Foto: iStock
Netflix sada ima oko 200.000 pretplatnika manje što sigurno nije dobro sjelo mnogim investitorima, posebice jer je tvrtka prognozirala rast tog broja za oko 2,5 milijuna. Padu je pridonijela odluka Netflixa o prekidu poslovanja u Rusiji koja ih je koštala oko 700.000 pretplatnika
povezane vijesti
Netflix je najavio kako se planira ozbiljno pozabaviti praksom dijeljenja njihovih korisničkih lozinki. Vijesti dolaze nakon objave financijskih i poslovnih rezultata za prvo tromjesečje ove godine koji su privukli mnogo pozornosti s obzirom da je najpopularniji streaming servis prvi puta u više od deset godina prijavio pad broja aktivnih pretplatnika.
U usporedbi s prethodnim tromjesečjem, Netflix sada ima oko 200.000 pretplatnika manje što sigurno nije dobro sjelo mnogim investitorima, posebice jer je tvrtka prognozirala rast tog broja za oko 2,5 milijuna. Padu je pridonijela odluka Netflixa o prekidu poslovanja u Rusiji koja ih je koštala oko 700.000 pretplatnika, a samo zbog nedavnog povećanja cijene pretplate u SAD-u i Kanadi su izgubili oko 600.000 pretplatnika.
Netflix i dalje ima oko 220 milijuna pretplatnika, a procjenjuje da više od 100 milijuna kućanstava koristi zajedničku lozinku, uključujući 30 milijuna u SAD-u i Kanadi. Kako bi riješila problem „izgubljenog prihoda“ kompanija navodno planira uvođenje dodatne naknade za račune koje koristi više osoba. Netflix je već započeo s testiranjem ove značajke u Peruu, Kostariki i Čileu gdje za račune koji dijele lozinku na više adresa naplaćuje dodatnu naknadu za dodavanje “podračuna”. Zanimljiva odluka s obzirom da je ipak riječ o državama s niskim standardom u odnosu na bogate zemlje Sjeverne Amerike i zapadne Europe. Cijene su različite po zemlji – oko 2,13 USD mjesečno u Peruu, 2,99 USD u Kostariki i 2,92 USD u Čileu, na temelju trenutnih tečajeva.
“Ako imate sestru, recimo, koja živi u drugom gradu, želite s njom dijeliti Netflix, to je sjajno. Ne pokušavamo ugasiti to dijeljenje, ali tražit ćemo od vas da platite malo više kako biste mogli dijeliti s njom i kako bi ona dobila i vrijednost usluge, ali i mi prihod povezan s tim gledanjem” – rekao je glavni operativni direktor Greg Peters tijekom konferencijskog poziva tvrtke o zaradi.
Peters smatra da će trebati oko godinu dana da se cijene na podračunima uvedu u upotrebu na globalnoj razini, a nije otkrio koliko prihoda očekuje od implementacije nove poslovne strategije. Čini se da ne mnogo ako je za vjerovati istraživanju koje je obavio Time2Play koje je pokazalo da oko 80% Amerikanaca koji koriste tuđu lozinku ne bi otvorilo vlastiti novi račun ako ne bi mogli podijeliti lozinku.
Ni druga opcija kojom uprava planira oporaviti prihode Netflixa također neće biti draga mnogima. Naime, riječ je o uvođenju jeftinije razine pretplate koja bi bila sponzorirana reklamama. To znači da bi, poput Disneya ili HBO-a u nekim zemljama, korisnici mogli plaćati manje, ali bi prilikom gledanja filmova i serija morali otrpjeti i poneki oglas.