Skok prihoda

Nizozemski proizvođač strojeva za čipove ima poslove vrijedne čak 40 milijardi eura “na čekanju”

Portal Novi list, Hina

Foto Reuters

Foto Reuters

Nizozemski proizvođač opreme za proizvodnju poluvodiča AMSL jedva drži korak sa snažnom potražnjom klijenata



Nizozemski proizvođač strojeva za proizvodnju čipova ASML izvijestio je u srijedu da je 2022. godinu zaključio sa znatno većim prihodom zahvaljujući nastojanjima tvrtki u sektoru poluvodiča da znatno povećaju proizvodne kapacitete.


Nizozemski proizvođač opreme za proizvodnju poluvodiča jedva drži korak sa snažnom potražnjom klijenata poput TSMC-a, Samsunga i Intela koji su znatno povećali proizvodnju čipova.


Tako je ASML-ova knjiga narudžbi na kraju prošle godine pokazivala poslove ‘na čekanju’ u vrijednosti rekordnih 40 milijardi eura.




Kompanija je četvrto prošlogodišnje tromjesečje zaključila s neto prihodom od 6,43 milijarde eura, većim za 11,2 posto nego u istom razdoblju 2021. godine.


Neto dobit porasla je u zadnja tri prošlogodišnja mjeseca 2,8 posto, na 1,82 milijarde eura.


U cijeloj prošloj godini neto prihod bio je veći za 13,7 posto nego u 2021., poskočivši na 21,17 milijardi eura,


Neto dobit blago je pak smanjena, za 4,4 posto, na 5,6 milijardi eura.


U novoj godini izglede prigušuju zabrinutost za gospodarski rast i gomilanje zaliha poluvodiča, ali klijenti prognoziraju poboljšanje na kraju godine i oporavak kineskog gospodarstva nakon ukidanja mjera suzbijanja covida-19, napominje izvršni direktor Peter Wennink.


To znači da potražnja još uvijek nadmašuje naše proizvodne mogućnosti, tvrdi Wennik.


Šef europskog tehnološkog diva osvrnuo se i na moguća stroža ograničenja izvoza u Kinu.


Washington inzistira da Den Haag slijedi njegov primjer i postroži ograničenja, pozivajući se na nacionalnu sigurnost.


Američki predsjednik Joe Biden i nizozemski premijer Mark Rutte razgovarali su prošli vikend o toj temi, a šef ASML-a tvrdi da se zasada “ništa nije promijenilo” u vezi s njihovim izvozom u Kinu.


“U Kinu još možemo slati DUV (starije) alate”, naglasio Wennik.


Kina je treće najveće tržište tvrtke nakon Tajvana i Južne Koreje, s 15 posto udjela u prihodu.