Pitanje sigurnosti

Preko pola milijuna Tesli pod kontrolom regulatora zbog aktiviranja video igrica na kontrolnoj ploči

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Američke vlasti najavile su otvaranje preliminarne istrage kako bi se utvrdila razina opasnosti igara u vozilu, koje se mogu prikazati na središnjem ekranu preko „Passenger Play“ opcije. U pitanju je 580.000 Tesla u optjecaju



Sve nas koji ne posjedujemo skupi Teslin auto, dakle jedno 99,9 posto vlasnika automobila u Hrvatskoj, uvijek iznenade neobične sitnice vezane uz ova razvikana električna vozila. Tako nam je uslijed spominjanja važnijih performansi i odlika automobila promakla činjenica da Tesla u okviru svog “infotainment” sustava na displeju desno od volana ima i manji broj video igara koje je moguće igrati i za vrijeme vožnje.


U slučaju sjeverno-američkog tržišta igre poput Sky Force Reloaded, Solitaire i The Battle of Polytopia su vidno dostupne preko čak i kad je vozilo u kretanju. Od samog početka, to je pokrenulo mnoga pitanja o sigurnosti. U svakom slučaju, dovoljno da NHTSA, regulator sigurnosti na cestama u Sjedinjenim Državama, otvori istragu.


Američke vlasti najavile su otvaranje preliminarne istrage kako bi se utvrdila razina opasnosti igara u vozilu, koje se mogu prikazati na središnjem ekranu preko „Passenger Play“ opcije. U pitanju je 580.000 Tesla u optjecaju, preciznije modeli S, X, 3 i Y proizvedeni od 2017. do danas.




Iz NHTSA  navode da ova mogućnost “može omesti vozača i povećati rizik od nesreće”. Međutim, ostaje za procijeniti točan stupanj opasnosti, a posebno učestalost s kojom se “Passenger Play” koristi i u kojem kontekstu. NHTSA morati dokazati da kada se igre aktiviraju, doista igra vozač, a ne putnik… a to zvuči kao nemoguća misija.


Doduše, sumnje regulatora su na neki način opravdane jer je moguće zamisliti vozača Tesle da igra igrice, s obzirom na određeni stupanj autonomnosti Tesla automobila. Mnogi vozači njihovu mogućnost auto-pilotiranja shvaćaju doslovno. Nije se jednom pojavila snimka vozača Tesle kako čitaju novine za volanom ili spavaju, dolazilo je i do bizarnih nesreća u kojima je policija utvrdila da unesrećeni uopće nisu bili za volanom već na suvozačevom mjestu ili pozadi.


U slučaju video igrica i njihovog pokretanja za vrijeme vožnje zapravo ne postoje ograničenja. Postoji upozorenje da ih u vožnji može igrati samo suvozač, ali baš ništa ne sprečava vozača da ih sam pokrene.