Foto Mateo Levak
Izlaz se gradi pokraj HEP-ove trafostanice Turnić u Zvonimirovoj ulici zbog čega je položena posebna podloga, a na nju nasut kameni materijal preko kojega prometuju kamioni i građevinski strojevi.
povezane vijesti
Započeli su radovi na izgradnji južnog sigurnosnog izlaza iz tunela Podmurvice, na gradilištu državne ceste D 403, u parku pokraj velike HEP-ove trafostanice Turnić, u Zvonimirovoj ulici.
Za potrebe izvođenja ovih radova položena je posebna podloga, a na nju nasut kameni materijal preko kojega prometuju kamioni i građevinski strojevi, što je izazvalo zabrinutost čestih posjetitelja parka.
Povratak u prvobitno stanje
Iz Hrvatskih cesta, investitora pola milijarde kuna vrijedne nove prometnice, kažu kako će nakon završetka radova park biti vraćen u prvobitno stanje.
U sklopu ovih radova započeli su i iskopi u blizini nebodera na adresi Franje Čandeka 23b, gdje će se nalaziti sigurnosni izlaz iz tunela.
Inženjer iz Hrvatskih cesta Martin Abramović objašnjava kako su podloga i kameni materijal preko kojih prometuju građevinski strojevi postavljeni u prvom redu kako ne bi došlo do oštećenja električnih vodova ukopanih oko trafostanice putem koje se opskrbljuje električna mreža na Turniću i okolnim kvartovima zapadnog dijela grada.
– Podloga i nasuti materijal postavljeni su kako bi se izbjegla oštećenja električnih vodova te kako bi se na minimum svelo oštećenje samog parka. Kada izlaz bude izgrađen, sve će biti uklonjeno, a park vraćen u prvobitno stanje, kaže Abramović.
Tunel Podmurvice, dug oko 1.300 metara, imat će, ističe, dva sigurnosna izlaza, jedan na Škurinjama, a drugi na Turniću. Oba će biti povezana pomoćnim, evakuacijskim tunelom, čije je probijanje nedavno završeno.
– Evakuacijski tunel je dug 850 metara, a izgrađen je u skadu sa standardima gradnje jednocijevnih tunela.
U slučaju bilo kakve nezgode u glavnoj cijevi tunela, koja bi bila potencijalno opasna za vozače i putnike u vozilima koji se u njemu u tom trenutku zateknu, u pravilnim razmacima raspoređena su vrata koja iz glavne cijevi vode u evakuacijski tunel, a dalje kroz njega stiže se do jednog od dva sigurnosna izlaza putem kojih mogu izaći iz tunela, kaže Abramović.
Željeznički nadvožnjak
Idući tjedan u promet bi trebao biti pušten i novi željeznički nadvožnjak na trasi ceste, u neposrednoj blizini Zapadnog trgovačkog centra(ZTC), čime će se normalizirati željeznički promet u smjeru Matulja i dalje prema Sloveniji, nakon višemjesečnog prekida.
Nadvožnjak je izveden na specifičan način, tako što su prvo ukopani noseći piloti na oba njegova kraja, zatim je na njih postavljena nosiva konstrukcija, a tek potom je, ispod pruge, iskopan »prolaz« za buduću cestu.
Izgradnja ceste D 403 započela je potkraj 2020. godine, izvođači su GP Krk, bosanskohercegovački Euroasfalt i slovenski Kolektor, koji su do sad probili glavnu i pomoćnu cijev tunela Podmurvice, gdje traju radovi na postavljanju unutarnje obloge tunela, izveli veći dio radova na potpornim zidovima i drugim pratećim kontrukcijama.
U tijeku je i izgradnja dvaju velikih vijadukata, Mlaka i Pioppi, kojima će cesta, na južnoj strani, biti povezana s novim kontejnerskim terminalom na zagrebačkoj obali, kao i s mrežom gradskih prometnica, spojem na raskrižje Zvonimirove i Benčeve ulice, kod zgrade Novog lista.
Cesta D 403 trebala bi biti puštena u promet za godinu dana, odnosno do kraja lipnja iduće godine.