Uspješna protekla godina

Prvi čovjek goranskog turizma tvrdi da imaju sve veći interes moćnih ulagača

Marinko Krmpotić

Foto M. GRACIN

Foto M. GRACIN

Ukupno je lani ostvareno 109.386 noćenja, dok ih je rekordne 2019. bilo nepune dvije tisuće više. Slično je i s dolascima kojih je 2019. bilo 41.752 (18.822 stranih i 22.930 domaćih), a lani 41.089, od toga čak 31.553 domaćih i 9.536 stranih pa je očito da je trenutačno najveći potencijal upravo domaće tržište



DELNICE – Gorski kotar proteklu je godinu završio na 99 posto od broja noćenja i dolazaka u odnosu na rekordnu 2019. godinu! Ovu lijepu vijest prenio nam je direktor TZ-a Gorski kotar Petar Hrg, koji spominje i brojke: »Ukupno smo u tek završenoj godini ostvarili 109.386 noćenja, dok ih je u rekordnoj 2019. godini bilo 111.152, dakle nepune dvije tisuće više.


To je tih skoro pa punih 99 posto, a slično je i s dolascima kojih je 2019. godine bilo 41.752 (18.822 stranih i 22.930 domaćih), a prošle 2021. godine 41.089 (31.553 domaćih te 9.536 stranih). Iz ovih je brojki uočljivo kako je došlo do bitne promjene strukture dolazaka. Konkretno, vidljiv je rast broja domaćih gostiju kojih je više za 33 posto, dok je stranih manje za 40 posto. Dakle, manjak stranih gostiju kompenzirali smo pojačanim dolaskom domaćih koji su nam, u stvari, osigurali izuzetno uspješnu turističku godinu. To je dobro i stoga što je, nakon što je početkom prošle godine formirana zajednička Turistička zajednica Gorskog kotara, zaključeno kako je trenutačno naš najveći potencijal upravo domaće tržište te kako baš iz tog bazena možemo generirati najveći broj posjetitelja.


Cjelogodišnja destinacija


»Poseban adut Gorskog kotara je to da je Gorski kotar cjelogodišnja destinacija. To je činjenica koju moramo osvijestiti, kako kod potencijalnih ulagača, tako i kod gostiju. Što većem broju ljudi moramo pokazati i dokazati kako je Gorski kotar moguće posjećivati u svim godišnjim dobima, odnosno prihodovati sredstva tijekom cijele godine, a ne samo sezonski«, ističe Petar Hrg.



 


Pojačana promidžba


Svakako, ovim smo rezultatima postavili visoke kriterije za ovu godinu, a to pak znači da će i ove godine biti potrebno dodatno intenzivirati promidžbene aktivnosti, ponajprije prema domaćem tržištu iz kojeg i dalje očekujem odličan odaziv, ali svakako i prema stranom koje nismo zaboravili. Najviše stranih gostiju dolazi nam iz Njemačke, Nizozemske, Italije i Francuske pa ćemo prema tim tržištima ići s pojačanim promidžbenim aktivnostima, pri čemu ćemo koristiti ponajprije online alate, ali i nastupe na sajmovima u društvu s TZ-om Kvarnera. Vjerujemo da ćemo taj broj stranih gostiju podići i u dolascima i u noćenjima, a nadamo se isto takvim rezultatima i kod domaćih gostiju, gdje ćemo iznova ići u četiri snažnije promotivne kampanje – dvije predsezonske, jednu jesensku te, naravno, zimsku. Promidžba će ići kroz nekoliko kanala i kombinaciju – radio, TV, društvene mreže te bilboard kampanje i to prema regionalnim središtima, a naglasak će nam biti, kao i do sada, na prirodnim i kulturnim znamenitostima te gastronomiji Gorskog kotara«, govori Hrg koji posebno ističe značaj ove godine u pripremi kvalitetnih natječaja za EU sredstva vezana uz razvoj i ulaganja u turističku infrastrukturu.


»Napad« na EU sredstva


»Nacionalni plan oporavka predvidio je značajna sredstva za ulaganja u javni i privatni turistički sektor. Također, Master plan razvoja turizma Gorskog kotara govori kako su, želi li se razvoj, nužna upravo takva velika ulaganja u smještaj i druge različite sadržaje. Ova 2022. godina bit će priprema za realizaciju tih mogućnosti, odnosno godina što kvalitetnije pripreme za natječaje vezane uz EU sredstva. Tih će natječaja biti mnogo, mogućnosti za dobivanje novca su, barem kako se sada čini, velike, i moramo učiniti sve da što više kvalitetnih projekata prijavimo. Veliki će uspjeh biti svaki prihvaćeni projekt jer sve što se uspješno prijavi i prođe kandidaturu u ovoj 2022. godini, mora biti gotovo do zadnjeg kvartala 2025. godine. To pak znači da bi Gorski kotar na kraju te godine mogao – kad je rječ o kvalitetnoj turističkoj infrastrukturi – izgledati puno zanimljivije i atraktvnije no danas. No, da bi se to dogodilo, potrebno je imati kvalitetno prijavljene projekte za što vjerujem da su naše lokalne samouprave spremne. Štoviše, za neke već znam da imaju gotove vrlo vrijedne projekte.


Uz to, naravno, očekujemo i nastavak privatnih ulaganja koja su sve uočljivija, od kupnje imovine i kuća – što je svakako dokaz atraktivnosti ovog područja – pa do direktnih turističkih ulaganja poput obnove sanjkališta »Gorski sjaj« u Kupjaku koje već odlično radi, u tijeku je obnova hotela Snježnik u Gerovu, priprema se gradnja hotela u Vrbovskom, očit je interes za ulaganja u hotelski smještaj u Delnicama i Fužinama… Dakle, zanimanje potencijalnih ulagača, i to financijski moćnih, sve je uočljivije, a na nama koji se bavimo turizmom je da stvaramo takve uvjete da rezultati budu što bolji te broj gostiju i noćenja što viši kako bi i potencijalni ulagači bili spremni ući u ozbiljnije investicije«, zaključio je direktor TZ-a Gorskog kotara Petar Hrg.