Gsti ipak stižu

Iako Uskrs pada dosta rano, buking je odličan. Kvarnerski hotelijeri očekuju rekordne dolaske turista

Alenka Juričić Bukarica

Lani je Uskrs "pao" kasnije, a u prilog mu je išlo i lijepo vrijeme kojemu se hotelijeri nadaju i ove godine / Foto GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Lani je Uskrs "pao" kasnije, a u prilog mu je išlo i lijepo vrijeme kojemu se hotelijeri nadaju i ove godine / Foto GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

LRH će imati 11 otvorenih hotela, a goste očekuju iz Austrije, Njemačke, Hrvatske, Mađarske i Slovenije. Na Krku i Lošinju također »šminkaju« hotele i očekuju puno gostiju kojima nude raznolik uskrsni program



RIJEKA – Hrvatska bi ove godine trebala dostići, ako ne i premašiti lanjski turistički promet za predstojeće uskrsne blagdane. Naime, lani je za blagdane ostvareno oko 200.000 dolazaka i oko pola milijuna noćenja, s time da je lanjski Uskrs konačno bio »normalan« što se tiče pandemije, međutim, i dalje pod tihom prijetnjom tek razbuktanog rata u Ukrajini. Lani se za Uskrs gotovo vratilo prijepandemijske brojke, no treba reći da je Uskrs bio nešto kasnije nego ove godine, i to 17. travnja, dok ove godine pada u prvu polovinu mjeseca, što je svojevrsna otegotna okolnost. No, ako je suditi po turističkom prometu u Hrvatskoj u početku godine, s obzirom na to da je u prva dva mjeseca ostvareno više noćenja i dolazaka nego 2019., uskrsno otvaranje bit će odličan uvod u izvrsnu turističku sezonu.


Prema procjenama Hrvatske udruge turizma (HUT), velike kompanije će za Uskrs otvoriti 40-ak hotela, uz one koji već rade. Veljko Ostojić, direktor HUT-a, kazao je, naime, da je Uskrs relativno rano, pa nakon njega slijedi dosta dugačka »rupa«, sve do 25., 26. travnja, kada se očekuju veći dolasci Talijana i Slovenaca.


Porast cijena


Lani je u Hrvatskoj ostvareno oko pola milijuna noćenja za uskrsne blagdane koji su bili nešto kasnije. Naravno, kad je Uskrs kasnije, imamo puno individualaca, no prema sadašnjem stanju rezervacija mislim da ove godine ipak možemo očekivati ponavljanje prošlogodišnjih rezultata. Naravno, uvijek to treba staviti u kontekst toga da su rezultati bolji kad je Uskrs kasnije, a nešto slabiji kad pada na raniji datum. U kasnijim terminima se bolje pune kampovi, što jasno popravi brojke, a kad Uskrs pada ranije, treba znati da se još uvijek preklapa i sa sezonom skijanja. U svakom slučaju, lijepo vrijeme bi nam sigurno išlo u prilog, kazao je Ostojić. Osvrnuo se i na najave općenito za ovu turističku godinu, kao i pitanje cijena. Kazao je da s obzirom na aktualno stanje rezervacija, turistički sektor s pravom može očekivati dobru turističku godinu.


Jadran Crikvenica otvara šest hotela i tri kampa



 


Od objekata crikveničkog Jadrana hotel Katarina je već sada otvoren za goste, a uskoro se otvaraju vrata i Boutique hotela Esplanade, Omorike, Ad Turresa, te novog Heritage hotela Stypia. Goste će primiti i kampovi Elements Selce, Uvala Slana i Kačjak.


– Prema najavama i rezervacijama, najviše gostiju očekujemo iz Austrije, Njemačke, Švicarske i Italije, te iz drugih zemalja koji uobičajeno dolaze tijekom proljetne predsezone, najavila je Lucija Jukić, direktorica prodaje i marketinga Jadrana Crikvenica, gdje su za uskrsne blagdane pripremili također posebne programe poput zabavnih sadržaja za najmlađe u hotelu Katarina, prigodne poklon-pakete u mobilnim kućicama Salumbra, a za goste u Boutique hotelu Esplanade i Heritage hotelu Stypia planirane su bogate gourmet i wellness ponude.


– I ove godine, uz povoljne vremenske uvjete, očekujemo izvrsnu posjećenost kao najavu glavne turističke sezone, istaknula je Jukić.

– Prodajne cijene su rezultat snažnog porasta svih mogućih ulaznih troškova. Hrvatski turizam se takmiči na globalnom turističkom tržištu te treba znati da i naši konkurenti dižu cijene, i to više nego mi. Naravno da to nikad nije dobra vijest za potrošače, ali vjerujem da su ljudi svjesni da, ako se u jednoj Austriji ili Njemačkoj povećavaju cijene praktički svega, ne mogu očekivati da naše cijene u ovoj situaciji radikalnog porasta svih troškova ostanu na lanjskim razinama, dodao je direktor HUT-a.


Najveća liburnijska turistička tvrtka Liburnia Riviera Hoteli (LRH) imat će 11 otvorenih hotela u Opatiji, Ičićima, Lovranu i Mošćeničkoj Dragi. Najave su, kažu u LRH-u, dobre, a gosti dolaze uglavnom iz Austrije, Njemačke, Hrvatske, Mađarske i Slovenije.


– Naše goste očekuju tradicionalni domaći specijaliteti uz neizostavni uskrsni doručak i svježe proljetne namirnice. Najmlađi će gosti uživati u kreativnim radionicama izrade origamija, bojenju pisanica, filmskim večerima te popularnom potragom za pisanicama. Kavane Imperial i Strauss u ponudi će imati prigodne uskrsne delicije, a sve mališane koji posjete naše kavane tijekom uskrsnog vikenda očekuju programi s našim animatorima i popularnom maskotom Liri, kazao je Ivan Sarajlić iz marketinga LRH-a te dodao da je cijeli travanj u svim objektima LRH-a posvećen specijalitetima od šparoga.


Priprema na otocima


Posljednje pripreme i glancanja u tijeku su i na otocima, gdje hotelijeri kreću s otvaranjem konkretnijih smještajnih kapaciteta i otvaranjem sezone. Tako na otoku Krku primjerice kompanija Aminess za blagdane otvara svoje njivičke kapacitete Hotel Magal by Aminess u Njivicama, Aminess Gaia Green Villas i Aminess Atea Camping Resort.


– Trenutačni rezultati bukinga za blagdane su jako dobri, a još pristižu i last minute rezervacije. Prema našim procjenama, u Aminess objektima na Krku za vrijeme uskrsnih blagdana bismo trebali ostvariti oko 5.000 noćenja. Najviše gostiju očekujemo iz Austrije, Njemačke, Slovenije i Hrvatske, dok će primjerice u Hotelu Magal by Aminess biti i tradicionalne grupe s njemačkog govornog područja, kazao je Mladen Knežević, direktor prodaje i marketinga Aminessa dodajući da su kako u hotelima, tako i u kampu pripremili posebne pakete za uskrsni odmor koji uključuju niz sadržaja, od tradicionalnih uskrsnih gastrodelicija do različitih animacijskih i kreativnih programa za odrasle i djecu, poput izrade uskrsnih pisanica, potrage za jajima, zabavnih igara do sportskih aktivnosti.


Hotel Katarina već sad je otvoren / Foto Arhiva NL


Valamar će na području Kvarnera u razdoblju Uskrsa imati otvorene Valamar Padova Hotel i Padova Premium Camping Resort na otoku Rabu, te Ježevac Premium Camping Resort na otoku Krku, koji je inače otvoren tijekom cijele godine. Kažu da su zadovoljni trenutnim stanjem bukinga, a najviše gostiju očekuju s emitivnih tržišta Hrvatske, Njemačke, Slovenije i Austrije.


U lošinjskoj Jadranki već su otvorili hotele Puntu, Auroru i Vesperu, kamp Čikat je otvoren cijelu godinu, a za blagdane otvaraju i Boutique Hotel Alhambra i Hotel Bellevue. Ova dva luksuzna Jadrankina hotela nakon zimskih mjeseci ponovo otvaraju svoja vrata za Uskrs te na taj način i službeno započinju novu turističku sezonu, a u najavi je bogata uskrsna ponuda. U Boutique Hotelu Alhambra tako će gosti dubljeg džepa moći uživati u trodnevnom programu s gala večerom, i to s Michelinovim potpisom, dok u Hotelu Bellevue kažu da su za goste pripremili program namijenjen za potpuni odmor tijela i uma.


U svakom slučaju, hotelijeri su se pripremili, nude za svakoga ponešto i, čini se, optimistično kreću u sezonu.