoj je ovisila uspješnost poslovanja pojedinih tvrtki.


Mjesto koje privlači tisuće ljudi


Postali su, i do danas ostali jedan od sinonima Renaulta na prostorima ovog dijela Hrvatske. Nakon inicijalnog puta povjerenja koji je kretao iz Rijeke, jako su brzo došli do najznačajnije tvrtke te francuske automobilske kompanije i na području susjednih, Ličko-senjske i Istarske županije. Ono što je također važno, razvili su se u obiteljsku tvrtku, što je možda najosjetljivija točka nakon što inicijalna, osnivačka generacija dođe u zonu kad se razmišlja o mirovini.
Danas Renault Adriju vrlo uspješno vodi Andrej Poropat, sin jednog od osnivača, uz podršku ostalih članova obitelji.


Renaultov salon Adria PA na Škurinjama, 19.2.2004., foto: Sergej Drechsler


Svakako, jer bilo je mnogo mijena na automobilskom tržištu Kvarnera, prigodom obilježavanja aktualnog 25. rođendana valja istaknuti njihovu ustrajnost i unutar velikih kriza, najprije gospodarske s kraja prvog desetljeća aktualnog tisućljeća, desetak godina kasnije i pandemijske koja je prijetila zaustaviti i njihovo poslovanje. Svojom uspješnošću i privlačnošću »naveli« su i čitav niz drugih tvrtki da upravo u tom dijelu Rijeke otvore svoje prodajno-servisne salone, tako da im treba odati priznaje i za mijenjanje i modernizaciju fizionomije Rijeke kao grada. Danas? Pa, naravno, i danas je njihov salon mjesto koje privlači tisuće ljudi, od kojih mnogi samo žele doći u direktni kontakt s najmodernijim stremljenjima u oblikovanju automobila. Bilo u dizajnerskom smislu, kad se dive Australu, bilo tehnološkom, kad istražuju mogućnosti električnog Twinga ili Meganea. Najkraće: najznačajnija konstanta automobilskog života Rijeke. Renault Adrija, od čuđenja u postratnoj Hrvatskoj, do mjesta svakodnevnog susreta ljudi i najmodernijih tehnologija, dakako onih sa simbolom Renaulta.


Renaultov salon Adria PA na Škurinjama, 4.11.2004., foto: Sergej Drechsler


 


ZELENO SRCE

Fantastične uspjehe u stvaranju posebnog povjerenja Renault Adria ostvario je tijekom 2001. godine. Vrijeme je to u kojem je Renault na nacionalnoj razini pokrenuo akciju Zeleno srce u kojoj se pod posebno dobrim uvjerima moglo do novog Renaulta ako bi se kao dio uloga dalo svoj stari automobil. I ne samo stari, mogao je biti i prastari, devastiran, uz jedini uvjet da je imao vjerodostojne »papire«. Na taj je način Renault Adrija na jedan dojmljivi način obogatio i obnovio vozni park u regiji u kojoj dominira prodajom, a da je istodobno u jednoj velikoj mjeri proveo i jako kvalitetnu i nadasve društveno odgovornu akciju oslobađanja kraja od isluženih, nerijetko i odbačenih automobila.