Film u školi

Predstavljena knjiga Ane Đorđić: Filmsku edukaciju valja uvesti u škole

Ervin Pavleković

Ana Đorđić / Foto Ervin Pavleković

Ana Đorđić / Foto Ervin Pavleković

Ana Đorđić argumentirano ističe neprijepornu potrebu za uvođenjem filmske edukacije u srednje škole.



U sklopu popratnog programa 13. izdanja VAFI I RAFI, internacionalnog festivala animiranog filma djece i mladih, koji se održavao u Art-kinu, održano je predstavljanje knjige Ane Đordić »Film u školi«, koja se bavi metodikom filma u nastavi te, prema riječima recenzenta Ilija Barišića »temeljno i sveobuhvatno odgovara na brojna pitanja i nedoumice vezane uz filmsku edukaciju, argumentirano ističući neprijepornu potrebu za njezinim uvođenjem u srednje škole«.


Kako je urednica knjige Diana Nenadić istaknula, Hrvatski filmski savez jedini je specijalizirani izdavač filmske literature koji održava filmsku djelatnost na životu, a ova knjiga rezultat je autoričina predavačkog rada, nekih objavljenih radova i predavanja na znanstvenim skupovima i konferencijama.


– Radi se o istraživačkom poslu, ovo je prvi rad koji primjenjuje spoznaje iz metodike u nastavi filma.




Sistematizirajući sve dosadašnje spoznaje, knjiga se nastavlja na ranije važne radove iz područja metodike nastave filma Stjepka Težaka i Miroslava Vrabeca, te tako ujedno daje poticaj drugima da se bave pedagoškom stranom filma.


Također, knjiga se pozabavila i tuđim praksama metodike u nastavi filma, sadrži anketno istraživanje među profesorima i predavačima medijske i filmske kulture, a na kraju je ponudila nekoliko metodičkih analiza hrvatskih kratkometražnih filmova – pojasnila je urednica te nadodala da je studija otvorila prostor traženju modela edukacije u srednjim školama.


Prema riječima Dejana Durića, knjiga Ane Đordić dolazi pred našu čitateljsku publiku u znakovitu trenutku po pitanju filmske edukacije u Hrvatskoj, stoga je, naglasio je, posebice važna i treba joj posvetiti veliku čitateljsku pažnju.


– Autoričin je stav da bi u srednje škole trebalo uvesti sustavnu formalnu filmsku edukaciju, pa to nastoji braniti iz više perspektiva.


Postoji jako duga tradicija filmske edukacije u Hrvatskoj, s druge strane, ona se potiče Europskim strateškim obrazovnim dokumentima, s treće strane autorica pomno analizira filmsko-edukativne programe u nizu zemalja Europske unije.


Iz toga proizlazi činjenica da bi filmsku edukaciju sustavno i formalnu trebalo vratiti u osnovne škole i postavlja pitanje koliko je bilo opravdano da se makne s obzirom na to da imamo dobru i bogatu tradiciju koja traje od nešto više od pola stoljeća – istaknuo je Durić.