Mali, veliki auto

Testirali smo Opel Corsu 1.2. Turbo 100 KS. Sasvim je dovoljna, ali ne baš i – povoljna

Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Sasvim dovoljna, sadržajem bogata, mada ne i baš povoljna - Opel Corsa



Da, pravi mali veliki automobil. Baš se tako može definirati Corsu najnovije generacije koju smo na našem testu imali s 1,2-litrenim turbo benzincem snage 100 »konja« koji je u svim elementima vožnje pokazivao znatno veću energiju. Drugim riječima, da smo ga testirali »na slijepo« sasvim bismo sigurno ustvrdili kako ima »najmanje 120 KS«.


Ono što je također njegova itekako značajna karakteristika, niska je potrošnja. To je uvijek bilo važno, sada, kad je pitanje dana u kojem će se litra pojaviti s cijenom od 12 kuna, to je – najvažnije. Uglavnom, uz naglašeniju pažnju prosječna se potrošnja kreće između pet i šest litara, na našem testu 5,8. Jedni joj je problem naglašenija vožnja autocestom pod većim opterećenjem putnika kad se značajnije prelazi sedam litara.


Funkcionalno, baš »taman«. Taman za obiteljske vožnje, taman za grad, baš kao što je i… ma ne nije taman da bi se u nju strpalo sve što želi obitelj prigodom odlaska na odmor, posebno ne zimski, ali recite nam – postoji li ijedan automobil u koji stane sve što familija želi? Volumen prtljažnika je 309 litara što Cosrsu svrstava u prosjek klase, no kad smo već kod funkcionalnosti, kabina je uistinu jako prostrana, spremna za prihvat četiri odrasla putnika. A to su veći djeca starija od 13 godina. Dizajnerski, ne nije nadmašila svoju drugu generaciju, onaj privlačni dizajn na pol prerezana kapi, ali je upečatljiva, odaje utisak luksuznijeg mališana. Unutrašnjost je jednostavna, instrumenti laki za opsluživanje. Ne bi bilo loše da ima više »osobnih znakova« prepoznavanja, ali zahvaljujući univerzalno umivenom izglednu, manje zamara i duži će period ostati – sasvim OK. Uostalom sve naglašenije korporacijsko objedinjavanje niza marki, negdje mora uzeti i svoj danak.




U konačnici, kad smo već tako lijepo pobrojili sve prednosti »malog velikog automobila« sa znakom munje na maski, istaknimo još i cijenu. Ona je, na žalost, također usklađena s današnjim vremenima sve skupljih automobila. Početna joj je cijena 136 tisuća kuna, dok je u testnom izdanju s vrlo visoko postavljenim paketom opreme stigla do 148 tisuća kuna. Nije baš usklađena s prosječnim primanjima u Hrvatskoj jer bi se za nu moralo raditi po prilici dvadeset mjeseci. U Njemačkoj, a njoj se dominantno ovaj »paket« i obraća dovoljno je – tri puta manje. Rada i mjeseci. Morala bi Corsa pronaći cjenovni put i do naših novčanika jer je više nego sigurno kako su njezine tržišne namjere – paneuropske. Istina, možda nas u svemu opovrgava podatak da je od kad se pojavila jedan od najprodavanijih modela uopće, ne samo u svojoj klasi.


U svakom slučaju koliko god »zapinjali« za cijenu, tko se odluči neće požaliti jer u »igri« je baš pravi obiteljski automobil. Uostalom nje prošlo baš tako mnogo godina od vremena Kadetta. Koji je svima bio i više nego dovoljan. Današnja Corsa? Pa ona je još i znatno veća, funkcionalnija od Kadetta ali stalno mislimo da je nekako – mala. Baš smo poput posesivnih roditelja kojima su njihova djeca i u srednjim godinama – mala.