Marin Račić predstavlja svoj plan / Foto Vedran Karuza
Gradski vijećnik centra Marin Račić ima rješenje kojim bi pješaci bi imali neprekinutu pješačku površinu od Korza do mora
povezane vijesti
- U nevremenu stradao popularni Morski prasac: “Ove godine, sve je počelo neočekivano ranije…”
- Na Pravnom fakultetu raspravljali o utjecaju Konvencije za zaštitu ljudskih prava na hrvatski pravni poredak
- 24-satno crtanje stripa u Rijeci i ove godine, izazov je odlična prilika za umjetnike i zaljubljenike u stripove svih generacija
Gradski vijećnik Centra Marin Račić uvjeren je da postoji rješenje kojim se mijenja vizura centra Rijeke i širi pješačka zona izgradnjom tunela ispod ulice Riva.
– Nakon što kompleks “Žabica”, nadam se, bude gotov, parking sa rive se uklanja. Garaža u kompleksu “Žabica” imat će oko 800 parkirnih mjesta, na rivi ih je trenutno oko 370, znači da je grad “u plusu” za nešto više od 400 mjesta.
Adamićeva ulica postaje pješačka i po njoj će se kretati vozila javnog gradskog prijevoza, a ulica Riva postaje dvosmjerna, tj. preuzima sav promet i iz ulice Riva i iz Adamićeve.
Ideja kao takva nije loša, no nije ni idealno rješenje. Tako gust promet pretvoriti će ulicu Riva u “autocestu Riva” i niti jednom sudioniku u prometu to neće biti optimalno rješenje.
Vozači će se svako malo morati zaustaviti zbog pješačkih prelaza, a pješaci će biti u potpunosti odsječeni od mora i gotovo u strahu od tolike količine automobila, upozorava Račić.
Zašto ne produžiti tunel?
On je dodao da je razmišljao zašto ne bismo, kada automobilom uđemo u podvožnjak ispod željezničke pruge na Žabici, kada smo već ušli pod zemlju, samo nastavili vožnju pod zemljom i izašli ponovno na površinu kod HNK Ivana pl. Zajca.
– Taj novi tunel bio bi duljine od oko 900 metara, u potpunosti bi riješio protočnost kolnog prometa jer automobili se ne bi morali zaustavljati zbog pješačkih prelaza, a pješaci bi imali neprekinutu pješačku površinu do mora.
Otprilike 80.000 metara kvadratnih oslobodilo bi se za pješake, što je ekvivalent od otprilike 11 nogometnih igrališta.
Pošto se radi o DC-8, državnoj cesti, nužna je suradnja Republike Hrvatske i Grada Rijeke, no praktički svi veliki projekti koji se trenutno realiziraju u Rijeci, osim kompleksa Žabica, produkt su suradnje države i grada, uz sufinanciranje EU fondovima.
Nije ovo kao bušenje planine, nego…
I ovaj projekt bi se mogao realizirati povlačenjem sredstava iz EU-a, uvjeren je Račić. On pojašnjava da izvedba nije kao kod klasičnog tunela gdje se buši planina, nego se radi iskopu, izvedbi infrastrukture i onda izvedbi završnih slojeva.
– Slično kao kada se rade podzemne garaže. Tehnički aspekt izvedbe nije upitan – takvi projekti postoje gotovo u svim europskim državama, a i u Zagrebu kada se izvodi bilo koja podzemna garaža ispod novog stambenog ili poslovnog objekta, mora se riješiti problem podzemne vode jer je u Zagrebu tlo glineno i ima vrlo visoku razinu podzemnih voda.
Ideja postavljena ovim projektom uvjetuje rješenje i drugih lokaliteta u centru grada – Deltu, Klobučarićev trg, Korzo, Trg riječke rezolucije itd.
Potrebno je sagledati cjelokupnu sliku centra grada i definirati kako želimo da grad izgleda za 20-30 godina.
Ovo je prvi korak u otvaranju tog pitanja. Projekt ću predstaviti svim zainteresiranim građanima i udrugama i svakako ću tražiti podršku Gradskog vijeća i gradonačelnika Marka Filipovića.
Ovo je projekt koji je važniji od politike i volio bih da što više građana Rijeke stane iza ove ideje i da zajedno odemo na razgovor u Vladu RH kako bi mogli realizirati cijeli projekt, zaključio je Račić.