Foto Pexels
Ušli ste samo kupiti kruh ili neko voće, a izašli s punim kolicima gotovo nesvjesni
povezane vijesti
Supermarket je poput velikog dječjeg igrališta gdje nam se čini da nam je sve dostupno, spremno zadovoljiti nas i usrećiti.
Sve dok ne dođe vrijeme da krenete do blagajne i otvorite novčanik. Ovdje igra završava. A kad smo pri plaćanju možda već žalimo zbog nekih proizvoda koje smo na brzinu i bez previše razmišljanja stavili u košaricu.
Je li krivica samo naša? Možda ne. Zapravo, prodajne strategije koje provode tvrtke igraju temeljnu ulogu u utjecanju na naše izbore pri kupnji i naše ponašanje prema artiklima na policama.
Ipak, bilo bi dovoljno malo bolje upoznati strategije koje provode supermarketi kako bi ih izbjegli, kupovali manje, a time i više uštedjeli.
Ukratko, nemojmo se zadovoljiti time da budemo pijuni sustava potrošnje koji bi nas želio tjerati da kupujemo sve više i više.
Evo glavnih “zamki” supermarketa:
1. Ugodni mirisi
Uđete u supermarket i odmah vas dočeka dobar miris svježe pečenog kruha, a kada odete na odjel deterdženata ili kozmetičkih proizvoda odmah vas privuče onaj čisti miris koji vas poziva da kupite nešto novo.
Iskorištavanje osjetljivosti našeg osjetila mirisa prava je prodajna tehnika. Nemojmo se zavaravati.
2. Skriveni proizvodi
Gdje će biti sol u supermarketu? A kada tražimo sodu bikarbonu, zašto je nikad nema na istom mjestu?
Neki od običnijih proizvoda ponekad se čine nedostupnima ili su jako udaljeni jedan od drugoga.
Na taj smo način prisiljeni vrtjeti se između brojnih polica u potrazi za onim što nam je stvarno potrebno.
Situacija u kojoj je lako pasti u napast i kupiti nešto više.
3. Položaji polica
Zasigurno nije slučajno da su upravo u visini naših očiju na policama pozicionirani proizvodi najpoznatijih robnih marki ili onih koji najviše privlače kupce.
Ako želite uštedjeti novac, pokušajte pogledati prema nižim policama. Vrlo vjerojatno ćete pronaći slične proizvode koji koštaju manje.
A što je sa svime što djeca vole ? Naravno, postavljeno je na njihovu visinu, kao čokolade i bomboni na blagajnama.
4. Atraktivne ponude
Jesu li proizvodi na ponudi stvarno pristupačni? To nije uvijek slučaj.
Sama snižena cijena proizvoda možda se čini jeftinom, ali malo dalje na policama možete pronaći sličnu robu koja nije na sniženju i u svakom slučaju povoljnija.
Uvijek provjerite omjer kvalitete/količine/cijene proizvoda koji vas zanimaju prije nego što se odlučite što kupiti.
5. Dimenzije kolica
Tijekom godina, veličina nekih kolica u supermarketima se povećala. Jer? Razlog je vrlo jednostavan: što su kolica veća, više ih punimo.
Za neke ljude, ako kolica nisu puna, to znači da kupnja još nije gotova.
Autor Martin Lindstrom pozabavio se tom temom u knjizi “Brandwashed“, gdje analizira trikove kojima nas tvrtke tjeraju na kupnju.
Ako kupujete samo nekoliko proizvoda, zaboravite na velika kolica i izaberite košaricu.