MG, danas u kineskim rukama, na nekoliko HR prodajnih prostora, između ostalog i u Rijeci
povezane vijesti
Kroz vrijeme, zadnjih pola stoljeća, u najmanje dva vala pratili smo dolazak zanimljivih modela automobila s Dalekog istoka. Najprije, šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća, to je bio slučaj s japanskim proizvođačima, pa je tako primjerice Mazda jedna od najdugovječnijih na hrvatskom tržištu. S prelaska osamdesetih u devedesete to je bio slučaj s »korejcima«, Hyundaj je s PonyJem bio pionir osvajanja Hrvatske. Nepovjerljivi kakvi jesmo, na oba smo ta procesa gledali s podozrenjem, čak i sa svojevrsnim omalovažavanjem kvalitativno-dizajnerskih elemenata tih automobila. Dakako da smo oba puta bili u krivu jer oni su s povoljnijim cijenama donosili i iznimnu kvalitetu, dok se po pitanju dizajna, kao i inače u životu – ne treba raspravljati.
Treći val koji upravo pratimo odnosi se na – Kinu. Kod nas je i dalje stav kako je »kinesko jeftino i loše«. I u odnosu na automobilsku industriju vrijedi isto, no neki zanimljivi procesi polako mijenjaju te ničim potkrepljene stavove.
Prvi je činjenica da »treći svijet« uzvraća udarac. Kinezi su primjerice vlasnici Volva, Indijci engleskog Jaguara, a zahvaljujući transferu tehnologije, sve je više i autonomnih brendova, posebno kineskih. Jedna od takvih »akvizicija« je i slavni engleski MG. No dok je nekad, u prošlosti predstavljao silno uzbudljive, skupocjene sportske automobile, njegovo novo rađanje na kineskim prostorima dovelo ga je u zonu velikoserijskih, obiteljskih automobila. Niz njegovih modela, mada ima i SUV-ova kao i limuzinskih modela koji se svrstavaju u zonu luksuza, je osmišljeno tako da zadovolje tri elementa koji su u pravilu najvažniji prigodom odabira budućeg automobila: kvaliteta, funkcionalnosti i cijena. Dakako, važan je i dizajnerski pristup, no ipak su tri prije navedena elementa važnija.
Kad je u pitanju MG, baš kao što su to nekad bili, dijelom i danas ostali »japanci« ili »korejci«, neko vrijeme i »čehinja«, i »kinez« MG ide u red best buy automobila. Kako na žalost zbog opskrbnih poremećaja danas kod mnogih brendova pratimo i velika povećanja cijena, ili nestašicu dovoljnog broja primjeraka kod drugih, MG, kao i još neki manji brendovi iz Kine, se nameće kao idealna nadopuna hrvatskog tržišta koje će ove godine dosegnuti po prilici 45 tisuća registracija novih automobila. MG se k tome širi i na sve hrvatske regije, tako da je stigao i u Rijeku – zastupnik mu je postao jedan od najvećih koncesionara Betil Dujmović, do sada poznat i po prodaji te servisiranju automobila Peugeot te Hyundai. MG je stigao i do Dalmacije, za sada je samo u Splitu gdje o njemu skrbi Grand Auto ali očekuje se uskoro i zadarski koncesionar, kao i do Pule, Karlovca te Zagreba.
Kako smo istaknuli rast cijena, osvježenje je MG ZS – kompaktni crossover što dolazi s cijenom nižom od 19 tisuća eura. U svakom slučaju, MG još jednom potvrđuje kako funkcija slobodnog tržišta zna biti spasonosna, posebno po standard najvećeg broja građana koji u hrvatskim okvirima imaju prosječne osobne dohotke na razini desetak tisuća eura godišnje. Jasno je stoga da se ne mogu protezati prema automobilima koji za nekoliko puta nadmašuju njihova godišnja primanja. Pametno je s druge strane odlučiti se za novi automobil jer on po nizu elemenata, a sigurnost je svakako najvažniji, ipak predstavlja prednost u odnosu na rabljene, posebno one starijeg godišta. Svakako, ne treba izgubiti iz vida da se u Hrvatskoj svih ovih kriznih godina registrira više rabljenih nego novih automobila tako da je dolazak povoljnijih brendova poput MG-a i tu pozitivan. Kao nekad prema »japancima« i »korejcima«, danas vlada nepovjerenje prema »kinezima«. Vrlo će se brzo ustvrditi kako je strah bio bezrazložan, kako naprosto čitav svijet postaje jedna ujednačena pozornica, pa tako i kad je proizvodnja automobila u pitanju.