Foto: Lexus
Ovaj automobil bi treba do „stotke“ na sat ubrzavati za samo dvije sekunde čime bi se stavio uz bok Porschea 919 Hybrid i Rimčeve Nevere
povezane vijesti
Jesu li litij-ionske baterije na kojima svijet trenutno bazira svoj odmak od fosilnih goriva, i koji pogone sve od mobitela do električnih automobila, trajno rješenje ili nas čeka nešto efikasnije i bolje u skoroj budućnosti? Nismo sigurni, kao što nismo ni sigurni hoće li saživjeti alternative koje već postoje.
Između ostalog, dosta se pričalo i priča o tako zvanim solid-satet baterijama koje – ukratko – koriste čvrsti elektrolit i čvrste elektrode za razliku od tekućih i gel elektrolita u litij-ionskim baterijama. Njihova je očita prednost da mogu pohraniti i 50 posto više energije i da se pune mnogo brže. Ima i razlog zašto onda nisu u široj uporabi: njihova proizvodnja je skuplja, ali inženjeri i znanstvenici širom svijeta gledaju kako da tome doskoče.
U međuvremenu, neki ne čekaju da se to dogodi i rade na konceptima automobila pogonjenih na solid-state bateriju. Među njima je i Toyota, odnosno njen premium brend Lexus za koji je najavljeno da će brže od Toyote odbaciti motore s unutarnjim izgaranjem i postati isključivo brend za električne automobile.
U skladu s tim, Lexus je upravo objavio nove fotografije svog BEV Sport koncepta koji izgleda i ima dimenzije super auta kojeg će pogoniti solid-state baterija. Ovo BEV znači jednostavno battery electric vehicle.
To što je proizvodnja takvog auta skuplja radi skuplje baterije zapravo ovdje ne igra nikakvu ulogu. Kod basnoslovno skupih super jurilica cijena ionako nije zbroj njegovih dijelova i uloženog rada, već je u jednadžbu uveden i kriterij prestiža i plaćanja statusnog simbola.
Prije izlaska novih fotografija BEV Sport koncepta iz Lexusa su već prošlog prosinca govorili o ovom budućem automobilu i sad uz fotografije nije objavljeno novih detalja, ali ponovimo najvažnije. Ovaj automobil bi trebao do „stotke“ na sat ubrzavati za samo dvije sekunde čime bi se stavio uz bok Porschea 919 Hybrid i Rimčeve Nevere, ali zanimljiv je i njegov doseg s jednim punjenjem. Trebao bi iznositi dugih 700 kilometara, a to ima zahvaliti većem kapacitetu solid-state baterije.