Snimio: Mateo Levak
Nakon što je obišao gradilište, ministar Butković potpisao je Sporazum između Ministarstva, Županijske uprave za ceste PGŽ-a, Grada Opatije, Općine Mošćenička Draga i Grada Lovrana koji definira izgradnju budućeg čvora Dobreč koji će biti spoj na budući Istarski ipsilon.
povezane vijesti
RIJEKA – Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je gradilište druge cijevi tunela Učka i potpisao Sporazum između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Grada Opatije, Općine Lovran, Općine Mošćenička Draga, Županijske uprave za ceste te Bina Istre vezano uz spojnu cestu Dobreć – prateći uslužni objekt Kvarner koja će omogućiti gradnju desetljećima čekane opatijske zaobilaznice.
– Izgradnja druge cijevi tunela Učka jedan je od najvećeih prometnih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj. Nije samo riječ o drugoj cijevi, već i o izgradnji cesta, kilometru ceste s istarske strane i 500 metara ceste s kvarnerske strane s novim odmorištem i vidikovcem Kvarner. Radovi idu jako dobro i u ovom trenutku je preko dva kilometra tunela iskopano. Kroz godinu dana očekujemo spajanje, odnosno probijanje tunela u cijelosti. Do kraja sljedeće godine trebala bi biti u prometu i dvotračna cesta. Zahvaljujem se svima koji sudjeluju u realizaciji ovog zahtjevnog projekta. Nastavljamo dalje budući da smo nakon potpisivanja memoranduma o razumijevanju i svih pripremnih faza spremni za završetak Istarskog ipsilona u cijelosti, a to znači do Matulja, uključujući vijadukte Limska draga i Mirna koji će u cijelosti biti dvotračni. Do kraja ove godine očekujemo da će se odraditi sve proceduralne stvari, a što uključuje potrebne odluke Europske komisije i Vlade kako bi krenuli radovi na završetku zadnje faze. Realizacijom ovog projekta Istra će se u potpunosti integrirati u prometni sustav Republike Hrvatske, izrazio je zadovoljstvo ministar Butković. On je još jednom naglasio da je riječ o jednom od najurednijih gradilišta u Hrvatskoj na kojemu su postavljeni visoki sigurnosni standardi, ali i u tehnološkom smislu što se tiče kopanja je riječ o zavidnoj razini.
Nakon što je obišao gradilište, ministar Butković potpisao je Sporazum između Ministarstva, Županijske uprave za ceste PGŽ-a, Grada Opatije, Općine Mošćenička Draga i Grada Lovrana koji definira izgradnju budućeg čvora Dobreč koji će biti spoj na budući Istarski ipsilon.
– Za vrijeme izgradnje čvora koristit će se postojeća cesta, a još je bitnije da će se graditi buduća županijska cesta koja će spajati čvor Dobreč s Lovranom. To će ujedno biti nova zaobilaznica Opatije i zapadnog dijela Primorsko-goranske županije. Mislim da će u velikom dijelu rasteretiti postojeću cestu iznad Opatije koja ide do Lovrana i Mošćeničke Drage. Nakon što Županijska uprava za ceste isprojektira tu cestu u dužini od šest i pol kilometara, tražit ćemo europsko financiranje. Izgledno je da krećemo u realizaciju tog izuzetno bitnog projekta. Mislim da radimo dobre stvari za PGŽ, kazao je Butković. Dodao je da će njegovo ministarstvo osigurati financiranje tog projekta čim Primorsko-goranska županija osigura građevinsku dozvolu.
– Realno je da bi kroz godinu dana bile spremne sve potrebne dozvole. S tim da će se čvor Dobreč i prije realizirati. Od sljedeće godine možemo koristiti europska sredstva jer se radi o prometnom rasterećenju i to će se financirati iz europskih fondova, uvjeren je Butković.
Generalni direktor Bina Istre Dario Silić izrazio je zadovoljstvo dinamikom radova na gradilištu.
– Odrađeno je preko dva kilometra. Napredujemo dobro. Malo smo izgubili na vremenu zbog nešto lošije geologije, pogotovo na kvarnerskoj strani. Naš je cilj, kao što je ministar Butković rekao, da napredujemo po 10 metara dnevno s istarske i kvarnerske strane. Plan je i da u određenom trenutku promet prebacimo u novu cijev kako bi renovirali postojeću. Nadamo se da ćemo nakon ljeta 2024. godine biti u poziciji da otvorimo obje cijevi. Projekt je jako izazovan u građevinskom smislu, ali i u financijskom jer se suočavamo s divljanjem cijena i s inflacijom. Bitno je da u ovim kriznim vremenima gradilište nije stalo ni jedan dan. Nekoliko puta dnevno miniramo, a što zahtijeva jako puno pažnje kako ne bi ugrožavali sigurnost prometa, pogotovo u turističkoj sezoni. Cilj nam je do kraja ove godine dodati još jednu traku od Matulja do tunela Učka, a sve kako bi Istarski ipsilon bio u punom profilu i na raspolaganju turistima i domicilnom stanovništvu. Na taj način će se omogućiti da se od Pule do Zagreba dođe za dva i pol sata, kazao je Silić.