Šarenilo ukusa

Europskim tržištem u siječnju dominirali neki “čudni” modeli osobnih automobila

T.I.

U Velikoj Britaniji se ni novinari ne mogu načuditi najčešćem izboru svojih sunarodnjaka u siječnju. Tamo, naime, po prodaji vodi MG, koji sa stoljetnom britanskom auto-tradicijom zapravo više nema veze, veže ga samo ime koje su Kinezi kupili prije pet godina



Kao što je jučer objavljeno, na skromnom hrvatskom tržištu automobila, najprodavaniji model je u siječnju prilično iznenađujuće je kompaktni SUV Ford EcoSport. Bilo je dovoljno 146 prodanih primjeraka da se uvjerljivo zasjedne na prvo mjesto ispred Opela Corse kojih je prodano 118 u siječnju.


No, nije Hrvatska jedina u Europi gdje su iz nekih razloga trenutno najprodavaniji modeli osobnih automobila specifično popularni samo na području tih zemalja. Više nema “narodnih” automobila poput Clija, Punta, Golfa koji dominiraju u prodaji na većini europskih tržišta, konkurencija je sve šarenija, a ukusi kupaca očito sve disperzivniji od države do države.


I dok u činjenici da je daleko najprodavaniji automobil u siječnju u Italiji Fiat Panda (10684 primjerka), ima tradicijske i recesijske logike, iznenađuje što je na drugom mjestu najprodavanijih, s doduše bitno manje komada (4384), američki Jeep Renegade koji košta više nego dvostruko od Pande.




U Mađarskoj je pak najpopularniji model u siječnju bio Suzuki S-Cross što je unikatno za europsko tržište, ali na neki način i razumljivo jer se Suzuki proizvodi u Mađarskoj, pa je za tamošnje kupce i financijski povoljniji.


Poljskim tržištem iz nekog razloga pak suvereno vlada Toyota koja tamo nema pogone (u Europi se proizvodi u Britaniji, Francuskoj, Rusiji, Portugalu i susjednoj Češkoj). Ne samo da je u siječnju držala rekordni tržišni udio od 23 posto, već je prvih pet najprodavanijih modela u Poljskoj redom iz Toyotine “ergele”. Tek šesto mjesto drži Dacia Sandero.


U Irskoj je pak najpopularniji model  Hyundai Tuscon, kojeg po prodaji jedan za drugim prate čak četiri Toyotina modela, Yaris Cross, Yaris, C-HR i Corolla. I to nije eksces, identični poredak po prodaji u Irskoj je zabilježen i godinu dana ranije.


U Francuskoj i Španjolskoj najbolje se prodaje Dacia Sandero. I inače, čini se da je rumunjska tvrtka u vlasništvu Renaulta pronašla put do prosječnog europskog kupca. Koliko god sklonosti određenim modelima u raznim zemljama Europe bile različite i šarene, Dacia Sandero je gotovo svugdje pri vrhu. Hrvatska je i tu specifična, najpopularniji Dacijin model u siječnju nije Sandero već Duster.


U Velikoj Britaniji se ni novinari ne mogu načuditi najčešćem izboru svojih sunarodnjaka u siječnju. Tamo, naime, po prodaji vodi MG, koji sa stoljetnom britanskom auto-tradicijom zapravo više nema veze, veže ga samo ime koje su Kinezi kupili prije pet godina i sad proizvode sasvim nove automobile. Jedan od njih, MG HS, po novinarima tamošnjeg auto-magazina „Top  Geara“, „neugledni“ auto o kojem “ne znaju što bi rekli i ne bi ga sami nikad kupili”. Na listu najprodavanijih se ugurao i model ZS za koji u „Top Gearu“ kažu da im se nikad nije sviđao i da Engleze valjda privlači svojom niskom cijenom.


Listu neobičnosti u ukusima po pitanju kupnje automobila širom Europe zatvaramo s Belgijom. Tamo kao da nema krize i inflatornih briga. Na prva dva mjesta najprodavanijih brendova nalaze se dvije njemačke tvrtke koje „ne znaju“ napraviti jeftin narodni auto: BMW i Mercedes.