U lipnju Kvarner ima čak 34 posto više noćenja turista iz Njemačke / Snimio Mateo LEVAK
Njemačko tržište čini najveći udio u ukupnom prometu, oko trećine. Lipanj je zasad 11 posto bolji nego 2019. s time da je prvi tjedan u lipnju bio 22 posto bolji, drugi tjedan pet posto i vidi se stalan rast. Crikveničko-vinodolska rivijera je zasad 11 posto bolja nego 2019., a Krk 8 posto bolji, ističe Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarner
povezane vijesti
RIJEKA – Ovogodišnji blagdan Tijelova uveo je Kvarner u glavnu turističku sezonu, iako se može reći kako je i cijeli lipanj u znaku pojačanog dolaska turista. Prošlotjedni blagdan nisu spajali samo Hrvati već i u u nekim drugim, za naš turizam važnim emitivnim tržištima. S time da su se ove godine »spajali« i Duhovi s Tijelovom pa su tako, primjerice, u za nas najvažnijim njemačkim pokrajinama Bavarskoj i Baden-Würtembergu od 7. do 18. lipnja bile školske ferije, dok one prave ljetne počinju krajem srpnja. Iako u destinacijama to još uvijek nisu one prave ljetne brojke, doista nebrojene manifestacije, a i lijepo, toplo i sunčano vrijeme pridonijeli su tome da se ovih dana na Kvarneru odmaralo oko 100.000 turista. Naime, iako su se jučer još uvijek gosti prijavljivali, u Turističkoj zajednici Kvarnera, ukazali su kako je produženi vikend doista bio u znaku povećanog dolaska gostiju, pogotovo njemačkih kojih je 14 posto više čak i u odnosu na rekordnu 2019.
– Ovogodišnji blagdan Tijelova po ostvarenom turističkom prometu približio se ostvarenju za Tijelovo rekordne 2019., s time da je te godine ovaj blagdan padao i nekih tjedan dana kasnije. No rezultatima smo jako zadovoljni, pogotovo s njemačkog tržišta koje nam čini i najveći udio u ukupnom prometu, oko trećine i sigurno je najava jedne jako dobre glavne sezone, istakla je Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarner. Nešto manje gostiju nego prije korone stiglo je, primjerice, iz Italije, a doma su izgleda ostali i domaći gosti.
»Via Apsyrtides« okupila najbolje europske trail trkače
Događanja, događanja, događanja. Od Riječkog karnevala, do svakodnevnih koncerata, gastro manifestacija… Tijekom produženog vikenda za nama i turisti i domaći definitivno su imali što izabrati od manifestacija i ostalih zbivanja. Svakako zanimljiva je bila utrka »Via Apsyrtides« koja je na cresko-lošinjskom području okupila 20 najboljih trail trkača iz Europe, i to po deset žena i deset muškaraca koji su ove godine postavili i rekord staze. Inače, te su utrke poznate u svijetu kao Fastest Know Time. – Via Apsyrtides je dugačka trail staza koja povezuje najsjeverniju točku Cresa rt Jablanac i najjužniju točku Grada Malog Lošinja rt Radovan na otoku Iloviku dužine 149 kilometara, a za ovu priliku cilj je bio u Velom Lošinju pa je tako staza bila duga 135 kilometara. Prvi je u cilj stigao Slovak Tomàš Borčin s rekordom staze od 16 sati, 51 minutu i 45 sekundi, dok je od žena najbrža bila Slovenka Barbara Jolič s vremenom od 20 sati, 9 minuta i 51 sekundu, kazao je Dalibor Cvitković, direktor TZ-a Mali Lošinj te dodao kako je Via Apsyrtides long distance hiking trail novi turistički proizvod nastao kao produkt neformalnog udruživanja dviju turističkih zajednica Cresa i Malog Lošinja, kao i da je Apsyrtides ustvari antički naziv za cresko-lošinjsko otočje. |
Povećanje kvalitete
– U predsezoni i u lipnju smo ostvarili rezultate kakve smo mogli samo priželjkivati. Lipanj je zasad 11 posto bolji nego 2019. s time da je prvi tjedan u lipnju bio 22 posto bolji, drugi tjedan pet posto i vidi se stalan rast. Crikveničko-vinodolska rivijera je zasad 11 posto bolja nego 2019., Krk 8 posto bolji… Ono što je najvidljivije jest da su nam u lipnju noćenja u kapacitetima s pet zvjezdica u plusu od čak 28 posto. Što je samo nastavak trenda rasta broja noćenja u kapacitetima najviše kategorije kroz čitavu sezonu. Dogodile su se investicije, i povećanje kvalitete je urodilo plodom. Ne samo u smještajnom dijelu, već i povećanjem vanpansionske potrošnje. To su drugi gosti koji u restoranima drukčije troše, kazala je direktorica TZ Kvarnera te dodala kako njemačko tržište ove godine od početka godine ostvaruje odlične rezultate. Tako je s njemačkog tržišta od početka godine zabilježen porast od čak 16 posto u odnosu na 2019., a ako se uzme u obzir da se radi o najjačem tržištu, znači da se radi u velikom rastu i u apsolutnim brojevima te je regija već polovinom lipnja prešla brojku od 700.000 njemačkih noćenja.
U lipnju s obzirom i na školske ferije, Kvarner ima čak 34 posto više njemačkih noćenja.
– S jedne strane sigurno da tim rezultatima doprinosi naša blizina, ali isto tako mi smo spremni s našom ponudom koju prepoznaju i neki novi gosti iz Njemačke, a tu je i pojačana promocija. Austrija je stabilna, a nešto više prometa od početka godine do polovice lipnja imali smo i iz Češke, Slovačke, Poljske i Mađarske. U pravilu su tržišta u plusu i tijekom samog lipnja, jedino se iz Češke trenutno bilježi manji pad, pojasnila je direktorica županijskog TZ-a. Za usporedbu, Nijemaca se na Kvarneru odmaralo preko 40-ak tisuća dnevno, oko tisuću slovačkih gostiju dnevno, oko 2.500 poljskih gostiju…
Po pitanju smještaja, pomalo se vraća hotelski smještaj, koji je u travnju i svibnju imao 20-ak posto manji promet nego 2019., dok su se ovog mjeseca približili rezultatima prije pandemije. Obiteljski smještaj od početka je godine u plusu od 16 posto, a sam lipanj je privatnim iznajmljivačima donio ukupno 30 posto veći fizički turistički promet nego su imali 2019. Jako dobro rade i kvarnerski kampovi koji su od početka godine u plusu od 26 posto, a u lipnju 20 posto.
Gužve na prometnicama
Produženi vikend definitivno je bio u znaku putovanja i velikih gužvi na prometnicama. Tako je već u četvrtak jak promet bio ne samo u dolasku, već i u odlasku iz Hrvatske. Na blagdan Tijelova već su se neki vraćali svojim kućama te se na graničnom prijelazu Rupa čekalo u koloni dugoj oko kilometra. No, gužve su bile i u Sloveniji pa se tako na slovenskoj autocesti u smjeru Ljubljane vozilo dobrim dijelom »prva – druga« u kilometarskim kolonama. A ove sezone odličnim se pokazao novi matuljski rotor na izlasku s Riječke obilaznice koji je znatno ubrzao promet prema Opatiji i Istri. |
U Opatiji su istakli kako je stara dama bila najuspješnija destinacija na Kvarneru u prvih pet mjeseci, a dobar trend nastavlja se i u lipnju.
– Tijekom prve polovine ovog mjeseca, gotovo smo izjednačeni s rezultatima ostvarenim u istom mjesecu rekordne 2019. Najbrojniji gosti u lipnju su, redom, iz Njemačke, Austrije, Hrvatske i Mađarske. Svi bilježe povećanja broja noćenja u odnosu na 2019. godinu, s iznimkom Nijemaca koji su na 96 posto »pretpandemijskog« rezultata, rekla je Suzi Petričić, direktorica Turističke zajednice grada Opatije te dodala kako je tijekom produženog tijelovskog vikenda u Opatiji ostvareno oko 24.000 noćenja, te je dobar turistički promet ostvaren kako u hotelskom, tako i u privatnom smještaju.
– Uz uobičajene opatijske prednosti poput izvrsne gastronomije, prirodnih ljepota, kulture i arhitekture te neizmjernih mogućnosti za »outdoor aktivnosti«, naš poseban adut su i brojna događanja. Proteklog vikenda smo imali koncert Željka Bebeka, slijedi koncert Tomislava Bralića i klape Intrade 21. lipnja, a istog dana u Kristalnoj dvorani hotela Kvarner gostuje plesna produkcija »On Broadway Dancers Europe Tour« u režiji Kim Scerine. Ostale datume na Ljetnoj popunit će zanimljiv filmski program, a u drugoj polovini tjedna, od 23. do 25. lipnja vraća nam se RetrOpatija. Tijekom čitavog ljeta traje izložba »Salvador Dali – Nadstvarno«, kao i Opatijski vremeplov koji ponedjeljkom donosi Klape u Portiću, utorkom izložbu oldtimera, a srijedom Šetnju kroz povijest Opatije uz kostimirane vodiče. I ostali ljetni tjedni uistinu su bogati događanjima, programima i manifestacijama, imamo dobre najave za sezonu, a sudeći po dosadašnjim rezultatima, očekuje nas dobra godina na tragu rekordne 2019., istakla je Petričić.
Duži boravci
Na području Crikvenice također ove godine ubiru doista lijepe rezultate. Marijana Biondić, direktorica Turističke zajednice grada Crikvenice, kazala je da je Crikvenica od početka godine za pet posto bolja u broju noćenja u odnosu na 2019. U lipnju Crikveničani imaju čak 10 posto bolje rezultate s time da su boravci duži nego prije pandemije.
– Njemački gosti su ostvarili definitivno najveći turistički promet, dvostruko veći od našeg drugog najjačeg tržišta, a to je domaće, kazala je Biondić te dodala kako je na trećem mjestu po ostvarenom prometu Austrija, a slijede i Mađarska te Slovenija. U lipnju je najveći porast zabilježen u obiteljskom smještaju gdje je bilo čak 27 posto više noćenja nego 2019. U porastu je i promet u hotelima i to za 11 posto, kao i u kampovima koji su 28 posto u plusu prema 2019.
– Vidi se da je sve skupa živnulo i da je jako puno gostiju. I najave za dalje su jako dobre što nas veseli. Trenutačno se u hotelima u Crikvenici traži soba više, pogotovo u kvalitetnijem smještaju. Evidentno je da se kvalitetniji smještaj brže puni i postiže bolje cijene. Inače, za naše goste pripremili smo i brojna događanja te vjerujem da je svatko mogao pronaći nešto za sebe, dodala je direktorica crikveničkog TZ-a.
Tako je primjerice, Lucija Jukić, direktorica marketinga i prodaje Jadrana Crikvenica, kazala kako hotelska grupacija Jadran puna optimizma dočekuje visoku sezonu.
– Svi naši hoteli i kampovi u destinaciji su otvoreni, a trenutačno stanje bookinga je iznad prosjeka 2019. godine. Uz domaće goste, najveći broj turista dolazi iz emitivnih tržišta poput Austrije, Njemačke i Slovenije. Iznimno nas vesele i najave za jesen te se nadamo da će se i ostvariti, istakla je Jukić te dodala kako je Jadran tijekom lipnja bio domaćin sudionika nekoliko sportskih manifestacija, uz ostalo, i malonogometnog turnira Crikvenica Cup, koji je okupio preko 3.500 mališana iz čak 8 država.
I kvarnerski su otoci ovih dana bili u znaku povratka gostiju, doista brojnih manifestacija i pravog turističkog šušura. Najveći dio županijskog turističkog prometa tradicionalno otpada na otok Krk gdje je za produženi vikend odmaralo oko 10.000 turista. Ivana Kovačić, direktorica Turističke zajednice grada Krka, ukazala je kako je čitav lipanj u plusu prema rekordnoj 2019. Od 1. siječnja do sredine lipnja ostvareno je preko 280.000 noćenja što je odličnih 15 posto više nego 2019. Na području grada Krka od početka godine boravilo je već preko 60.000 gostiju ili 12 posto više nego u istom razdoblju 2019., a kampovi ostvaruju i najveći broj noćenja, oko 150.000 noćenja, a što je čak 27 posto bolji rezultat nego 2019. Za usporedbu, hoteli su od početka godine ostvarili promet od oko 44.000 noćenja, a oko 67.000 noćenja je ostvareno u obiteljskom smještaju koji je u odnosu na 2019. u plusu od čak 35 posto. Broj jedan su Nijemci koji su ostvarili gotovo polovinu prometa, a slijede Slovenci s udjelom od 12 i Austrijanci s udjelom od 11 posto.
U gradu Krku zadovoljni su i blagdanskim vikendom za nama koji je obilovao događanjima kojima su domaćini gostima »bacili« i dodatni mamac za dolazak. Naime, do 22. lipnja ovdje se održavaju čak dva festivala, Food Truck Festival i Krk Music Fest koji su privukli brojne goste. Glazbeni festival održava se u povodu Svjetskog dana glazbe i svima koji borave u Krku omogućava besplatno uživanje u dobroj glazbi i plesu. S druge strane, Food Truck Festival donio je originalnu ponudu street fooda, uz gostovanje poznatih hrvatskih chefova. Ponudu su prepoznali i gosti, reći će Kovačić.
Svijetli primjer
– Trud svih turističkih djelatnika u Krku se isplatio. Krk je i za vrijeme pandemije bio svijetli primjer kako se može poslovati i u najtežim uvjetima. U tim pandemijskim godinama, u 2020. i u 2021. smo ostvarivali jako dobre rezultate, a puno je uvjeta koje danas traže turisti, a koje morate zadovoljiti, da biste ostali na vrhu njihovog izbora. Traži se, uz kvalitetan smještaj i gastronomiju, i puno outdoor aktivnosti jer su mladi turisti željni i zabave i sporta i razgledavanja i ne smijemo zaboraviti, scenografija za društvene mreže. Svaki čovjek koji danas putuje je ujedno i putopisac, koji to dijeli sa svojom obitelji i zajednicom. A preko njegovog dijeljenja mi dobivamo buduće goste. Zato je važno osigurati im sve to. Nipošto ne smijemo ni zaboraviti gastronomsku ponudu jer su autohtona jela, nešto drugačije od onoga što su vidjeli i kušali u drugim zemljama ili gradovima, dodatna prednost, na koju ih možemo pridobiti. Kad im sve to ponudite i zaokružite priču, imate zadovoljnog gosta, koji se rado vraća, ali vam i šalje puno drugih na vašu destinaciju, istakla je direktorica TZ-a Krk te dodala kako je dobar primjer za to Travel to Taste Krk, gastronomska kampanja i predstavljanje lokalnih jela, pokrenuta upravo tijekom pandemije i odlično prihvaćena.
– To je odličan primjer kako privući goste i za vrijeme pandemije, ali i izvan sezone, istakla je Kovačić.
Na području Malog Lošinja je tijekom produženog vikenda boravilo oko 5.300 gostiju koji su ostvarili preko 33.000 noćenja. Dalibor Cvitković, direktor Turističke zajednice grada Malog Lošinja pojasnio je kako je riječ o više nego dvostruko većem prometu nego lani za Tijelovo.
– U strukturi smještajnih kapaciteta gosti su se najviše odlučili za boravak u kampovima, pa su tako kampovi zabilježili posjet 1.730 gostiju koji su ostvarili 12.799 noćenja što je triput više nego lani. Slijedi privatni smještaj s 1.154 dolazaka i ostvarenih 6.962 noćenja, što je također znatno više nego prošle godine za ovaj blagdan, a porast od 147 posto su imali i hoteli u kojima je ovih dana boravilo oko tisuću i pol gostiju, kazao je Cvitković te dodao kako su najbrojniji gosti iz Njemačke s udjelom od 30 posto, slijede Slovenci s nešto više od petine prometa, pa domaći gosti, kao i Austrijanci i Talijani.
– Može se primijetiti da se polako vraćaju Talijani, čijih je noćenja bilo pet puta više nego lani, a značajan rast imamo i kod domaćih gostiju, naveo je direktor lošinjskog TZ-a. U konačnici, ovogodišnje Tijelovo na Lošinju ipak je donijelo nekih 20-ak posto manje noćenja nego 2019. kada je blagdan padao na nešto kasniji datum. To, međutim, nije značajno umanjilo rezultate na otoku, dapače. I ovdje je lipanj krenuo odlično, otok je dosad posjetilo oko 27.000 gostiju koji su ostvarili preko 160.000 noćenja, što je čak i jedan posto bolje nego 2019. Kumulativno je od početka godine ostvareno 339.905 noćenja ili 4 posto manje nego prije korone, s time da su najveća povećanja noćenja u odnosu na 2019. ostvarili kampovi i privatni smještaj koji su u plusu za čak 22 posto.
– Brojne promotivne kampanje posebno u njemačkim medijima, prednosti otoka Lošinja, sigurnost, privatnost, mogućnost bavljenja brojnim aktivnostima na otvorenom, kao i brojna događanja privukli su ovog produženog vikenda brojne goste da posjete Mali Lošinj, treba posebno izdvojiti gastro event Dalmatian Heritage Gastronomic Experience s gostovanjem tri Chefa Matije Bogdana, Toni Bobana, Luke Pavića i domaćina Igora Oliverića iz konobe Cigale u Malom Lošinju. Uz gastronomske delikatese gosti su mogli uživati u hrvatskim vinima i pjesmi klape Čikat koja je izvodila klapske melodije s jedrenjaka Loger Nerezinac usidrenog za ovu priliku u uvali Čikat, dodao je Cvitković.