Snimio Sergej Drechsler
U središtu je ljubavni nesporazum kao dio narativa i simboličkog okvira priče poznate Shakespeareove drame. Nastala je oko 1600. godine, u vrijeme autorove produkcijske zrelosti obojene optimizmom
povezane vijesti
RIJEKA – Na konferenciji za novinare znakovita naslova »Transformacije« u foajeu HNK-a Ivana pl. Zajca najavljena je predstava »Na Tri kralja ili kako hoćete« Williama Shakespearea u režiji Franke Perković, predstavljeni su novi glumci ansambla Hrvatske drame te su predstavljeni najznačajniji projekti do kraja 2024. godine.
Ususret premijeri koja je zakazana za 12. travnja, najavljena je predstava »Na Tri kralja ili kako hoćete« u režiji Franke Perković te adaptaciji i dramaturgiji Gorana Ferčeca. Komedija zabune, komedija predstave, ili lucidnost karaktera koji dovode do zabune i do drame u čijem je središtu ljubavni nesporazum, dio je narativa i simboličkog okvira priče poznate Shakespeareove drame »Na Tri kralja ili kako hoćete« nastale oko 1600. godine, u vrijeme autorove produkcijske zrelosti obojene optimizmom.
Kako je intendant riječkog HNK-a Marin Blažević uvodno rekao, nakon dviju kazališnih sezona pod sloganom »Opstanak«, vrijeme je za sezone koje će, kao i sama konferencija, nositi slogan »Transformacije«. U svojem se govoru osvrnuo i na pitanje troškova riječkoga HNK-a koje se provlači medijskim i javnim prostorom, ali riječka kazališna kuća, napomenuo je, nije jedina u Hrvatskoj, već jedna od šest kazališnih kuća koja, za razliku od nekih drugih, nema samo tri ansambla i umjetničke grane, već puno više umjetničkih grana, ansambala te projekata. S obzirom na naslove koji nas očekuju u sljedećim sezonama i s obzirom na dosadašnji uspjeh Hrvatske drame na čelu s Renatom Carolom Gaticom, nova faza razvoja, ističe Blažević, tek slijedi. Također, riječki je HNK, kazao je, jedino kazalište koje trenutačno ima predstavu po Shakespeareovom tekstu.
Transformacije
Na to se nadovezala redateljica predstave »Na Tri kralja ili kako hoćete« Franka Perković, inače i redateljica uspješnice »Leica format«, koja je naglasila kako, s obzirom na svoje iskustvo, može reći da je riječki ansambl jedan od tri najbolja ansambla u Hrvatskoj i u regiji te nema potrebe za relativiziranjem kvalitete te kazališne kuće.
– Riječ je o dobroj predstavi za koju je zaista iskorišten sav potencijal, a riječki kolektiv pokazuje veliku mogućnost glumačkog umijeća. Kao i »Leicu format«, tako i predstavu »Na Tri kralja ili kako hoćete« meni ne bi sigurno bilo moguće raditi u devedeset posto ostalih kazališnih kuća. Ova predstava uključuje mlade glumce, a publici, kao i onima koji su radili na njoj i koji su se odlučili poigrati sa zabunom, odustajući od nekih konceptualnih situacija i okvira, podsjetnik je na nešto pozitivno i lijepo. Jednako tako, nadam se i da će predstavu, to jest komediju zabune koja uključuje igru rodnih identiteta, voljeti i publika, kazala je Perković.
Autor adaptacije i dramaturg Goran Ferčec kazao je kako su ovu predstavu intuitivno vezali za transformacije, a kroz transformacije je prošao sam proces rada, kao i tekst, od onoga što jest, do onoga što je postao – partitura za izvođenje. Kako je pojasnio, tekst je reduciran, lišen je povijesnog konteksta, a zadržano je sve ono što bi svi, uključujući glumce i publiku, mogli razumjeti. U tom procesu rada i transformacije vidljivi su, istaknuo je, profesionalni i tehnički uvjeti rada u riječkome HNK-u.
Veličina Shakespearea
Glumci Edi Ćelić, Aleksandra Stojaković Olenjuk i Romina Tonković koji glume u predstavi istaknuli su dobru suradnju i pozitivnu atmosferu, a Ćelić je naglasio kako je tek sada, nakon rada na predstavi temeljenoj na Shakespeareovom tekstu, shvatio veličinu izvornoga autora, a sama predstava pomogla mu je da proširi glumački jezik i vokabular.
Ravnateljica Hrvatske drame riječkoga HNK-a Renata Carola Gatica nastavila je u tonu pitanja o financijama i troškovima kazališta te je rekla kako riječko kazalište vrijedi kao sedam zagrebačkih kazališta, a uključuje sigurno toliko grana, projekata i ansambala. Kako je napomenula, u ovoj se sezoni Drama riječkoga HNK-a, posebice uzevši u obzir predstave »Down by Law«, »Fahrenheit 451«, »I Cyrano i djevojčica« počela odmicati od europocentričnosti, no to će u budućnosti, u sljedeće dvije sezone, činiti još više. Kako je kazala, u iduće dvije sezone kazalište će ostvariti dijalog sa zanimljivim autorima i kazališnim kućama.