Zastoji

Gradnja čvora Trinajstić izazvala velike gužve. Danas i sutra zatvaranje dionice Jurdani – Matulji

Marinko Glavan

Radovi na čvoru Trinajstići trebali bi biti završeni koncem ove ili početkom iduće godine / Foto S. DRECHSLER

Radovi na čvoru Trinajstići trebali bi biti završeni koncem ove ili početkom iduće godine / Foto S. DRECHSLER

Zbog montaže uzdužnih nosača na budućem nadvožnjaku, danas i sutra će, prema najavama iz HAC-a, biti zatvorena dionica Jurdani – Matulji, u smjeru Rijeke



MATULJI – Zbog radova na izgradnji čvora Trinajstići, točnije zbog montaže uzdužnih nosača na budućem nadvožnjaku, promet riječkom zaobilaznicom ovog tjedna odvija se uz ograničenja i zatvaranja dionice između Matulja i Jurdana, zbog čega povremeno dolazi do gužvi i zastoja na obilaznim prometnim pravcima. Tako će danas i sutra, prema najavama iz Hrvatskih autocesta, biti zatvorena dionica Jurdani – Matulji, u smjeru Rijeke.


Čvor Trinajstići gradi se na poziciji na kojoj je nekad završavala riječka zaobilaznica, prije izgradnje dionice od Trinajstića, na području Općine Matulji, do Rupe, odnosno dvjestotinjak metara prije sadašnjeg tunela Jušići, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi. Izvedbom ovog čvora osigurat će se kvalitetna prometna povezanost Matulja i dijela grada Kastva s riječkom zaobilaznicom te preko nje sa širom mrežom autocesta.


Očekuje se i rasterećenje lokalnih cesta, posebno u centru Matulja, kao i na cestovnim pravcima od Kastva prema središtu Rijeke, u prvom redu na potezu od Kastva, preko Martinkovca, Zameta i Krnjeva.


Skraćeno putovanje




Kad se izgradi i nova državna cesta D 403, iz Kastva ili Matulja do centra Rijeke i obrnuto, putovanje bi trebalo biti značajno skraćeno, uz već spomenuto rasterećenje prometnica u sve tri jedinice lokalne samouprave – Matuljima, Kastvu i najzapadnijem dijelu Rijeke. Budući čvor Trinajstići služit će i kao poveznica radnih zona R-1 i R-2 sa zaobilaznicom, čime bi se u budućnosti dodatno trebale rasteretiti lokalne prometnice.


Radove na čvoru Trinajstići izvodi GP Krk, a trebali bi biti završeni koncem ove ili početkom iduće godine, pod stručnim nadzorom tvrtke IN Stria. Ukupna vrijednost radova je 41,7 milijuna kuna, s uključenim PDV-om.


Čvor Trinajstići je projektiran kao ulaz i izlaz sa zaobilaznice, u oba smjera, u obliku desne »trube«, gledajući u smjeru Rijeka – Rupa. Denivelacija u odnosu na A7 postignuta je projektiranim nadvožnjakom Trinajstići, a u odnosu na lokalnu cestovnu mrežu podvožnjakom ispod Šmogorske ulice koja će također biti dijelom rekonstruirana u sklopu ovog projekta, uz izgradnju spoja za naselje Jušići. Čvor se sastoji od četiri kraka, koji su podijeljeni u dva dijela – prvi dio su krakovi za uključivanje i isključivanje vozila na zaobilaznicu i s nje, a drugi dio su krakovi koji su fizički odvojeni od trupa autoceste i spajaju se s lokalnim prometnicama.


Zahtjevna montaža


Trenutno se, prema informacijama iz HAC-a, izvode radovi na izmještanju postojećih instalacija vodovoda, kanalizacije, elektroenergetskih i telekomunikacijskih instalacija u svrhu budućeg neometanog izvođenja podvožnjaka Trinajstići, uz izradu nasipa krakova koji će se spajati sa zaobilaznicom te iskop usjeka.


– U tijeku su i završni radovi na donjem ustroju, odnosno upornjacima i ostalim dijelovima konstrukcije na kojoj će ležati kolnik nadvožnjaka Trinajstići, uz zahtjevnu montažu uzdužnih nosača gornjeg ustroja, a što zahtijeva privremenu regulaciju prometa do 10. ožujka – kažu iz HAC-a, dodajući da je zatvaranje prometa na zaobilaznici neophodno, zbog osiguranja maksimalne sigurnosti prometovanja autocestom.