Novi vlasnik

Društvena mreža za desničare Parler prodana kupcu koji ga gasi. Ali, samo privremeno

T.I.

Foto: Reuters/Dado Ruvic

Foto: Reuters/Dado Ruvic

Starboard je zapravo samo kupio brend, gasi Parler da bi ga temeljito redizajnirao, vizualno i sadržajno, jer kažu da je posve jasno da klon Twittera samo za konzervativnu publiku, ne može biti održiv posao



Društvena mreža Parler imala je svojih 15 minuta slave u vrijeme kad se Donald Trump nije mogao pomiriti s izbornim porazom krajem 2020. godine i huškao na nemire koji su kulminirali neviđenim nasilnim upadom rulje u američki Kongres 6. siječnja 2021. godine.


Kako su najpopularnije društvene mreže poput Twittera i Facebooka gasile profile krajnjih desničara koji su širili teorije zavjere i neutemeljene objede o krađi na izborima, tako je većina njih migrirala na Parler koji im je pružio utočište i dozvolio da šire svoje dezinformacije do mile volje.


U međuvremenu, aplikacija je nakon pobune na Capitolu skinuta s Android Play trgovine, kao i Appleovog App Storea, a i s pojavom novih društvenih mreža za druženje radikalnije desne publike poput Trumpove Truth Social, Parler je jednostavno otišao ui zaborav.




Prilika za novi osebujni život ukazala se prije nekoliko mjeseci  nakon što je Kanye West alias Ye, nekad slavni reper i modni mogul, a danas samo kontroverzni čudak, novootkriveni glasni antisemitist i rijetki crnac koji se divi Hitleru, najavio da će kupiti Parler i odvesti ga na višu razinu. Nije se dogodilo.


Ipak, posrnuli Parler našao je novog vlasnika ovih dana. Kako je jučer javnost obavijestio Starboard, digitalno-medijski konglomerat iz Arlingtona, Virginia, oni su kupili Parler. Vrijednost transakcije nije objavljena, objavljeno je da je Starboard kupio Parler kako bi ga ugasio. Ali, samo privremeno.


Naime, politička agenda je slična, ali malo profinjenija negoli Yeova, oni već imaju platforme okrenute konzervativno-desnoj političkoj sceni, BizPac Review i American Wire. Njihova misija je, kako sami kažu, da podrže nezastupljene online zajednice i sagrade im utočišta daleko od ad-hoc regulacije sadržaja na platformama  koje ih mrze.


Starboard je zapravo samo kupio brend, gasi Parler da bi ga temeljito redizajnirao, vizualno i sadržajno, jer kažu da je posve jasno da klon Twittera samo za konzervativnu publiku, ne može biti održiv posao.