U Velikoj Britaniji se ni novinari ne mogu načuditi najčešćem izboru svojih sunarodnjaka u siječnju. Tamo, naime, po prodaji vodi MG, koji sa stoljetnom britanskom auto-tradicijom zapravo više nema veze, veže ga samo ime koje su Kinezi kupili prije pet godina
povezane vijesti
Kao što je jučer objavljeno, na skromnom hrvatskom tržištu automobila, najprodavaniji model je u siječnju prilično iznenađujuće je kompaktni SUV Ford EcoSport. Bilo je dovoljno 146 prodanih primjeraka da se uvjerljivo zasjedne na prvo mjesto ispred Opela Corse kojih je prodano 118 u siječnju.
No, nije Hrvatska jedina u Europi gdje su iz nekih razloga trenutno najprodavaniji modeli osobnih automobila specifično popularni samo na području tih zemalja. Više nema “narodnih” automobila poput Clija, Punta, Golfa koji dominiraju u prodaji na većini europskih tržišta, konkurencija je sve šarenija, a ukusi kupaca očito sve disperzivniji od države do države.
I dok u činjenici da je daleko najprodavaniji automobil u siječnju u Italiji Fiat Panda (10684 primjerka), ima tradicijske i recesijske logike, iznenađuje što je na drugom mjestu najprodavanijih, s doduše bitno manje komada (4384), američki Jeep Renegade koji košta više nego dvostruko od Pande.
U Mađarskoj je pak najpopularniji model u siječnju bio Suzuki S-Cross što je unikatno za europsko tržište, ali na neki način i razumljivo jer se Suzuki proizvodi u Mađarskoj, pa je za tamošnje kupce i financijski povoljniji.
Poljskim tržištem iz nekog razloga pak suvereno vlada Toyota koja tamo nema pogone (u Europi se proizvodi u Britaniji, Francuskoj, Rusiji, Portugalu i susjednoj Češkoj). Ne samo da je u siječnju držala rekordni tržišni udio od 23 posto, već je prvih pet najprodavanijih modela u Poljskoj redom iz Toyotine “ergele”. Tek šesto mjesto drži Dacia Sandero.
U Irskoj je pak najpopularniji model Hyundai Tuscon, kojeg po prodaji jedan za drugim prate čak četiri Toyotina modela, Yaris Cross, Yaris, C-HR i Corolla. I to nije eksces, identični poredak po prodaji u Irskoj je zabilježen i godinu dana ranije.
U Francuskoj i Španjolskoj najbolje se prodaje Dacia Sandero. I inače, čini se da je rumunjska tvrtka u vlasništvu Renaulta pronašla put do prosječnog europskog kupca. Koliko god sklonosti određenim modelima u raznim zemljama Europe bile različite i šarene, Dacia Sandero je gotovo svugdje pri vrhu. Hrvatska je i tu specifična, najpopularniji Dacijin model u siječnju nije Sandero već Duster.
U Velikoj Britaniji se ni novinari ne mogu načuditi najčešćem izboru svojih sunarodnjaka u siječnju. Tamo, naime, po prodaji vodi MG, koji sa stoljetnom britanskom auto-tradicijom zapravo više nema veze, veže ga samo ime koje su Kinezi kupili prije pet godina i sad proizvode sasvim nove automobile. Jedan od njih, MG HS, po novinarima tamošnjeg auto-magazina „Top Geara“, „neugledni“ auto o kojem “ne znaju što bi rekli i ne bi ga sami nikad kupili”. Na listu najprodavanijih se ugurao i model ZS za koji u „Top Gearu“ kažu da im se nikad nije sviđao i da Engleze valjda privlači svojom niskom cijenom.
Listu neobičnosti u ukusima po pitanju kupnje automobila širom Europe zatvaramo s Belgijom. Tamo kao da nema krize i inflatornih briga. Na prva dva mjesta najprodavanijih brendova nalaze se dvije njemačke tvrtke koje „ne znaju“ napraviti jeftin narodni auto: BMW i Mercedes.