SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER
Rijeka će imati cestovni prsten oko središta do zaobilaznice i bit će jedan od rijetkih gradova ne samo u Hrvatskoj, nego i puno šire koji je riješio sve cestovne i željezničke probleme, rekao je Butković, kazavši kako je vrijednost nove pruge procijenjena na 330 milijuna eura.
povezane vijesti
RIJEKA – Riječki gradonačelnik Marko Filipović i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavili su za iduću godinu raspisivanje natječaja za gradnju više od dvije milijarde kuna vrijedne dvokolosiječne pruge kroz Rijeku, nakon sastanka održanog u zgradi gradske uprave, na temu prometnih projekata na području Rijeke. Po završetku sastanka, obišli su gradilište ceste D-403 koja će povezivati novi kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali i zapadni dio središta grada sa zaobilaznicom. Sastanku su prisustvovali predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić sa suradnicima i ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.
Čvor Kozala
Gradonačelnik i ministar sastanak su ocijenili vrlo kontruktivnim, pohvalivši obostrano dobru suradnju Grada i Ministarstva u zadnjih pet-šest godina, tijekom kojih su pokrenuti brojni značajni projekti na izgradnji prometne infrastrukture.
– Potvrdili smo kvalitetnu suradnju Grada Rijeke i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture koja traje već dugi niz godina. Cijeli je niz značajnih prometnih projekata na području grada, a mnogi od njih će biti završeni u ovom mandatnom razdoblju. Riječ je o cijelom nizu cestovnih, željezničkih i maritimnih projekata, od izgradnje ceste D-403, kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali te marine u Porto Barošu. Vrlo sam zadovoljan najavom Ivana Kršića, predsjednika uprave HŽ Infrastrukture, o raspisivanju natječaja za gradnju dvokolosiječne pruge kroz Rijeku, kazao je Filipović, dodavši kako je s ministrom razgovarao i o izgradnji novog čvora Kozala na zaobilaznici, kao i novim rotorima na čvorovima Diračje i Škurinje.
Ministar Butković je dodao kako se nastavlja uspješna suradnja s Gradom, započeta još u mandatu bivšeg gradonačelnika Vojka Obersnela.
– Naša suradnja će i dalje biti dobra, na području Rijeke i Primorsko-goranske županije. Ovdje su u tijeku veliki infrastrukturni projekti, cestovni, pomorski, odnosno lučki, kao i želježnički, a iduće godine kreće natječaj za izgradnju nove, dvokolosiječne pruge kroz Rijeku. S dvokolosiječnom prugom i sa završetkom cestovnih projekata, već izgrađenom D-404, cestom D-403 koja se gradi te spojem od D-403 do Žabice za koji će Lučka uprava iduće godine raspisati natječaj, zatvorit ćemo cjelovito prometno rješenje u Rijeci.
Rješenje svih prometnih problema
Rijeka će imati cestovni prsten oko središta do zaobilaznice i bit će jedan od rijetkih gradova ne samo u Hrvatskoj, nego i puno šire koji je riješio sve cestovne i željezničke probleme, rekao je Butković, kazavši kako je vrijednost nove pruge procijenjena na 330 milijuna eura.
Jedna od glavnih tema razgovora bili su i projekti koje provodi Lučka uprava Rijeka, u suradnji s Gradom, a najavio je i potpisivanje ugovora s koncesionarom kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, zajedničkom tvrtkom APM Terminalsa i Enna Logica koji su jedini dali ponudu na ponovljenom natječaju za koncesionara.
– Zajedno s kontejnerskim terminalom na Brajdici cilj je da Rijeka dostigne promet od milijun TEU-a u nekoliko godina te da bude najjača luka u ovom dijelu Jadrana. Lučka uprava ima dobru dinamiku realizacije projekata, ne samo velikih, nego i brojnih manjih, na kojima također rade jako dobro i surađuju s Gradom. Tu je i nezaobilazni Porto Baroš, gdje je dodijeljena koncesija za marinu, a koncesionar do 2023. godine mora ishoditi lokacijsku dozvolu. za ovaj je projekt potrebna sinergija Grada, Županije i svih nas ostalih kako bi se do tad izdala i građevinska dozvola.
Na sastanku je bilo riječi i o novom autobusnom kolodvoru, kao nezaobilaznoj temi u riječkom javnom životu, pri čemu je Butković najavio financijsku pomoć u ostvarenju tog projekta.
– Gradonačelnik je svjestan da sredstva postoje. Grad ima projekte, a mi ćemo, kroz novi Operativni program, planirati i pomoći u izgradnji novog kolodvora. Dogovorili smo konkretno da ćemo na tu temu, kao i na temu novih čvorova na riječkoj zaobilaznici, odnosno novog čvora Kozala i druge i treće faze čvora Orehovica, te dogradnje čvora Škurinje, zajedno sa službama u Hrvatskim cestama, iznaći mogućnost da se sve skupa pripremi za financiranje kroz Operativni program konkurentnost i kohezija. To je velika prilika za sve nas, rekao je Butković.