Foto Vedran Karuza
Sami studenti prepoznali su važnost projekta, što je bitno, jer mi smo ovdje zbog studenata, rekao je dekan Filozofskog fakulteta Aleksandar Mijatović
povezane vijesti
Na danas održanoj završnoj konferenciji trogodišnjeg projekta “Perpetuum agile. Povijest, Povijest umjetnosti, Talijanistika, Germanistika – razvoj, unapređenje i provedba stručne prakse (PerPeTuUm aGile)” Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci predstavljeni su rezultati i učinci te dugoročna održivost projekta nastalog s ciljem rješavanja problema nedovoljne zastupljenosti stručne prakse u studijskim programima Filozofskoga fakulteta u Rijeci.
Uz prorektora Gorana Jelenića koji je ocijenio kako je unapređenje i razvoj stručne prakse u kontekstu usklađivanja samih studijskih programa i stručne prakse bitna stavka u razvoju samoga sveučilišta, što je povezano i s uvjetima na tržištu rada.
Dekan Filozofskog fakulteta prof. dr. sc. Aleksandar Mijatović također je istaknuo važnost toga projekta koji, kazao je, podrazumijeva suradnju sa zajednicom i transfer znanja, pokazuje iskorake u području projektne aktivnosti i same stručne prakse, a studijski programi se tako usklađuju i prilagođavaju tržištu rada.
– U segmentu transfera znanja projekt ima multiplikativni efekt, jer se kroz jedan projekt, kroz jednu aktivnost jačaju druge aktivnosti, osnažuju se i potiču se druge aktivnosti te se potiče na iskorak u drugim segmentima institucija u cjelini.
Iako su ovdje bila obuhvaćena četiri odsjeka, vidimo da je gotovo cjelokupna studentska populacija našega fakulteta prošla kroz sam projekt, pa možemo reći da su sami studenti prepoznali važnost projekta, što je bitno, jer mi smo ovdje zbog studenata.
Dakle, studenti su ovdje bitni, stoga je ključno da se visoka učilišta pokažu kao društveno odgovorna za one studijske programe koje izvode i za koje su akreditirani, ističe Mijatović.
Voditeljica projekta doc. dr. sc. Kosana Jovanović istaknula je kako obrazovne institucije ne prate dovoljno potrebe tržišta rada, mnogo je onih s visokoškolskim kvalifikacijama koji su nezaposleni, a suradnja s poslodavcima je nedovoljna.
Uz veliki broj studenata koji su u projektu sudjelovali, sva očekivanja i ciljevi projekta i više su nego ostvareni. Aplikacija Moja FFRI praksa, uredi za karijere i za akademsku podršku, priručnik za mentore izvan sustava visokog obrazovanja, te širenje mreže partnerskih organizacija garancija su njegove održivosti, pojasnila je.
Trogodišnji projekt financiran je bespovratnim sredstvima Europskog socijalnog fonda (ESF) te Operativnoga programa “Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020.”, koji se provodi s ciljem unapređenja postojećih i razvijanja novih modela stručne prakse u studijskim programima Filozofskoga fakulteta u Rijeci.
Projekt čija je vrijednost oko 3,1 milijun kuna, provodi se od 9. ožujka 2020. do 9. ožujka 2023. godine, a izvoditelji projektnih aktivnosti su odsjeci za povijest, povijest umjetnosti, germanistiku i talijanistiku.
Suradnjom s partnerima, kao i brojnim drugim dionicima, provedeni su razni oblici stručne prakse, dok je nizom edukacija, predavanja i stručnih usavršavanja u projektnim aktivnostima sudjelovao veliki broj studenata, nastavnog i nenastavnog osoblja.