OSTAJU DUGOVI

“Lenac” će se uspješno naplatiti nakon dražbe broda, stari kruzer “Delphin” ide u tursko rezalište

Orjana Antešić

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Motorni brod je ostao na vezu uz lukobran brodogradilišta, a zbog neplaćanja vezarine, troškova struje i vode, »Lenac« je 2018. godine pokrenuo parnicu za naplatu potraživanja od oko dva milijuna eura.



RIJEKA – Motorni brod »Delphin«, koji je već godinama arestiran i na vezu u Brodogradilištu »Viktor Lenac«, ovih je dana prodan na usmenoj javnoj dražbi radi podmirenja dugovanja sada već bivšeg brodovlasnika ovog kruzera prema škveru u Martinšćici i dvjema splitskim tvrtkama – Brodsko upravljanje d.o.o i SSM Crew.


Brod je prodan Turcima, preciznije jednom od tamošnjih rezališta brodova Bms Gemi Geri Donušum San, koji su ponudili najizdašniju cijenu za ovaj 156 metara dug, ali i 47 godina star kruzer – 27,3 milijuna kuna, odnosno oko 3,6 milijuna eura. Riječki Trgovački sud donio je rješenje o dosudi »Delphina« turskoj kompaniji pred kojom je sada rok od 30 dana za uplatu preostalog dijela iznosa kupovnine.


Ploveći hotel


Sudeći prema broju prijavljenih dražbovatelja, očito su mnogi vidjeli priliku u kupnji ovog starog kruzera jer su se u dvadesetak dana, otkad je Trgovački sud u Rijeci objavio poziv za usmenu dražbu, »nacrtali« predstavnici sedam inozemnih tvrtki, ali dvjema nije bilo dozvoljeno sudjelovati na dražbi jer na sudu, neposredno prije početka ročišta, nisu raspolagali dokazima da su uplatili jamčevinu.
Kruzer »Delphin« u brodogradilištu u Martinšćici u dva je navrata angažiran kao ploveći hotel za posadu »USS Mount Whitney«, za vrijeme dok su se na ovom zapovjednom brodu američke Šeste flote obavljali veliki zahvati modernizacije 2015. i 2017. godine, koji su trajali po pola godine i bili vrijedni nekoliko desetaka milijuna eura.




Koliko je poznato, sve je štimalo dok se odrađivao posao za Amerikance, no nakon što je »USS Mount Whitney«, nakon drugog obavljenog velikog remonta napustio Martinšćicu sredinom listopada 2017. godine, počeli su problemi između brodogradilišta i brodovlasnika »Delphina«, kompanije Vishal Cruises sa sjedištem na Mauricijusu.


Tri presude


Brod je ostao na vezu uz lukobran brodogradilišta, a zbog neplaćanja vezarine, troškova struje i vode, Brodogradilište »Viktor Lenac« početkom 2018. godine pokreće parnicu za naplatu svojih potraživanja, a dovelo je to i do aresta »Delphina«. Kako doznajemo od članice Uprave »Viktora Lenca« Sandre Uzelac, ukupna potraživanja brodogradilišta prema »Delphinu«, odnosno njegovom bivšem brodovlasniku, penju se na iznos od oko dva milijuna eura što će sada naplatiti iz ovršne prodaje »Delphina«.


Tim više jer »Lenac« ima prioritet namirenja temeljem pomorskog privilegija. U brodogradilištu u Martinšćici tijekom protekle četiri godine uspjeli su doći do tri pravomoćne presude u svoju korist, kojima je obuhvaćen gotovo cjelokupan iznos koji potražuju u »Lencu«. U brodogradilištu uspjehom smatraju i što im se konačno oslobađa Vez 4 koji je »Delphin« zauzimao gotovo četiri i pol godine, od jeseni 2017.