Amazon bi trebao platiti 68,7 milijuna, a Apple 134,5 milijuna eura. Povrh toga, moraju i prekinuti s ilegalnim dogovorima koji umanjuju konkurenciju na tržištu te tako dozvoliti svim prodavačima da putem Amazona prodaju Beatsove proizvode
povezane vijesti
Talijanska agencija koja brine o zaštiti tržišnog natjecanja, AGCM, odredila je kazne u vrijednosti od 200 milijuna američkih dolara Amazonu i Appleu za slučaj ilegalnog komercijalnog ugovora iz 2018. godine kojim je uređena prodaja slušalica marke Beats na tom tržištu.
Istraga je pokazala je kako su ove dvije kompanije potpisale ugovor prema kojem će na talijanskoj inačici Amazonove web trgovine ograničiti tko smije prodavati Appleove slušalice marke Beats, odnosno on je uključivao odredbu prema kojoj to smiju činiti samo određeni prodavači, čime su prekršile pravila Europske unije i utjecale na natjecanje u cijenama.
Prema istražiteljima ovaj je ugovor ograničio broj prodavača, dajući dozvolu samo Amazonu i nekolicini kompanija da u Italiji prodaju Beatsove proizvode. Odrednice ugovora zabranjivale su i prekograničnu prodaju čime su prodavatelji bili diskriminirani i na temelju njihovog geografskog položaja.
Rezultat dogovora Amazona i Applea bilo je smanjenje konkurencije na web trgovini Amazon.it zbog čega je bilo i manje ponuđenih popusta. Ovakva praksa umanjila je tržišne slobode i pravo sudjelovanja na tržištu za manje prodavače, što je zapravo ilegalno umanjivanje konkurencije koje šteti tržištu i potrošačima.
Iz navedenih razloga AGCM je izrekao novčane kazne. Amazon bi trebao platiti 68,7 milijuna, a Apple 134,5 milijuna eura. Povrh toga, moraju i prekinuti s ilegalnim dogovorima koji umanjuju konkurenciju na tržištu te tako dozvoliti svim prodavačima da putem Amazona prodaju Beatsove proizvode, na slobodan i nediskriminatoran način.
I Amazon i Apple službeno su najavili da će se žaliti na ovu kaznu jer smatraju da je sporni sporazum “više nego udvostručio” katalog proizvoda dostupnih talijanskim kupcima i rezultirao “boljim ponudama i bržom dostavom”. Iz Amazona kažu da se ne slažu s odlukom talijanskih vlasti i da je njegov udio u predloženoj kazni “nerazmjeran i neopravdan”. Također, odbacuju navode da su profitirali od ograničavanja broja prodavača na svojoj platformi, jer i njihov uspjeh ovisi o tome.
Iz Applea se pak pravdaju kako “vjeruju da nisu učinili ništa loše te da usko surađuju s prodavateljima kako bi kupcima osigurali da kupuju samo originalne proizvode“, no istovremeno poštuju odluku AGCM-a.
– „Neoriginalni proizvodi pružaju lošije iskustvo i često mogu biti opasni. Kako bismo osigurali da naši kupci kupuju originalne proizvode, blisko surađujemo s našim odabranim prodavačima i imamo posvećene timove stručnjaka diljem svijeta koji surađuju s organima za provođenje zakona, carinom i trgovcima, kako bismo osigurali da se prodaju samo originalni Apple proizvodi.” – rekao je glasnogovornik Applea.
Zahvaljujući intervenciji AGCM-a, nacionalna tijela za tržišno natjecanje Njemačke i Španjolske su naknadno pokrenula slične postupke.