Cijelom duljinom obilaznica će prolaziti novljanskim zaleđem, od Selca, gdje će biti izgrađen novi čvor na Jadranskoj magistrali, do ponovnog spoja s magistralom poslije Povila, u smjeru Senja / Foto IMIKLOSIC
Hrvatske autoceste su pri kraju ishodovanja dozvola, a otkup zemljišta, istražni arheološki radovi te izmještanje instalacija također su pri kraju
povezane vijesti
RIJEKA – Radovi na 593 milijuna kuna vrijednoj zaobilaznici Novog Vindolskog službeno će započeti 11. ožujka, kad će izvođač radova, konzorcij koji čine slovenski Kolektor CPG d.o.o. i talijanska tvrtka ICM SPA, biti uveden u gradilište, potvrđeno je Hrvatskih autocesta(HAC), na naš upit o početku radova na prometnici koja je ujedno i prva dionica autoceste od Križišća do Žute Lokve.
Rok za izvođenje svih radova i puštanje obilaznice u promet je tri godine od uvođenja izvođača u posao.
Izgradnja obilaznice trebala je započeti potkraj prošle godine, ali je zapelo s izdavanjem građevinskih dozvola za pojedine dionice i zahvate na infrastrukturi, kako onoj potrebnoj za funkcioniranje prometnice, tako i onoj koju treba izmjestiti ili izgraditi paralelno s radovima na cesti.
Dozvole su, prema odgovoru iz HAC-a, najvećim dijelom ishodovane ili su pred izdavanjem, čime su stečeni preduvjeti za uvođenje izvođača u gradilište.
– Ishodovane su građevinske dozvole za izmještanja vodovoda, niskih napona (HEP) te 110 i 220 kV dalekovoda (HOPS)
Također, ishodovane su i građevinske dozvole za Vijadukt Ričina i priključke vodovoda. Građevinska dozvola za Trasu kompletirana je u sustavu e-dozvole Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja te se očekuje pokretanje postupka e-konferencije, odnosno ishođenja građevinske dozvole, odgovorili su iz HAC-a na naš upit o trenutačnom stanju ishođenja građevisnkih dozvola za ovaj projekt, uz napomenu da građevinske dozvole za napajanje električnom energijom i priključak na telekomunikacijku mrežu još nisu pokrenute u sustavu e-dozvole.
Gradnja ostalih dionica autoceste A7 prije završetka novljanske obilaznice
Butković je, još prilikom potpisivanja ugovora s izvođačima radova na novljanskoj obilaznici, najavio mogućnost početka gradnje cijele dionice autoceste, kazavši da se, zbog dobrih financijskih rezultata HAC-a, uz provedeno restrukturiranje cestarskog sektora, otvara mogućnost financiranja izgradnje ove dionice autoceste A7. Izgradnja na preostalim poddionicama mogla bi započeti prije završetka novljanske zaobilaznice pri čemu bi u prvoj fazi dionica Križišće – Žuta Lokva bila izgrađena kao brza cesta, s dvije prometne trake, a u drugoj fazi u punom profilu autoceste. |
Složeni objekti
U pripremi za početak radova, navode iz HAC-a, u tijeku je postupak otkupa zemljišta, kao i istražnih arheoloških radova, radova na izmještanju vodovodnih instalacija i priključaka vodovoda.
Obilaznica Novog Vinodolskog, od čvora Selce do čvora Novi Vinodolski, kod Povila, bit će ukupno duga 9,8 kilometara, od kojih će 6,5 kilometara biti izgrađeno na trasi buduće autoceste Križišće – Žuta Lokva, a ostatak trase čine spojne ceste na Jadransku magistralu.
Obilaznica će prolaziti izuzetno zahtjevnim područjem za građevinare, zbog čega je na trasi predviđen velik broj složenih objekata. Najzahtjevniji su tunel Zagori, dug 834 metra i vijadukt Ričina preko Vinodolske doline, dug više od kilometra, s upornjacima koji će na nekim pozicijama biti viši od 40 metara iznad tla.
Cijelom duljinom prolazit će novljanskim zaleđem, od Selca, gdje će biti izgrađen novi čvor na Jadranskoj magistrali, do ponovnog spoja s Jadranskom magistralom poslije Povila, u smjeru Senja. Ugovor između investitora i izvođača potpisan je još u rujnu prošle godine, a obilaznica bi u prvom redu trebala značajno prometno rasteretiti središte Novog Vinodolskog, posebno u turističkoj sezoni, kad kroz centar grada dnevno prolazi i po dvadeset tisuća vozila, čime je ovaj primorski gradić jedan od prometno najopterećenijih u Hrvatskoj.
Obilaznica će omogućiti i znatno brže prometovanje prema Rabu, Senju, Pagu i drugim destinacijama južno od Novog, što je jučer istaknuo i Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
Fazna gradnja
– Nakon što smo u rujnu prošle godine potpisali ugovor za izgradnju obilaznice Novog Vinodolskog, u proteklom razdoblju smo bili primorani pričekati s početkom radova, zbog ishodovanja svih potrebnih građevinskih dozvola.
Hrvatske autoceste su u ovom trenutku pri samom kraju ishodovanja dozvola, a otkup zemljišta, kao i istražni arheološki radovi te radovi na izmještanju instalacija se također privode kraju. To znači da će se već početkom sljedećeg mjeseca u posao uvesti izvođači, na trasi autoceste i vijaduktu Ričina kao jednom od najzahtjevnijih objekata ove obilaznice.
Radi se o jednom od najznačajnijih projekata za Vinodolski kraj, s obzirom na to da Novi tijekom sezone bude gotovo paraliziran prometnom gužvom koja prolazi gotovo samim centrom grada. Nastavak ovog projekta podrazumijeva izgradnju kompletne dionice Križišće – Žuta Lokva, a zbog restrukturiranja cijelog autocestovnog sektora na razini Vlade smo donijeli odluku o faznoj izgradnji, gdje obilaznica Novog Vinodolskog predstavlja prvu fazu cjelokupne dionice.
Vjerujem da će izvođači na ovoj dionici opravdati dano povjerenje te da će u sljedeće tri godine uspješno privesti kraju ovaj projekt kako bismo odahnuli od prometnih gužvi, ali i kvalitetnije spojili i omogućiti razvoj cijele Crikveničko-vinodolske rivijere i primorja te obližnjih otoka Krka, Cresa, Lošinja, Raba i Paga te dijela Like, rekao je Butković.