Općina Matulji provodi program »Pomoć u učenju – SOS učenje« za učenike viših razreda osnovne škole i srednjoškolce s područja Matulja, a Društvo Naša djeca Opatija provodi program pomoći u učenju za osnovnoškolce s područja Liburnije
povezane vijesti
OPATIJA, MATULJI – Nisam ambiciozan roditelj. Dijete mi je učenik sedmog razreda osnovne škole, a već od petog razreda prisiljena sam uzimati mu instrukcije iz raznih predmeta.
Više ne znam što misliti. Je li problem u mom djetetu koje nije u mogućnosti savladati gradivo, je li krivica u lošem obrazovnom sustavu ili samo nekakvoj neodgovornosti nastavnika koji malo daju, a puno traže. Bilo kako bilo, mjesečno za instrukcije izdvajam 300-tinjak kuna, sada, naravno, u eurima – priča je to roditelja osnovnoškolca koja, dakako, nije usamljen primjer. S takvim se problemom sve više i češće susreću i drugi roditelji, ponajviše roditelji srednjoškolaca. Skupe instrukcije i potrebu za njima uočile su neke sredine, pa već unazad nekoliko godina provode programe pomoći u učenju.Takav problem »osvijestili« su u Općini Matulji, te se odlučili na provedbu programa »Pomoć u učenju – SOS učenje« namijenjenog isključivo učenicima viših razreda osnovne škole i srednjoškolcima s prebivalištem na području Matulja. Poduke se održavaju iz četiri predmeta: matematike, kemije, fizike i engleskog jezika, a interes za takav program je značajan. Roditelji učenika izuzetno su zadovoljni što mogu bez naknade dobiti za svoje dijete takvu vrstu usluge te, kako kažu, olakšati život i sebi i djetetu. Program se provodi subotama, a na njega svakog vikenda stiže između 30 i 35 polaznika.
Velik interes
U Općini Matulji, koja financira navedeni program, kažu da je tijekom prošle godine program koristilo više od 50 učenika te da najveći interes postoji prije svega za instrukcije iz matematike. Nadija Miočić, profesorica matematike koja sudjeluje u ovoj matuljskoj pomoći učenicima, kaže da dolaze djeca koja teže savladavaju gradivo, ali i odlikaši koji imaju želju pojačano raditi.
– Djeci odgovara ovakav individualni pristup koji pružamo, a nemaju ga u školi. Shvatili su da tako mogu puno naučiti pa imamo sve više zainteresiranih. Istovremeno je i sve više učenika koji trebaju pomoć, a razlog tome prije svega vidim u brzini. Nekada u školi nije bilo važno brzo, već temeljito, a sada su svi u nekakvim rokovima – svi moraju doći do kraja knjige, a postavlja se pitanje kako to napraviti. Smatram da je ta Škola za život napravljena »zbrda-zdola« i zato djeca već od četvrtog razreda osnovne škole pa do kraja srednje škole imaju potrebe za instrukcijama. U tom programu Škole za život postoji nesklad između predmeta, kao i unutar samog predmeta. Primjerice, u osnovnoj školi još iz matematike nisi učio jednadžbe, a već imaš i učiš fiziku. Iz trećeg razreda u drugi razred srednje škole su prebacili trigonometriju i onda učenicima kažu – nećete moći riješiti sve zadatke jer određene stvari još niste učili. Otkud da dijete zna što neće moći riješiti? – govori Nadija Miočić, koja dodaje da u razgovoru s kolegama nastavnicima i profesorima koji rade u obrazovnom sustavu saznaje da su izuzetno opterećeni administracijom, više nego svojim osnovnim poslom.
Educirani kadar
Društvo Naša djeca Opatija već devet godina provodi program pomoći u učenju namijenjen osnovnoškolcima s područja Liburnije. Tijekom školske godine sklopu tog programa prođe 30-ak djece koja svakodnevno, prema dogovorenim terminima, imaju mogućnost pod vodstvom stručnog tima učiti i savladavati gradivo. S njima rade educirani kadar, pedagoginja i profesorica hrvatskog jezika, a od nedavno timu se priključila i profesorica iz strojarske srednje škole za fiziku i matematiku. I ova pomoć je za roditelje i učenike besplatna, odnosno korisnici plaćaju samo godišnju članarinu u iznosu od 200 kuna.
– Najčešće dolaze djeca viših razreda osnovne škole, ali ima i nekoliko njih iz nižih razreda. Uglavnom se tu radi o potrebi savladavanja matematike, fizike i kemije, ali ima i onih koji imaju problema s hrvatskim jezikom. Karakteristika, specifičnost ove godine je da imamo djecu koja su došla ovdje živjeti iz nekih drugih zemalja, primjerice Njemačke, Albanije, djecu koja su dosad živjela u Hrvatskoj, ali su govorila i pohađala talijansku školu. S njima dodatno radimo hrvatski i pomažemo im u savladavanju gradiva. Danas općenito djeca imaju dosta problema u svom odrastanju. Imaju često problema s koncentracijom, pa tako one kojima je potreban psiholog ili rehabilitator upućujemo i na taj oblik pomoći u našoj udruzi. Uglavnom, potrebe su sve veće, dolaze nam djeca koja teže savladavaju gradivo, a ima i onih koji možda samo još nisu savladali tehniku učenja. No zamjećujemo i porast broja djece s govornim smetnjama, djece koja se nose s depresijama i anksioznošću… Svima njima treba nekakav vid pomoći u odrastanju – objašnjava Sanja Škorić, tajnica DND-a Opatija, navodeći da po pitanju pomoći u učenju surađuju sa stručnim službama opatijske i lovranske osnovne škole.
Dodaje da im iz škole često »signaliziraju« za određene učenike kojima treba pomoći, dok za neke učenike roditelji sami dođu potražiti pomoć. Novac za ovaj program DND-a Opatija osiguran je do kraja školske godine putem projekta, a o tome hoće li i dogodine biti sredstava za njegovu daljnu provedbu, tek treba vidjeti.
Uređen prostor za poduke
Za provođenje programa »Pomoć u učenju – SOS učenje« za 2023. godinu u proračunu Općine Matulji osigurano je 6.635 eura (50.000 kuna). Općina Matulji je u 2022. godini uredila prostor u kojem se održavaju poduke, a temeljem prijave na javni poziv za sufinanciranje aktivnosti Ureda za mlade Primorsko-goranske županije Općini Matulji odobrena su sredstva u visini od 2.520 eura (19.000 kuna) za opremanje navedenog prostora, odnosno za nabavu informatičke i audiovizualne opreme te nabavku novog stola i stolica.