Muskovi novi poslovni planovi mogli bi razočarati Tesline kupce i investitore koji željno iščekuju dugo najavljivana vozila budućnosti poput Cybertrucka, Roadstera i Semija
povezane vijesti
Glavni čovjek Tesle Elon Musk je u srijedu tijekom redovnog sastanka s ulagačima rekao kako najvažniji tvrtkini proizvodi ove i sljedeće godine neće biti automobili, već softver koji ih pokreće autonomno i humanoidni robot, od kojeg kompanija očekuje da olakša rad ljudi u tvornici.
“Bio bih šokiran ako ove godine ne postignemo potpunu autonomnu vožnju koja je sigurnija od ljudskog upravljanja vozilom” – rekao je Musk, dodajući da će potpuna autonomna vožnja postati “najvažniji izvor profitabilnosti za Teslu”.
Prema Musku, robotizirani taksi povećava iskorištenost vozila za pet puta, pošto bi vlasnici mogli slati svoje automobile da prevoze druge ljude kada im nisu potrebni u privatne svrhe. Međutim, smjela obećanja najpoznatijeg milijardera u industriji električnih automobila suočena su s velikim izazovima, od tehnologije do regulative, s obzirom da Tesla i druge srodne kompanije godinama unazad nisu uspjele ostvariti svoje ciljeve vezane za softver koji bi omogućio autonomnu vožnju.
Musk je, također, rekao da njegovi inženjeri rade na lansiranju humanoidnog robota sljedeće godine, nazvanog Optimus, koji bi trebao riješiti globalni nedostatak radne snage, dok bi u prvoj fazi obavljao posao „prenošenja dijelova ili nešto slično tome“.
„Temelj ekonomije je rad. Dakle, što se desi kad jednostavno nemate problema s manjkom zaposlenika? Nisam uopće siguran što će gospodarstvo biti u tom trenu. E, to je poanta Optimusa. Dakle – vrlo je važan” – istaknuo je Musk.
Kompanija je robota, također poznatog pod imenom Tesla Bot, prvi put predstavila tijekom događaja AI Day održanog u kolovozu prošle godine. Riječ je o 57 kilograma teškom humanoidnom robotu čiji će zadatak biti preuzimanje monotonih i opasnih fizičkih zadataka, a koristiti će istu umjetnu inteligenciju kao i sustav za navigaciju Tesle Autopilot, samo prilagođenu za potpuno drugu skupinu zadataka. Musk je rekao da robot s vremenom može „postati značajnijim proizvodom od naših automobila“, a prototip prvog Optimusa se može očekivati tijekom 2022. godine.
Roboti se sve više koriste u tvornicama diljem svijeta, s trenutačnim prosjekom od 126 robota na 10.000 zaposlenih u proizvodnoj industriji, prema Međunarodnoj federaciji robotike, no mnogi su, međutim, ostali skeptični u vezi s Muskovim planovima jer je i prije bio brz na jeziku što se tiče obećanja koaj se na kraju nisu ostvarila. Primjerice, u 2019. godini rekao je da će Tesla imati milijun robota taksija na cesti do kraja 2020. godine.
Muskovi bi komentari o novom Teslinom miljeniku mogli razočarati Tesline kupce i investitore koji željno iščekuju dugo najavljivana vozila budućnosti poput Cybertrucka, Roadstera i Semija. Musk je, naime, naglasio da kompanija u 2022. neće predstaviti niti jedno novo vozilo zato jer bi tako ugrozili vlastiti sustav isporuke.
Što se financija tiče, Tesla i njegovi dioničari imaju samo razloga za zadovoljstvo, s obzirom da im je zadnji kvartal u 2021. u džepove je strpao 2,88 milijardi dolara profita na 17.7 milijardi dolara prihoda – više od očekivanja i najoptimističnijih analitičara.