Biograd Boat Show / Snimio Damir ŠKOMRLJ
»U dva desetljeća ova je nautička, gospodarska i turistička manifestacija izrasla u jedan od vodećih nautičkih sajmova u Europi koju svake godine posjeti tisuće posjetitelja. Sajamske manifestacije poput ove promoviraju iznimno važan segment naše turističke ponude, nautiku, čiji razvoj moramo nedvosmisleno podržavati«, kazala je Grabar-Kitarović
BIOGRAD Nautika je važan segment hrvatskog turizma jer obogaćuje njegovu ponudu i produljuje sezonu, što je i cilj turističke politike, poručila je u četvrtak predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović otvarajući 21. Biograd Boat Show, koji je okupio rekordnih 400 izlagača i na kojemu se do 20. listopada očekuje oko 20 tisuća posjetitelja.
»U dva desetljeća ova je nautička, gospodarska i turistička manifestacija izrasla u jedan od vodećih nautičkih sajmova u Europi koju svake godine posjeti tisuće posjetitelja. Sajamske manifestacije poput ove promoviraju iznimno važan segment naše turističke ponude, nautiku, čiji razvoj moramo nedvosmisleno podržavati«, kazala je Grabar-Kitarović.
Dodala je kako je uspjeh i važnost Biograd Boat Showa prepoznala i Hrvatska gospodarska komora (HGK), koja u sklopu tog sajma treći put organizira i Dane nautike.
Neizostavan segment turističke ponude
Nautički turizam neizostavan je segment hrvatske turističke ponude, čiji razvoj moramo nedvosmisleno podržavati, poručila je Grabar-Kitarović.
Naglasila je kako je važno i »komplementiranja turizma s drugim industrijama u Hrvatskoj«, gdje ponajviše vidi »našu poljoprivredu da konačno ostvarimo ono što stalno govorimo, da zelena Hrvatska hrani plavu Hrvatsku, da se razvija kontinentalni turizam, o čemu smo posebno govorili na nedavnim Danima turizma u Osijeku«.
Nautički turizam označila je važnim i zato što privlači goste veće platne moći, koji kroz veću potrošnju snažnije doprinose gospodarstvu. Također, dodala je, nautički turizam produljuje sezonu, budući da se velik broj regata organizira u predsezoni i pozezoni i jer se njegovim razvojem potiče i mala hrvatska brodogradnja.
»Nautički turizam daje imidž prestiža hrvatskom turizmu, zbog čega je zanimljiv i najzahtjevnijim turistima i stavlja našu zemlju uz bok najrazvijenijim svjetskim turističkim destinacijama.
Hrvatska se afirmirala i kao odlična charter destinacija ostavljajući iza sebe Grčku, Tursku i druge«, kazala je predsjednica, koja je nakon Biograda posjetila i Zadar te naselje Novi Bokanjac gdje se gradi nova osnovna škola.
Hrvatska nautička velesila, ali mora paziti na održivost
Biogradski sajam počeo je panelom »Je li Hrvatska i dalje vodeća charter destinacija u svijetu?«, a u iduća tri dana održat će se i sjednice strukovnih udruženja HGK vezanih za brodarstavo i nautiku, kao i novi dvodnevni B2B događaj »Croatia Charter Expo«, na kojemu će charter tvrtke razgovarati s agentima, brokerima i dobavljačima. Na sajmu će biti proglašen i Hrvatski brod godine 2019.
Potpredsjednik HGK Dragan Kovačević je, sudjelujući na otvorenju sajma i trećim Danima nautike HGK, ocijenio je da je Hrvatska nautička velesila i jedna od najznačajnijih nautičkih destinacija na Mediteranu, ali i globalno.
»To potvrđuju i brojke – Hrvatska ima flotu od 4.300 plovila, više od 140 luka nautičkog turizma s više od 17 tisuća vezova i milijun putnika na kruzerima. Prosjek potrošnje nautičara je 126 eura dnevno, a u čarteru 183 eura, pri čemu više od 30 posto tog novca troše na druge oblike turizma, od kulturnog do vinske i gastronomske ponude«, iznio je Kovačević.
Naglasio je kako se upravo zbog tih brojki, ali i potencijala i razvoja nautičkog turizma u Hrvatskoj, »mora čuvati obala i more, ali i otklanjati prepreke, posebice one zakonske, za snažnije investiranje i konkurentnost nautičkog sektora«, pri čemu je važno i što prije donijeti izmjene zakona o pomorskom dobru i morskim lukama za stvaranje pravne sigurnost kao preduvjeta novih investicija i razvoja.
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver rekao je da nautički turizam potiče gospodarski rast zadarske regije, ali i cijele države te da Ministarstvo brine o razvitku luka nautičkog turizma i zaštiti i očuvanju morskog okoliša.
Organizator sajma i domaćin Biograd Boat Showa, predsjednik Uprave tvrtke Ilirija Goran Ražnjević kazao je da je ta tvrtka pionir nautičkog turizma u Hrvatskoj čiji se doprinos razvoju nautičkog turizma ogleda i kroz organizaciju tog sajma.