Dizajn tih baterija trebao bi počivati na vrećastim ćelijama velikog formata (pouch cells), za razliku od cilindričnih koje se obično vide u Tesli i drugim električnim automobilima
povezane vijesti
- Fizičari iz Hrvatske, Francuske i Italije razvili novi pristup kvantnim baterijama
- Pretragom mu pronašli improvizirani laboratorij, 93 stabljike i 10 kilograma sušene i prerađene konoplje
- Pretragom pronađena tri improvizirana laboratorija za uzgoj marihuane, 100 sušenih stabljika, 22.825 grama marihuane
Najveći američki proizvođač automobila General Motors u utorak je izdao priopćenje kako gradi novo postrojenje za istraživanje baterija na jugoistoku savezne države Michigan gdje će se u laboratorijima ukupne površine 28.000 kvadratnih metara pokušati osmisliti ekološki održivije baterije koje se brže pune i jamče dulji domet električnih vozila.
Kroz ovaj novi objekt, nazvan Wallace Battery Innovation Center po Billu Wallaceu, baterijskom inženjeru u GM-u koji je umro od raka 2018. godine, GM postavlja snažne temelje u revoluciji baterija sposobnih isporučivati energetsku gustoću “do 1200 Wh/L”, kako bi se podržala električna vozila koja mogu prijeći čak 800 do 1000 kilometara s jednim punjenjem što je otprilike dvostruko više od dometa većine na cesti danas.
GM nije otkrio broj inženjera koji će na kraju popuniti laboratorije centra, niti je poznato koliko će točno koštati sama izgradnja , ali procjena je da se radi o “stotinama milijuna dolara”.
Inovacijski centar, koji bi trebao biti otvoren sredinom 2022. godine, bit će “jedan od rijetkih u Sjevernoj Americi koji može koristiti prototipne ćelije velikog formata, široke do metar ili čak i šire, s jednolično složenim elektrodama” – rekao je Ken Morris, potpredsjednik za električna i autonomna vozila u GM -u.
Trenutno nezamislivi domet od 800-1000 kilometara premašuje očekivanja GM-ove baterije Ultium, za koju je tvrtka rekla da će omogućiti dosege od “650 kilometara ili više”. Dizajn tih baterija trebao bi počivati na vrećastim ćelijama velikog formata (pouch cells), za razliku od cilindričnih koje se obično vide u Tesli i drugim električnim automobilima. To znači da bi se baterije mogle slagati vodoravno ili okomito, ovisno o potrebi.
Takav koncept, objašnjava Morris u izvještaju, ima “manju masu, bolji je i za vozilo i za kupca”. Prva generacija Ultium baterija debitirat će u kamionetu Hummer EV, koji bi u proizvodnju trebao krenuti sljedeće godine. Centar Wallace se postavlja za razvoj budućih verzija koje će se potpuno razlikovati od trenutnog sastava litij-iona.
“Centar Wallace bit će ekosustav razvojnih inženjera, istraživača i inženjera proizvodnje, gdje ćemo ubrzati ovu sljedeću generaciju. Istraživati ćemo mogućnost razvoja tehnologija poput litij-metalnih ili čistih silicijevih anoda, do čvrstih baterija.“ – dodao je Morris.
Cijela priča je u skladu s propagiranim ciljem GM-a da najkasnije do 2040. godine iz ponude potpuno izbaci laka benzinska i dizelska vozila. Tvrtka se već obvezala potrošiti 27 milijardi dolara na razvoj i proizvodnju 30 novih električnih vozila do 2025. godine, a čak je i redizajnirala svoj logotip kako bi više nalikovao električnom utikaču. Učinkovite, pouzdane baterije dugog dometa ključne za budućnost svih proizvođača automobila pa tako i General Motorsa.