Užitak za sva čula

Destilerija Aura oduševljava proizvodima, ali i fantastičnim muzejom u Humu

Edi Prodan

Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin

Uz već poznate destilate, Aura je osmislila niz noviteta - likere Limoncello i Orancello, Fernet Amaro, kao i prvi hrvatski aperitivo pod nazivom Ora d’Oro

Da bismo dobili naše nove proizvode, Limoncello i Orancello, kad ekološki limuni i naranče stignu do naših proizvodnih pogona u Buzetu, posebnim se, iznimno preciznim, skoro kirurškim postupkom skida tanki sloj kore u kojem se nalaze najvažniji i najsnažniji sastojci.


Oni koji zajedno s našom posebnom recepturom daju jedan iznimno zaokruženi, intenzivni okus koji tim našim likerima priskrbljuju poseban status među ljubiteljima takvih pića. Bilo da ih konzumiraju same, bilo kao sastojke koktela. Istaknuo sam ta dva proizvoda, ali tu je još mnogo noviteta koji će, nadamo se, kao i većina onog što smo tijekom godina rada ponudili tržištu, naići na odobravanje ljudi, koji istinski znaju uživati u specifičnim okusima do kojih se uvijek trudimo stići.


S nemalo nas je ponosa destilerijom Aure u Buzetu vodio njezin vlasnik Mišel Sirotić sa suprugom Dašom. Pozicioniranost Aure na tržištu, jedne od najznačajnijih destilerija u ovom dijelu Europe, omogućava upravo simbioza razmišljanja i promišljanja budućnosti njega i supruge.


Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin


Impresivno predvorje


Osim same unutrašnjosti destilerije, u degustacijskom i proizvodnom dijelu, iznimno je impresivno i njezino predvorje. Aura ima jedan od najljepših pristupnih prostora, arhitektonski besprijekorno osmišljeno dvorište koje uistinu pruža optimalne uvjete za degustaciju jedinstvenih likera, rakija, gina i koktela…


Kako nam pojašnjavaju Daša i Mišel, specifična vremena koja prolazimo od proljeća 2020. godine kod njih su iskorištena za razvoj čitavog niza proizvoda. Popularni gin Karbun dobio je prigodno, limitirano »morsko« izdanje, a sasvim sigurno brojne će poklonike steći i Fernet Amaro na čiji konačni okus utječu čak 73 biljna sastojka. Dolazi u posebnoj, keramičkoj boci raznih veličina i sasvim se sigurno ubraja u najbolja amaro pića koja smo ikad kušali.


Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin


Tu je i prvi hrvatski aperitivo Ora d’Oro, zamišljen da se pije u vrijeme zalaska sunca jer se boja u čaši savršeno stapa s bojom neba u ‘’zlatnom satu’’. I dalje je najpopularniji Aurin proizvod Teranino, koji broji osam zlatnih medalja s prestižnih svjetskih natjecanja, no sasvim je sigurno da će se i navedeni noviteti, likeri od limuna ili naranči, kao i amaro, jako dobro snaći na tržištu, pa tako i kao izvozni proizvodi.


– Trenutačno poslujemo u trinaest naših prodajnih jedinica diljem Istre, u Splitu, na otoku Krku te riječkom Korzu, koje su stilski i sadržajno također dio kako našeg identiteta tako i poslovne politike. Želja nam je da se ljudi u našim prostorima osjećaju ugodno, da im cjelokupni proces druženja s Aurom, od kupnje do konzumacije, bude svojevrsna svečanost za sva čula, pojašnjavaju nam Daša i Mišel.


Besprijekoran interijer


A da bismo se i sami uvjerili u njihove riječi, nakon upečatljivog posjeta središtu i ishodištu u Buzetu, uputili smo se u Hum. Da, cilj nam je bio njihov prodajni prostor, ali ono što nam je izazivalo istinsko uzbuđenje bio je muzej koji su zajedno s unikatnim kafićem uredili u središnjem prostoru Huma.


Bolje rečeno, dali su najmanjem gradu na svijetu jednu sasvim novu dimenziju. Hum se zahvaljujući Aurinom muzeju, koji bismo, da mu baš moramo dati neku definiciju, nazvali zavičajno-gospodarskim, prometnuo u jednu od najprivlačnijih točki Istre. Na tri kata osmišljen je jedinstveni interaktivni muzej u kojem je predstavljeno funkcioniranje života gradića iz nekih prošlih stoljeća.


Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin


Ukupno ima 11 tematskih cjelina od kojih je pet interaktivno. Konkretno, posjetitelji mogu sami proizvesti neke od tadašnjih krema i pomada, ispeći i samljeti kavu, učiti glagoljicu, sami puniti rakiju bisku, što je također jedan do simbola Huma, ma mogu naprosto uroniti u vrijeme i prostor koji egzistiraju samo u tom dijelu Huma.


– Jako nam dobre reference dolaze od posjetitelja. U pravilu su oduševljeni, iznenađeni postavom, kao i izvornošću svih elementa muzeja. Imamo i stručno, educirano vodstvo, tako da su ostvarena i naša dugogodišnja maštanja koja su upravo u Humu vidjela jedan takav prostor, pojašnjavaju nam Sirotići.


A i sam prostor koji se nalazi ispod muzeja, iako je u osnovi riječ o kafiću, predstavlja nešto sasvim osebujno. Uz besprijekorno uređenje interijera, koje čine i neki jako stari, vrijedni komadi namještaja, zanimljiva je i ponuda. Primjerice – najmanji doručak na svijetu. Kako i priliči najmanjem gradu na svijetu, u doručku su majušna kavica, minipalačinke i čašica soka od naranči, istih onih čija kora završava u zavodljivom Aurinom likeru Orancello.


Tajni sastojci


Jesu, baš su drukčiji. Kad pomislite da ste im »pohvatali konce«, da ste ušli u njihov sustav razmišljanja, »pogodi« vas neka totalno originalna, samo njihova ideja. Stvoriti »privatni« muzej, a znamo da ta djelatnost kod nas nema mirnu egzistencijalnu sliku, može »pasti na pamet« samo ljudima koji su kreativni i sigurni u svoju misiju.


I ne samo poslovnu. Aurina prvotna želja da kvalitetom svojih pića zadovolji naša nepca, potakne nam dobro raspoloženje i jednake takve emocije s vremenom se razvila u misiju koja ima, bez krzmanja to možemo istaknuti, silno jaku, važnu društvenu ulogu. Svatko tko posjeti njihov humski muzej doživjet će isto, odmah će mu biti jasno o čemu pišemo i govorimo. I ne samo da su društveno korisni, oni imaju i jedinstvenu kulturnu misiju.


Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin


Baš kao i svaki njihov proizvod, i njihov humski muzej mjesto je potpunog uživanja.


Na kraju druženja – Limoncello Spritz. Golema čaša ispunjena njihovim Limoncellom, koji i nije baš tako »naivni« liker, jer snaga mu prelazi 30 posto alkohola, pjenušcem, mineralnom vodom, s mnogo leda čije kockice svojim kretanjem čaši daju zanimljivu dinamiku. Naravno, i još poneki tajni sastojak.


Aura, Daša i Mišel. Kreacije kojima se ne nazire kraj. Ovaj su nas put iznenadili s nekolicinom novih proizvoda, čega će, dakako, biti i u budućnosti. Što nam dodatnoga spremaju, kao što su nas iznenadili s humskim muzejom, nemoguće je prognozirati. Jer to je Aura. Destilerija koja nikad ne miruje, prostor i ljudi koji kreativnošću naprosto izlaze iz svih okvira koje inače možemo zamisliti i truditi se definirati ih.


Preporuka za dane i mjesece što dolaze: obavezno otiđite u Aurin humski muzej. Da biste do kraja zadržali fascinaciju njime, kući ponesite nešto od Aurinih proizvoda. Sjedite u svom domu, s čašom u ruci i – uživajte.


Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin



Foto: Marko Gracin


MISIJA

Aurina prvotna želja da kvalitetom svojih pića zadovolji naša nepca, potakne nam dobro raspoloženje i jednake takve emocije s vremenom se razvila u misiju koja ima, bez krzmanja to možemo istaknuti, silno jaku, važnu društvenu ulogu.