Videoigra

Šok iz EA Sportsa: Prestajemo izdavati Fifu! Evo što planiraju za budućnost ove igre

Portal Novi list

EA odustaje od jednog od najprofitabilnijih brendova u povijesti igara. Objasnili su zašto.



Izdavač videoigara Electronic Arts kaže da će prestati proizvoditi nogometne naslove s Fifinom robnom markom, javlja BBC.


Njegov pododjel EA Sports napravio je prvu Fifinu igru ​​1993. godine i od tada je zadužen za franšizu.


To je jedan od najprofitabilnijih brendova u povijesti igara, ali cijena licence bila je jedan od razloga zašto je donesena odluka da se napusti partnerstvo.


Novo ime




EA će nastaviti proizvoditi nogometne videoigre, ali će od 2023. doći pod novim imenom, EA Sports FC.


Iako će mehanika igranja i osnovni načini igre biti slični onome što su igrači očekivali posljednjih godina, zbog ove promjene naslov će vjerojatno ponuditi širi raspon drugih iskustava, osim mogućnosti igranja.



U razgovoru za BBC, David Jackson, potpredsjednik EA Sportsa, objasnio je da studio misli da je vrijeme da se krene u drugom smjeru kako bi se izgradio “brend za budućnost”.


Iako su detalji u ovom trenutku nejasni, pošteno je pretpostaviti da su mogućnost gledanja utakmica iz stvarnog života, doživljaja događaja u igri uživo u stilu Fortnitea i pristupa širem rasponu robnih artikala u igri, stvari koje bi EA želio ponuditi.


Iskustva za igrače


Jackson kaže: “Svijet nogometa i svijet zabave se mijenjaju i sukobljavaju se unutar našeg proizvoda.


U budućnosti će naši igrači od nas zahtijevati mogućnost da budemo ekspanzivniji u toj ponudi.


U ovom trenutku igra je primarni oblik interaktivnog iskustva. Uskoro će gledanje i kreiranje sadržaja biti jednako važni za obožavatelje.


Prema konvencijama o licenciranju koje smo dogovorili s Fifom prije 10 godina, postojala su neka ograničenja koja nam neće dopustiti da budemo u mogućnosti izgraditi ta iskustva za igrače.”


Hoće li i dalje imati Liverpool?


Fifina franšiza je djelomično bila toliko uspješna sve do detaljnih ugovora o licenciranju, koji su omogućili točne prikaze dresova momčadi, lica igrača i stadiona koji se mogu vidjeti na ekranu.


Igrači su godinama mogli igrati timove iz Premier lige poput Liverpoola, dok su konkurentske igre poput Pro Evolution Soccera nudile izmišljene timove poput Merseyside Reda.


EA kaže da će nastaviti nuditi iskustva iz stvarnog svijeta, nakon što su prijavili 19.000 sportaša, 700 timova, 100 stadiona i preko 30 liga za buduće igre.



Među njima su Premier liga, Bundesliga, La Liga i Uefa.


Međutim, taj potez znači da EA više neće proizvoditi igre objavljene radi povezivanja sa Svjetskim prvenstvom, kao što je Fifa: Road to World Cup 98.


Bit će jedno posljednje Fifino izdanje, s ovogodišnjim izdanjem – Fifa 23 – u prodaji ove jeseni kao i obično.


Kocka za EA


EA Sports FC će se naći na policama krajem 2023.


EA je jedna od tvrtki za igre koja se suočila s negativnim reakcijama obožavatelja zbog svog pristupa kupnji u igri, pogotovo što se tiče “loot boxeva” i mikrotransakcija.


Nema sumnje da će neka od pitanja o njihovoj novoj franšizi biti o financijskom modelu i planovima za unovčavanje, koji tek treba biti otkriveni.


Ovaj potez je kocka za EA, čije je bogatstvo desetljećima usko povezano s Fifom, a Jackson to prihvaća, rekavši: “Ovo je veliki trenutak za organizaciju.


Interaktivna nogometna iskustva bila su središnja za ono što je EA Sports učinilo uspješnim tijekom zadnjih 30 godina.”


Pobrinuti se da većina milijuna sadašnjih Fifa igrača prijeđe na novi naslov bit će od vitalnog značaja za tvrtku kako bi u budućnosti mogla održavati važna licencna partnerstva. Oni su bitan dio njegovog uspjeha.


“Novac igra ključnu ulogu, ali…”


Electronic Arts sklopio je posljednji ugovor o licenciranju s Fifom 2013. godine i objavljeno je da je nogometno upravno tijelo značajno podiglo cijenu licence – ovaj put na više od milijardu dolara po četverogodišnjem ciklusu Svjetskog prvenstva.


Kada su ga upitali je li odlazak iz Fife bila isključivo financijska odluka, Jackson je rekao da “to se u konačnici nije svodilo na novac”, ali je prihvatio da je igrao ključnu ulogu u procesu donošenja odluka.



“Novac igra ključnu ulogu u većini pregovora, ali razlog zašto to radimo je stvaranje najboljeg iskustva koje možemo za igrače i partnere.


U sklopu toga razmatrate je li vaše ulaganje u jedno mjesto bolje ili lošije nego ulaganje u drugo.


Sve u svemu, s vremenom smo osjetili da su naša ulaganja prikladnija u prostorima koji su igračima najvažniji, kao što su različita iskustva koja sada možemo izgraditi u igri.


Za naše partnere to je način na koji ih možemo dočekati i uključiti u njih, kroz platformu koja razgovara sa 150 milijuna mladih nogometnih navijača diljem svijeta”, rekao je Jackson.


A što planira Fifa?


Što se tiče upravnog tijela nogometa, prošle je godine Fifa rekla da surađuje s programerima, investitorima i analitičarima kako bi osmislili svoju buduću strategiju za igranje igara, eSport i interaktivnu zabavu, ukazujući da su znali da ova promjena dolazi već neko vrijeme.


BBC je kontaktirao Fifu za komentar, ali još nije dobio odgovor.


“Promjena će u početku uvijek biti zabrinjavajuća za ljude”, kaže Jackson.


 


“Što se tiče stvari koje će im nedostajati, igrači će primijetiti samo dvije stvari: ime i dio sadržaja Svjetskog prvenstva svake četiri godine.


Izvan toga, vrlo malo će se promijeniti u vezi sa stvarima koje znaju i vole u vezi s trenutnim Fifa proizvodi.


Vjerojatno najlakša stvar koju smo mogli učiniti bila bi zadržati status quo.


Fifa je tijekom vremena bila nevjerojatno uspješna igra, ali postoje trenuci kada trebate razmisliti o tome kako izgleda budućnost, a mi osjećamo da je za nas najbolja stvar da sami gradimo brend”, rekao je Jackson za BBC.