SNIMIO: VEDRAN KARUZA
Marko Filipović je potvrdio da će se Autotrolej čim to bude moguće javiti na natječaj Ministarstva te tako nastaviti do sada izuzetno uspješan proces zamjene starih autobusa novim, sredstvima iz EU fondova.
povezane vijesti
RIJEKA – Riječkim ulicama, ali samo centrom grada, u četvrtak je kružio električni autobus. Bila je to probna vožnja Iveco Busa, odnosno njihovog modela E WAY, i druga vožnja električnog autobusa nakon nedavnog predstavljanja električnog autobusa tvrtke MAN. Na probnoj vožnji uz novinare i predstavnike Iveco Busa bili su i direktor KD Autotrolej Alberto Kontuš, gradonačelnik Marko Filipović i pročelnica Odjela za komunalni sustav, Maja Malnar.
Alberto Kontuš rekao je kako Autotrolej ima namjeru nabaviti električne autobuse jer su za to u državnom proračunu, putem EU fondova predviđena znatna sredstva. Čeka se da nadležno Ministarstvo do kraja godine raspiše natječaj za sve javne prijevoznike u Hrvatskoj na koji će se Autotrolej javiti.
Marko Filipović je potvrdio da će se Autotrolej čim to bude moguće javiti na natječaj Ministarstva te tako nastaviti do sada izuzetno uspješan proces zamjene starih autobusa novim, sredstvima iz EU fondova.
– Prosječna starost autobusa sada je sedam godina, a za nabavku ovih električnih trebat će riješiti pitanje vlastite komponente učešća, koja se mora osigurati, bilo u proračunu Grada Rijeke, KD Autotrolej ili kreditom poslovne banke. Europska unija potiče elektromobilnost i za to su zadani rokovi unutar kojih se mora obaviti prelazak s fosilnih goriva na obnovljive izvore energije, rekao je Filipović.
Filipović je napomenuo da je Grad Rijeka potpisnik Sporazuma gradonačelnika jedne od najvažnijih inicijativa Europske unije usmjerene na aktivno uključenje lokalne i regionalne uprave u borbu protiv klimatskih promjena, usmjerene na kontinuirano sudjelovanje gradskih uprava i samih građana u borbi protiv globalnog zatopljenja, između ostalog smanjenjem emisije CO2.
Robert Vrhovski, direktor tvrtke AUTOBUS, koji predstavlja IVECO BUS, rekao je kako ovaj potpuno električni autobus ima električni motor od 160kW – 2500 Nm i nudi se u dvije opcije od 24 sjedala i prostor za kolica ili 27 sjedala i prostor za kolica. Predviđen je za punjenje preko noći, a vrijeme punjenja je oko 3 do 4 sata, uz doseg od 300 do 350 km. Cijena mu se kreće između 450.000 i 500.000 EUR-a, ovisno o opremi. Radi se o autobusima francuskog proizvođača HEULIEZ koji su dostupni u 4 različite duljine (9,5 m, 10,7, 12 m i 18 m), uz izbor sporog punjenja preko noći ili brzog punjenja na okretištima.
Najbliže Rijeci, od prije mjesec dana, dva su ovakva ausobusa na ulicama Mariboru u redovnom prometu.