Zračna luka Rijeka

Od Rijeke do Dubrovnika trenutno je duplo jeftinije doći avionom nego autom!

Alenka Juričić Bukarica

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Do Dubrovnika se idući tjedan može naći karta u jednom smjeru za oko 46 eura, koliko stoji i za Split te Osijek. Automobilom put do Dubrovnika stoji oko 100 eura



S krajem listopada zaključen je ljetni red letenja za Zračnu luku Rijeka. Posljednje linije koje su zaključile ovogodišnju ljetnu sezonu su one Eurowingsa, Lufthanse i Croatia Airlinesa, dok zasad ostaju one unutardržavne linije hrvatskog privatnog avioprijevoznika Trade Aira.


Naime, ova je privatna kompanija objavila red letenja za zimsku sezonu po kojoj se za ZL Rijeka i dalje nastavljaju letovi iz Osijeka te Splita i Dubrovnika, a riječ je o PSO-u (public service obligation), dakle sufinanciranim letovima.


Trade Air je i lani praktički jedini cijelu zimu letio na krčku zračnu luku, a njihove linije se, dakle, nastavljaju i ove zime.


Cijene nepromijenjene




Prema riječima Petre Koletić iz Trade Aira, kao i prethodnih godina intenzitet linija dostupnih tijekom ljetne sezone produžio se i na zimski red letenja, uz nekoliko sitnih preinaka u vremenima polijetanja, a i cijene karata su također ostale nepromijenjene.



Konkretno, iz ZL-a Rijeka se za Split i Dubrovnik može utorkom i četvrtkom s polaskom u 10.35 sati, a za Osijek s polaskom popodne u 15.55 sati.


Što se tiče cijena, i dalje se radi o vrlo povoljnoj opciji, koja ispada jeftinija i od toga da se, primjerice, do Dubrovnika ode vlastitim automobilom.


Naime, do Dubrovnika se idući tjedan, primjerice, može naći karta za oko 46 eura, koliko stoji i za Split.


Do Osijeka je cijena ista, dakle, također nekih 46 eura u jednom smjeru.


Za usporedbu, ako se autom krene autocestom do Dubrovnika trebat će za gorivo i cestarine »iskeširati« oko 100 eura, a put traje nekih sedam sati bez zaustavljanja.


S druge strane, zrakoplovom se iz ZL-a Rijeka do Dubrovnika može za nekih 46 eura, s time da let, uz zaustavljanje u Splitu, traje nešto manje od dva i pol sata.


Na pitanje je li se što mijenjalo oko kapaciteta i tipa zrakoplova, Koletić je napomenula da na ovim linijama i dalje vozi manji zrakoplov.


Mali propelerac


– Zrakoplov je i dalje L410 – propelerac kapaciteta 18 sjedala, a budući da Stožer ne nalaže da su COVID-potvrde potrebne u domaćem prometu, jedina COVID-mjera je nošenje maske tijekom leta, pojasnila je Koletić.



Inače, u Trade Airu su vrlo zadovoljni ovogodišnjom turističkom sezonom koja je općenito bila iznad očekivanja te donijela povrat solidnog dijela aviolinija u Hrvatsku. Koletić je tako komentirala da je ovogodišnja ljetna sezona bila itekako zahvalna.


– U prosjeku smo na svim linijama zabilježili povećanje broja putnika više od 50 posto kroz lipanj i srpanj, a u rujnu i listopadu čak više od 70 posto. Ako iz ovdje spomenutog prosjeka fokus stavimo samo na putnike u i iz Rijeke, također vidimo samo poboljšanja.


Riječ je o rastu u prosjeku 50 posto u odnosu na lani, s time da smo čak i listopadu imali značajan rast i to za čak 25 posto, što je iznimno dobro u posezoni. A i imajući na umu da je stanje u zemlji iz aspekta COVID-epidemije takvo da nema razlike između listopada ove i listopada prošle godine, istakla je Koletić.


Inače, tvrtki se u srpnju u floti pridružio Airbus 319, registracije 9ABTJ, koji se odmah nakon isporuke pozicionirao u Prištinu, odakle ima redovne charter prijevoze za MyWings kompaniju. Ostaje tamo i u zimskom redu letenja, zajedno s još jednim zrakoplovom Airbus 320.