Gradnja luke Mrtvaška otežala sadašnjost Ilovčanima, ali će budućnost biti znatno lakša / Arhiva NL
Izgradnjom ove luke znatno se skraćuje put do Malog Lošinja sa svih ovih otoka. Nadam se da će Ilovčani naći rješenje, ali i da će projekt izgradnje biti nastavljen, kazao nam je Leon Smirčić
povezane vijesti
RIJEKA – Leon Smirčić, stanovnik otoka Premude, obratio se redakciji Novog lista i drugim medijima, Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, gradskim vlastima Malog Lošinja i drugim institucijama, u povodu, kako je istaknuo, učestalih protesta i pokušaja zaustavljanja započete izgradnje pristaništa Mrtvaška, te potaknut time što su iz izvještavanja o problemima s Mrtvaškom izostavljeni problemi i potrebe stanovnika okolnih otoka, poput Silbe, Oliba, Premude, Ista i drugih, za čiji je budući razvoj luka Mrtvaška od izuzetnog značaja.
– Izgradnjom ove luke znatno se skraćuje put do Malog Lošinja sa svih ovih otoka, što je značajna ušteda za državni proračun iz kojeg se financiraju lokalne pruge. Prema sadašnjem plovidbenom redu, putovanje do Malog Lošinja trajektom s ovih otoka skraćuje se u jednom smjeru za oko jedan sat, u povratnom putovanju dva sata.
Teško i na Susku
Znano je da oko 80 posto turista na ove otoke dolazi trajektom preko Malog Lošinja. Preko navedene luke znatno bi se poboljšala međuotočna povezanost, o čemu se stalno govori, a poduzima vrlo malo. Dugoročno gledano, ova luka bila bi od velike koristi svim stanovnicima Ilovika. Oni se sada prevoze manjim brodom koji prevozi putnike, prehrambene artikle i ostalo za trgovinu na Iloviku, građevinski materijal koji moraju ručno iskrcati iz kamiona u luci Mrtvaška, ukrcati u brod, po dolasku na Ilovik ručno sve iskrcati s broda i ponovo ukrcati u neko prijevozno sredstvo i odvesti na odredište. Za pretpostaviti je, kada bi se izgradila luka Mrtvaška, imali bi trajektnu liniju više puta dnevno kojom bi im sav materijal dolazio na odredište bez ručnog prekrcavanja, stoji u Smirčićevom dopisu.
On dalje navodi da je »vrlo važan faktor sigurnosti plovidbe u luci Mali Lošinj«.
– Za vrijeme turističke sezone veliki je promet lokalnih putničkih, turističkih, izletničkih, ribarskih i drugih brodova, kao i velik broj jedrilica i glisera. Kod tako gustog prometa lako može doći do pomorske nesreće s nesagledivim posljedicama. Promet u Malom Lošinju pojačan je i zbog činjenice da od grada Cresa do Zaglava na Dugom otoku nema pumpne stanice gdje brodovi mogu uzeti gorivo. Izgradnjom luke Mrtvaška znatno bi se rasteretio promet i povećala sigurnost plovidbe u uvali Mali Lošinj. Dragi susjedi Ilovčani, molim vas da još jednom preispitate svoje odluke i ne ometate izgradnju luke Mrtvaška koja će u bliskoj budućnosti vama osigurati bržu, jednostavniju i sigurniju povezanost s navedenim otocima. Molim vas za malo više strpljenja i razumijevanja. Poznato mi je i razumljivo da kratkoročno, za vrijeme izgradnje luke, imate manjih problema koji će se, nadam se, uspješno riješiti. Koliko znam, otoci Susak, Unije i Srakane povezani su s Malim Lošinjom dva puta dnevno. Za nepovoljnih vremenskih prilika nemaju nikakve veze s centrom pa ipak egzistiraju i ne bune se. Sjeverozapadni otoci Zadarske županije povezani su sa Zadrom jednom dnevno katamaranskom linijom kojom se do Zadra plovi sat i 15 minuta ili dva sata, ovisno o luci polaska.
Dobrobit zajednice
S ovih otoka trajekt plovi prema Zadru tri puta tjedno. Prošle godine za vrijeme rekonstrukcije trajektnog pristaništa na Silbi mještani nisu imali trajektnu liniju punih deset mjeseci, negodovali su, ali su izdržali. Sada imaju lijepo novo trajektno pristanište. Zato Vas, dragi susjedi Ilovčani, još jedanom molim da preispitate svoje odluke i ne dozvolite da propadnu ogromna sredstva dobivena za izgradnju ove luke od EU-a i da ne ometate nastavak izgradnje, za dobrobit svih nas, navodi Smirčić u svom dopisu.
Sa Smirčićem smo razgovarali i telefonom, a u razgovoru nam je rekao kako nema namjeru prozivati Ilovčane, već samo upozoriti na važnost izgradnje Mrtvaške za sve otoke u blizini, kao i za sam Ilovik, te pokretanja trajektnih i brzobrodskih veza prema otocima.
– Premuda je prije 15 godina dobila trajektnu liniju. Od tada do danas na otoku je izgrađeno trideset novih kuća, a još toliko je obnovljeno starih, ruševnih građevina. Bez trajektne veze, samo s katamaranom ili običnim brodom, to bi bilo gotovo nemoguće, jer kako ćete prevesti građevinski materijal i opremu. Nadam se da će Ilovčani naći rješenje, ali i da će projekt izgradnje biti nastavljen, kazao nam je Smirčić.