Foto Reuters
Meloni nije protiv dosezanja nulte stope emisije CO2, ali jeste protiv toga da to bude uvođenjem isključivo električnih automobila
povezane vijesti
Neočekivana, ali velika i značajna pobjeda talijanske premijerke Giorgie Meloni na planu Europske unije. Ona je naime pokretanjem inicijative protiv odluke izglasane od strane Europske komisije prema kojoj od 2035. godine kreće zabrana prodaje automobila na fosilna goriva, uspjela doći do njezinog zamrzavanja, kako sada stvari stoje vjerojatno i do odbacivanja tako strukturirane odluke.
Meloni nije protiv dosezanja nulte stope emisije CO2, ali jeste protiv toga da to bude uvođenjem isključivo električnih automobila.
Talijanski uspjeh
– Odgoda glasovanja na sastanku veleposlanika EU-a o Uredbi koja predviđa obustavu prodaje novih dizelskih i benzinskih automobila od 2035. naš je, talijanski uspjeh.
Stav naše vlade je jasan: održiva i pravedna tranzicija mora se pažljivo planirati i provoditi, kako bi se izbjegle negativne reperkusije u smislu proizvodnje i zapošljavanja.
Ispravno je ciljati na nultu emisiju CO2 u najkraćem mogućem vremenu, ali državama se mora prepustiti sloboda odabira puta koji smatraju najučinkovitijim i održivim.
To znači ne zatvarati vrata čistim tehnologijama ako one nisu isključivo električna energija, istaknula je Meloni.
Njezinom su se stavu pridružili Njemačka, upravo su Italija i Njemačka ponajveći europski proizvođači automobila, te Bugarska i Poljska.
Svi su zajedno uspjeli blokirati projekt koji je i u Hrvatskoj podigao veliko negodovanje, no ne i institucionalnu podršku.
Flego jedini imao jasan i glasan stav
Zahvaljujući protivljenju navedenih država došlo je do prisilne odgode glasovanja i neočekivanog zaustavljanja odredbi koju je većina već smatrala odobrenima.
Države koje se protive, a Meloni to najjasnije iskazuje, traže uvođenje klauzule po kojoj se od Europske komisije traži pripremu izvješće do 2026. godine kako bi se utvrdilo kako s najmanjim negativnim posljedicama pomoći Europi postići cilj smanjenja emisije CO2 od 100 posto za automobile i kombije.
Konkretno, osim električnih automobila zahtjeva se oznaka podobnosti i za biogoriva, od kojih je danas najpoznatiji biodizel, za što je posebno zainteresirana Italija, potom vodik, kao i druge tehnologije do kojih se može doći iniciranjem znanstvenih istraživanja na tom području.
Od hrvatskih predstavnika za izglasavanje zabrane automobila na fosilna goriva 2035. godine bili su pripadnici zeleno-lijeve koalicije, dok se takvoj odluci jasno i glasno usprotivio Valter Flego, IDS-ov europarlamentarac,