Foot Bojan Purić
Sve je zapelo na izvedbi projekta, kojom za vrijeme izvođenja radova nije bila predviđena mogućnost pristajanja državne linije Ilovik-Mrtvaška u Mrtvaškoj, već je linija izmještena na relaciju Ilovik-Mali Lošinj, što je izazvalo žestoki revolt Ilovčana
povezane vijesti
RIJEKA – Županijska lučka uprava Mali Lošinj pokrenula je postupak raskida ugovora o financiranju bespovratnim sredstvima projekta dogradnje luke otvorene za javni promet Mrtvaška, priopćeno je iz ŽLU Mali Lošinj. Ovim je postupkom, izgradnja luke Mrtvaška i službeno “umrla”, nakon gotovo dvije godine prosvjeda mještana Ilovika i uzaludnih pokušaja investitora, ŽLU Mali Lošinj, da pokrene radove. Iz ŽLU Mali Lošinj potvrđuju i da je izvođač već raskinuo ugovor o gradnji luke.
Za Dogradnju luke Mrtvaška bila su odobrena bespovratna sredstva u iznosu od 81 milijun kuna, od čega je 69 milijuna bilo iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija Europske unije, a ostatak je osiguralo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Od ukupnih sredstava, za izvođenje samih radova u luci namijenjeno je bilo nešto više od 70 milijuna kuna. Nositelj projekta je Županijska lučke uprava Mali Lošinj, koja je s izvođačem radova, konzorcijem koji čine tvrtke TEXO MOLINOR d.o.o. Cavtat i Impresa Construzioni Mentucci Aldo S.R.L. Italija, sklopila ugovor o izvođenju radova u ukupnoj vrijednosti 57.180.492,45 kuna sa PDV-om. Od tog novca, sredstva namijenjena za samo izvođenje radova iznosila su 70.645.870,25 kuna.
Projektom izgradnje luke Mrtvaška na samom jugu otoka Lošinja, bila je predviđena izgradnja lukobrana, u dužini od 105 metara, s dvije trajektne rampe za prihvat brodske linije u nacionalnom domaćem prometu, kao i za prihvat međunarodne pomorske linije. Isto tako, u produžetku lukobrana i trajektne rampe planiralo se izgraditi operativni plato u dužini od 100 metara za prihvat brzobrodske pomorske linije i za prihvat gospodarskih brodica. U nastavku operativnog platoa trebala je biti pružena mogućnost prihvata stalnog veza za domicilno stanovništvo otoka Ilovika. Cilj projekta bilo je stvaranje preduvjeta za pomorsku povezanost otoka Lošinja, Grada Malog Lošinja s Dalmacijom i otočjem u zadarskom arhipelagu, te sa susjednim otocima Rabom i Pagom.
Sve je zapelo na izvedbi projekta, kojom za vrijeme izvođenja radova nije bila predviđena mogućnost pristajanja državne linije Ilovik-Mrtvaška u Mrtvaškoj, već je linija izmještena na relaciju Ilovik-Mali Lošinj, što je izazvalo žestoki revolt Ilovčana, prosvjede i akcije građanskog neposluha kojima su sprečavani praktički svi pokušaji da se radovi započnu, a koje su u nekim slučajevima završavale i sukobima s redarima i policijom i privođenjem prosvjednika. Iz ŽLU Mali Lošinj upravo lokalno stanovništvo prozivaju zbog nemogućnosti izvođenja radova na projektu koji je bio najskuplji projekt te vrste u lukama otvorenim za pomorski promet u Primorsko-goranskoj županiji.
– Uslijed poznatih okolnosti opstrukcija, nezakonitih prosvjeda i nezakonite blokade gradilišta od strane dijela mještana otoka Ilovika, investitoru i izvođaču radova bilo je onemogućen ulazak u posjed gradilišta zbog čega su radovi zastali dulje od godine dana. Iako su od strane Županijske lučke uprave Mali Lošinj, uz suradnju i pomoć osnivača, kao i resornog ministarstva, poduzimani iznimni napori prema tijelima javne vlasti kako bi se spriječila blokada gradilišta te izmjestila nezakinuto parkirana vozila s lučkog područja, njihova reakcija je nažalost nastupila prilično kasno, zbog čega je izvođač radova raskinuo ugovor o građenju. U pregovorima s izvođačem ulagani su iznimni napori u cilju opoziva raskida ugovora o građenju, no zahtjev izvođača za povećanje cijene radova uslijed poznatih okolnosti povećanja cijene energenata i građevinskog materijala kao preduvjet opoziva raskida i nastavka radova nadilazi financijske mogućnosti investitora i izvan su zakonskih okvira propisa o javnoj nabavi, stoga investitor taj zahtjev nije mogao prihvatiti. U međuvremenu je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zbog nemogućnosti dovršetka projekta u ugovorenom roku preporučilo investitoru pokretanje postupka raskida ugovor o financiranju projekta dogradnje luke otvorene za javni promet Mrtvaška, a osnivač je preporučio investitoru da razmotri moguću realizaciju projekta dogradnje luke Mrtvaška u narednoj financijskoj perspektivi. Zbog svega navedenog, Županijska lučka uprava Mali Lošinj prihvatila je navedene preporuke te pokrenula postupak raskida ugovora o financiranju nalazeći kako nije moguće do kraja financijskog razdoblja projekta izabrati novog izvođača i dovršiti građevinske radove, stoji u dopisu ŽLU Mali Lošinj.
Od ravnatelja ŽLU Mali Lošinj pokušali smo doznati hoće li raskid ugovora značiti i plaćanje penala lučke uprave prema izvođaču, ali nismo ga uspjeli kontaktirati.
Više u sutrašnjem tiskanom izdanju Novog lista…