Utrka za subvencije

Objavljen dugo očekivani javni poziv. Doznajte kako možete do novca za kupnju auta na struju ili hibrida

Edi Prodan

Nikola Cutuk/PIXSELL

Nikola Cutuk/PIXSELL

Ove godine smo dodatno povećali naš budžet, a prema informacijama koje imamo s terena očekujemo jako velik interes, rekla je v.d. direktora Fonda



ZAGREB – Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je silno iščekivane javne pozive za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. Prvi vrijedan 103,3 milijuna kuna namijenjen je građanima i tvrtkama, dok je 5 milijuna kuna rezervirano za pravne osobe iz javnog sektora.


I dok se jedinice regionalne i lokalne samouprave, odnosno tvrtke i ustanove iz javnog sektora prijavljuju od danas od 9 sati direktno Fondu, građani i privatne tvrtke svoje prijave podnose od 27. lipnja od 8 sati, putem ovlaštenih prodajnih mjesta, kako je to bilo i prošle godine.


Jasna računica


– Taj model pokazao se iznimno uspješnim jer garantira visoki postotak iskorištenosti ugovorenih sredstava. Ove godine smo dodatno povećali naš budžet, posebno za tvrtke i građane, a prema informacijama koje imamo s terena očekujemo jako velik interes, rekla je v.d. direktora Fonda Alenka Košiša Čičin-Šain te dodala kako upravo zahvaljujući poticajima raste broj novoregistriranih energetski učinkovitih vozila na našim cestama. Na poziv Fonda, u ovogodišnji program sufinanciranja se prijavilo 45 zastupnika vozila s 81 markom i čak 539 modela vozila za koja je moguće ostvariti maksimalno 40 posto opravdanih troškova nabavke vozila. Lista vozila za koje je moguće ostvariti sufinanciranje, kao i 301 prodajno mjesto na kojima ih je moguće kupiti, nalazi se na stranici vozimoeko.fzoeu.hr. Drugim riječima, nema proizvođača, marke vozila koji nije aplicirao na ovu listu.




Štoviše, zadnjih tjedana pratimo iznimno naglašeno predstavljanje noviteta koji u najvećem broju zalaze upravo u domenu automobila na koje se ostvaruju poticaji te na taj način ponekad i ekstremne cijene električnih automobila približavaju kakvoj-takvoj realnosti.


Ne sumnjamo da će navala biti i ove godine velika te da će se sredstva iskoristiti. No, s uvođenjem naplate punjenja električne energije za automobile, koja je na benzinskim crpkama smještenim unutar autocesta i ekstremno visoka – jedan kWh dolazi i do četiri kune, dok je za prevaljivanje 100 kilometara potrebno oko 20 kWh, zanos je ipak donekle splasnuo.


Istina, izvan autocesta priča je znatno bolja – 1 kWh je oko dvije kune, dok je najpovoljnije punjenje na vlastitoj mreži, gdje 20 kWh ima cijenu od oko 10 kuna, što je ekvivalent potrošnje od oko sedam decilitara benzina. Drugim riječima, puni li se plug in ili električni automobil u »kućnoj radinosti«, vožnja može biti i deset puta povoljnija u odnosu na danas uistinu ekstremno skupa fosilna goriva.


Priprema dokumentacije


Kako bi ostvarili pravo na Fondovo sufinanciranje, svi zainteresirani trebaju prvo odabrati željeno vozilo te kontaktirati neko od prodajnih mjesta koje je evidentirano u bazi Fonda i navedeno uz listu vozila.


Nakon što se građani, odnosno tvrtke, odluče za marku i model energetski učinkovitog vozila, potrebno je, u suradnji s odabranim ovlaštenim prodajnim mjestom, pripremiti svu potrebnu dokumentaciju. Nakon toga slijedi postupak prijave koji podrazumijeva unos obveznih podataka i učitavanje potrebne dokumentacije u aplikaciju prodajnog mjesta, a sve kako bi se za prijavitelja automatski rezervirao odgovarajući iznos poticaja. Redni broj podnošenja prijave dodjeljuje se kronološki, prema datumu i vremenu otvaranja rezervacije u mrežnoj aplikaciji Fonda. Da je rezervacija uspješna, potvrđuje potvrda koju će prodajno mjesto ispisati i dati kupcu.


Na potvrdi se nalaze uneseni podaci, redni broj prijave, kao i upute za plaćanje obveznog minimalnog predujma koji ovisno o kategoriji i cijeni vozila iznosi 7 posto traženih sredstava Fonda. U slučajevima kad je na računu za predujam uračunata i kapara koju će od kupaca potraživati prodavatelji, na istom treba biti jasno naznačeno da se dio iznosa odnosi na obvezni minimalni predujam koji je propisao Fond. Važno je istaknuti kako račun za obvezni minimalni predujam za kupnju vozila koja su u sustavu poticaja ne smije biti uplaćen prije datuma i vremena zaprimanja navedenog u potvrdi prijavitelja o uspješnoj rezervaciji sredstava.


S programima poticanja e-mobilnosti Fond ne planira stati pa se za jesen najavljuje i sufinanciranje infrastrukture za punjenje energetski učinkovitih vozila što je također, posebno s povećanjem plug-in i električnih vozila, prijeko potrebno.