Foto Pexels
Važno je naučiti ne dozvoliti drugima da istresaju na vas svoje nezadovoljstvo
povezane vijesti
Jeste li ikada čuli za emocionalno smeće? A jeste li se ikada osjećali kao kanta za smeće?
Metafora se koristi za označavanje ljudi koji su skloni slušati druge bez postavljanja ograničenja čak i kada bi to bilo potrebno, preuzimajući njihovo “emocionalno smeće”.
Temom se, između ostalih, bavio i David Pollay u knjizi ” Zakon kamiona za smeće”, a u kojoj autor poučava da ne bacate emocionalno smeće na druge, ali i kako da se obranite od onog tuđeg.
Zapravo, postoje ljudi koji su skloni druge koristiti kao “kantu” za vlastito nezadovoljstvo, nešto od čega se važno naučiti obraniti.
Događa se, na primjer, da prijatelj ne radi ništa osim što negoduje, neprestano fokusirajući dijalog na sebe, ne mareći za vas, i ne poduzimajući ništa da to popravi.
Naravno, postoje situacije u kojima se to može dogoditi, ali ne može to postati pravilo.
Također i zato što često ljudi ovog tipa zapravo i ne žele pronaći rješenje za svoje probleme, već im treba netko uz koga će “ispustiti paru“, ukratko, traže kantu za smeće u koju mogu baciti svoju negativnost.
S druge strane, oni koji se zateknu u takvoj situaciji i prema kojima je to usmjereno imaju tendenciju da se osjećaju iscrpljeno i bez energije.
Pollay predlaže da bismo trebali naučiti ignorirati kamione za smeće i pustiti ih da prođu, zabranjujući tim ljudima da svoje nezadovoljstvo istresu na nas.
Kako bi se to postiglo, tvrdi da je važno živjeti u krugu zahvalnosti, daleko od emocionalnog otpada, reći ne kada je to potrebno. Jer to je naše pravo.