Foto Mateo Levak
Tunel bi, istaknuo je ministar, trebao biti probijen u lipnju iduće godine, a godinu dana kasnije predviđen je završetak svih radova na opremanju tunela, te rekonstrukciji postojeće tunelske cijevi, nakon čega bi obje cijevi trebale biti puštene u promet.
povezane vijesti
Probijena je prva četvrtina nove cijevi tunela Učka, odnosno nešto više od kilometra, od ukupno 5,6 kilometara novog tunela koji se gradi u sklopu 1,5 milijarde kuna vrijednog projekta 2-B2 faze izgradnje punog profila Istarskog ispilona na dionici Vranja – Učka.
Gradilište tunela obišao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je istaknuo zadovoljstvo napretkom radova.
Sve ide dobro
– Činjenica je da radovi idu jako dobro. Za sve nas ovo je jedno novo iskustvo, budući da se u gradnji tunela koristi nova, nasuvremenija tehnologija. S istarske je strane probjeno osamsto metara, s kvarnerske oko četristo, dakle oko kilometar i dvjesto metara tunela je probijeno na današnji dan, rekao je Butković, istaknuvši ukupnu vrijednost ove investicije od 200 milijuna eura, što je čini jednom od najvećih i najznačajnijih u prometnom sektoru u Hrvatskoj.
Tunel bi, istaknuo je ministar, trebao biti probijen u lipnju iduće godine, a godinu dana kasnije predviđen je završetak svih radova na opremanju tunela, te rekonstrukciji postojeće tunelske cijevi, nakon čega bi obje cijevi trebale biti puštene u promet.
– Paralelno s tim, u suradnji s koncesionarom, Bina Istrom, radimo na završetku projekta punog profila Istarskog ipsilona, što podrazumijeva izgradnju dodatnih dviju prometnih traka na potezu od tunela Učka do Matulja, uz izgradnju dvaju vijadukata – Limska Draga i Mirna, na istarskoj strani koji još nisu u punom profilu. Nakon potpisa memoranduma, u fazi smo pripreme bitnih dijelova ugovora koji će biti finiširan u roku od dva mjeseca, a nakon toga idemo s ugovorom prema Bruxellesu, te očekujemo da će radovi krenuti tijekom iduće godine, budući da su već izdane građevinske dozvole, rekao je Butković, podsjećajući da je lani otvorena i dionica punog profila Ipsilona od Pazina do Vranje, u neposrednoj blizini tunela Učka, a posebno je naglasio kako je u svim fazama projekta bila uključena domaća građevinska operativa koja je odradila najveći dio posla.
Veliki projekt
– I ovdje je angažirano više od 400 radnika, od kojih je gotovo sto posto domaćih. To je velika stvar, a ovako velik projekt ima pozitivne učinke i na BDP i na razvoj gospodarstva u cjelini te na sigurnost prometa, što nam je i najbitnije, zaključio je ministar.
Predsjednik uprave Bina Istre Dario Silić je potvrdio kako se radovi za sad odvijaju prema planu, te da bi i proboj i otvaranje tunela za promet trebali biti u skladu sa zacrtanim rasporedom.
– Ovaj projekt ne obuhvaća samo izgradnju druge cijevi tunela, nego i 1,9 kilometara punog profila autoceste, od Vranje do tunela, koju planiramo otvoriti do kraja ove godine, praktički godinu i pol dana prije roka. Bilo je manjih kašnjenja, što zbog divljanja cijena na tržištu, što zbog nedostatka radne snage, pogotovo u gradnji tunela, no mi smo kod izvođača, tvrtke Bouygues, inzistirali da rade domaći radnici i domaće tvrtke. Postavili smo visoke standarde u gradnji, kao i u zaštiti okoliša i zaštiti radnika. Naš je cilj da osiguramo financiranje i osigurali smo milijardu Eura, za reprogram postojećih kredita, kao i za gradnju dionice Učka – Matulji te dvaju vijadukata u Istri. Cilj je da se od Pule do Zagreba može stići za dva i pol do tri sata, bez zaustavljanja. To je vrlo bitno jer 95 posto turista dolazi u Istru automobilima, a na ovom pravcu imamo dnevni promet veći od deset tisuća vozila, rekao je Silić.
Na probijanju druge cijevi tunela Učka radi se 24 sata dnevno, pri čemu se s obje strane iskopa u prosjeku iskopa više od deset metara, a radilo se punom parom i za našeg obilaska tunela. Neposredno pred dolazak novinarskih ekipa obavljeno je miniranje, a materijal nakon miniranja se strojevima iskapao i prebacivao na pokretnu traku koja se proteže cijelom duljinom od 800 metara, od ulaza u tunel do mjesta iskopa. Inače, do kraja probijanja tunela planirano je izvesti više od dvije tisuće miniranja koja se izvode dok se paralelno odvija promet u drugoj cijevi koji se prekida svega na nekoliko minuta pri svakom miniranju. Zajedno s glavnom tunelskom cijevi radnici probijaju i poprečne tunelske cijevi koje povezuju postojeću tunelsku cijev s novom, a grade se iz sigurnosnih razloga, kako bi putnici iz vozila, u slučaju potrebe, primjerice, uslijed požara u tunelu, mogli na siguran način prijeći iz jedne tunelske cijevi u drugu. Već je iskopano nekoliko takvih poprečnih tunelskih cijevi, a do kraja radova će ih biti više dvadeset i pet.
Nakon probijanja druge cijevi tunela, krenut će radovi na izgradnji završne betonske oplate tunela, kolničke konstrukcije kao i sustava odvodnje. Slijedi i opsežan program opremanja, kako ističu iz Bina Istre, najsuvremenijom tunelskom opremom za sigurno prometovanje cestovnim tunelima kao što su protupožarni sustavi, ventilacija, dinamična signalizacija, video sustav i komunikacijski sustavi.
Izgradnjom druge cijevi tunela Učka, Bina Istra će povećati sigurnost i postići usklađenost tunela Učka s Direktivom EU iz 2004 o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele u EU. Osim toga, bit će smanjeno prometno zagušenje i skraćeno vrijeme putovanja autocestom.