NOVI SERVIS

Startao portal “Popravi.to”: Ovdje građani Hrvatske mogu prijavljivati sve komunalne probleme

Hina

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Svaka prijava objavljena na portalu bit će vidljiva svima, ali ne i prijaviteljica i prijavitelj, ako to ne žele. 



ZAGREB – Servisni portal za prijavu komunalnih problema nadležnim službama “Popravi.to”, čiji je zadatak da ih otklone i riješe, dostupan je od utorka na webu, a i pokriva područje cijele Hrvatske, priopćili su iz Gonga.


Servisni portal “Popravi.to” besplatan je alat nastao u suradnji Code for Croatia i Gonga, a olakšava prijavljivanje problema i štete na javnim površinama i infrastrukturi u svakom gradu, općini, ili bilo gdje na području Hrvatske.


“Ideja je da građanke i građani više ne moraju istraživati kome uputiti prijavu o rupi na kolniku ili nogostupu, uličnoj rasvjeti koja ne radi, oštećenoj klupi ili nepropisnom odlagalištu otpada. Potrebno je samo označiti lokaciju na karti, kratko opisati i fotografirati problem te označiti kategoriju, a Popravi.to na temelju tih podataka prijavu šalje na pravu adresu”, izvijestili su iz Gonga.




Svaka prijava objavljena na portalu bit će vidljiva svima, ali ne i prijaviteljica i prijavitelj, ako to ne žele.


“Činjenicom da su sve prijave javne omogućuje se nadgledanje lokalnih vlasti i praćenje učinkovitosti rada lokalnih komunalnih poduzeća, kao i usporedba s drugim gradovima i mjestima. Istovremeno, time se rasterećuje lokalnu samoupravu jer nadležna tijela prestaju primati višekratne prijave istog problema”, istaknuli su iz Gonga.



Na portalu će, kažu, biti vidljivo kako i kada je problem ranije prijavljen, te u kojoj je fazi rješavanja.


To je ujedno i najveća svrha portala – olakšati komunikaciju građanki i građana s nadležnim tijelima javne vlasti i otvoriti prostor za suradnju u rješavanju problema zajednice, naglasili su.


Voditelj projekta Miroslav Schlossberg rekao je kako računaju da će lokalna samouprava prepoznati “Popravi.to” kao servis koji im olakšava detektiranje i lociranje problema i štete, te da će cijeniti doprinos građana koji ih prijavljuju.


“Očekujemo da će surađivati u kontekstu izvršavanja svojih dužnosti i odgovornosti – odgovarati na prijavljene probleme, popravljati odnosno dati nalog za popravak nadležnim trgovačkim društvima”, rekao je.


Izvršna direktorica Gonga Oriana Ivković Novokmet rekla je da “Popravi.to” ima ambicije unaprijediti postojeću uslugu i povećati transparentnost javne rada uprave kako bi se gradio odnos i steklo povjerenje građanki i  građana.


“Želimo odgovorne građanke i građane, kao i odgovornu vlast koja će odgovarati na njihove potrebe”, dodala je.