Bravo!

Dolce & Gabbana više nikad neće koristiti životinjsko krzno

Bruna Matičić

Foto: Wikimedia Commons

Foto: Wikimedia Commons

Ljubitelji životinja pozdravili vijest da luksuzni talijanski brend mijenja praksu.

Luksuzni talijanski brend Dolce & Gabbana od ove godine više neće koristiti životinjsko krzno ni u jednoj svojoj kolekciji. Donesena odluka u skladu je sa smjernicama Fur Free Aliancea i odgovor je na promjene ukusa potrošača, vijest je koju prenosi Fur Free Alliance, međunarodna koalicija koja se zalaže za prestanak iskorištavanja i ubijanja životinja radi krzna, a čija je članica i hrvatska udruga Prijatelji životinja.


Kako je istaknuto u priopćenju, fokus rada ove modne kuće bit će usmjeren na održiviju budućnost u kojoj se ne može tolerirati korištenje životinjskog krzna, a u prelasku na ekološki prihvatljivo umjetno krzno nastavit će surađivati s krznarima.


Inovativni materijali


– Cjelokupni modni sustav ima značajnu društvenu odgovornost koju treba promovirati i poticati. Integrirat ćemo inovativne materijale u naše kolekcije i razvijati ekološki prihvatljive proizvodne procese, a istovremeno čuvati radna mjesta i znanje obrtnika u opasnosti od nestajanja, rekao je Fedele Usai, službenik za grupnu komunikaciju i marketing modne kuće Dolce & Gabbana.



Italija, jedna od najutjecajnijih zemalja u svijetu mode prošle godine je izglasala zabranu uzgoja životinja za krzno u cijeloj zemlji i time se založila za budućnost modne industrije bez krzna i korištenja okrutnog i nepotrebnog životinjskog materijala.


Odluka je na snagu stupila 1. siječnja 2022. godine, a Dolce & Gabbana ovim se potezom pridružio rastućoj listi talijanskih modnih kuća koje su se obvezale izbaciti ga iz svojih kolekcija, među kojima su Armani, Gucci, Prada, Versace, Moncler, Yoox Net-a-Porter, a krzno su odlučno odbacila i velika imena svijeta mode, poput Adidasa, Burberryja, Michaela Korsa, Jimmyja Chooa i mnogih drugih.



Odluku o odbacivanju životinjskog krzna iz kolekcija odjeće još jednog modnog velikana pozdravio je i Joh Vinding, predsjednik međunarodne koalicije Fur Free Alliance.



– Slavimo brend Dolce & Gabbana jer je prekinuo povezanost s okrutnošću krzna i prešao na humanije i inovativnije materijale, istaknuo je Vinding.


Okrutnosti


Dodaje da se brendovi poput Dolce & Gabbana opravdano prilagođavaju svijetu i potrošačima koji se mijenjaju te teže da tvrtke zauzmu stav protiv okrutnosti prema životinjama i uvedu inovacije za održiviju budućnost.



– Uzgoj životinja za krzno iznimno je bešćutan. Životinje cijeli život provode zatvorene u tijesnim, prljavim kavezima u kojima se ne mogu kretati, a na kraju ih ubijaju lomljenjem vratova, gušenjem, trovanjem ili genitalnom elektrokucijom. Stoga je odbacivanje krzna jedini način pomoći nesretnim životinjama koje pate i umiru zbog ljudske taštine, komentirali su iz udruge Prijatelji životinja.


Promicanje humanije modne industrije bez životinjskog krzna i to zabranom uzgoja životinja za krzno odlučno su podržale brojne države, među kojima je i Hrvatska.



– Osim okrutnosti prema živim bićima, natrpavanje bolesnih životinja u nehigijenske uvjete na farmama krzna stvara i savršeno uzgajalište smrtonosnih bolesti, a zbog pojave bolesti COVID-19 na njima su ubijeni deseci milijuna životinja, dodali su te pozvali na prestanak kupnje i nošenja proizvoda koji sadrže krzno, kožu, perje i svilu te okretanje sveprisutnim etičkim i ekološkim alternativama.