Kkreću radovi

Crna otočna prometna točka odlazi u povijest, problem opasnog raskrižja u Krku bit će riješeno – semaforima

Mladen Trinajstić

Križanje Ulice Slavka Nikolića i Vinogradske odnosno Meštrovićeve uskoro će biti semaforizirano / Foto Mladen TRINAJSTIĆ

Križanje Ulice Slavka Nikolića i Vinogradske odnosno Meštrovićeve uskoro će biti semaforizirano / Foto Mladen TRINAJSTIĆ

Osim što će na križanju Vinogradske, Ulice Slavka Nikolića i Ulice Ivana Meštrovića biti postavljena svjetlosna signalizacija, bit će uređeni i nogostupi te rampe za osobe sa smanjenom pokretljivošću



 


KRK – S prvim danom listopada krenut će radovi na rekonstrukciji križanja Vinogradske, Ulice Slavka Nikolića i Ulice Ivana Meštrovića u gradu Krku. Kako nam je predstavljeno iz komunalnog odsjeka krčke Gradske uprave, zahvati na »problematičnom« raskrižju kod kojeg je, osim loše protočnosti prometa iz sporednih ulica, najveći izazov činila i nedovoljna razina sigurnosti pješaka koji se onuda kreću, sve manjkavosti tog lokaliteta trebali bi riješiti postavom svjetlosne prometne signalizacije.


Najbrže rješenje


​Semaforizacija raskrižja odabrana je kao najbolje i najbrže izvedivo rješenje, i to stoga što je druga varijanta povezana s formiranjem kružnog toka na istoj lokaciji ocijenjena izvedbeno zahtjevnijim i dugotrajnijim rješenjem, najviše zbog potrebe razrješavanja imovinsko-pravnih pitanja s vlasnicima susjednih parcela, dijelovi kojih bi se morali uključiti u taj prometni objekt, predstavio nam je Vedran Hajdin, voditelj pododsjeka za prometno redarstvo koji je ujedno imenovan i voditeljem tog projekta.





– Zahvati koji će se uskoro početi izvoditi na križanju Vinogradske, Ulice Slavka Nikolića i Meštrovićeve ulice podrazumijevaju postavu semafora koji će u inicijalnoj varijanti funkcionirati neovisno o semaforskom sustavu na susjednom križanju Ulice Slavka Nikolića i Vršanske, kaže Hajdin, napomenuvši da će, ako se nakon predviđenog razdoblja praćenja prometa na tom potezu ukaže potreba, postojati mogućnost povezivanja i usklađenja tih dvaju svjetlosnih sklopova u svojevrsni »zeleni val«.


– Za sad su prometni stručnjaci procijenjenili da će protočnost prometa biti bolja uz postavu prometnih detektora na budućem semaforskom sklopu koji će promet propuštati ovisno o »detektiranom« broju vozila koji ondje pristižu iz pojedinog smjera, objašnjava naš sugovornik iz krčke Gradske uprave.


Ozbiljna prekoračenja brzine vozila


Tijekom proteklih mjeseci, a kao pripremu za uvođenje novih tehničkih rješenja koja će prometovanje Nikolićevom učiniti značajno sigurnijim, lokalna je uprava u suradnji s institucijama nadležnim za cestovnu sigurnost ondje pratila intenzitet prometa, te mjerila brzinu kojom su se vozila tom gradskom ulicom kretala. Prema informacijama koje su nam tada bile predstavljene iz Grada, zaključeno je da su prekoračenja dozvoljenih brzina u zoni dječjeg vrtića uglavnom bila blaža (u prosjeku za 14 km/h veća od dozvoljene), dok su u donjem, ravnijem dijelu iste ulice, pored stambenog kompleksa Lizeta, prije no što su pred ljeto ondje postavljeni betonski »jastuci« odnosno usporivači, prekoračenja bila ozbiljnija, s nemalim brojem vozila koja su se tamo kretala brzinama koje su bile i više od 20 km/h veće od dozvoljene.

 


​Sigurniji pješaci


​​Hajdin nam je pritom rekao i da radovi koji ondje kreću već koncem ovog tjedna podrazumijevaju i zahvate na produljenju dijelova danas nepostojećih nogostupa na tom raskrižju, formiranja rampi kojima će se olakšati kretanje osoba sa smanjenom pokretljivošću, ali i instaliranje svjetlosne signalizacije kojom će se sigurnijim učiniti prometovanje pješaka, odnosno njihov prelazak preko cesta koje pripadaju među najprometnije kolničke poteze na području tog otočnog grada.


Radove će izvoditi tvrtka GP Krk, a prema troškovnicima, vrijednost radova s uključenim PDV-om premašuje iznos od 560 tisuća kuna. Ugovorom s izvođačima predviđeno je i da se radovi na tom lokalitetu dovrše u roku od mjesec dana, a tijekom zahvata se raskrižje ne bi trebalo zatvarati za promet, već će se prometovati naizmjenično, uz automatsko, a dijelom i »ručno«, reguliranje protoka vozila, posebice u vrijeme vršnog opterećenja odnosno prolaska autobusa i osobnih automobila koje je, s obzirom na to da je u neposrednom susjedstvu tog križanja srednja škola, u ovom periodu najizraženije u jutarnjim satima, odnosno u vrijeme početka nastave.


Peticija građana


Podsjetimo, na problematiku nedovoljno kvalitetnog i za pješake nesigurnog »stanja stvari« na tom dijelu krčke cestovne mreže nedavno su ukazali i žitelji grada Krka, peticijom čije je masovno potpisivanje bilo pokrenuto nakon što je, zbog prebrze vožnje neodgovornog vozača, na pješačkom prijelazu tog križanja lakše ozlijeđen jedan mališan.


​Usporavanje prometovanja širim područjem Ulice Slavka Nikolića već je postignuto pred ovo ljeto kad je stotinjak metara dalje od križanja koje će sad biti opremljeno svjetlosnom signalizacijom u trup ceste ugrađeno nekoliko betonskih usporivača. Te su se novine pokazale učinkovitima, posebice na ravnom i preglednom dijelu tog cestovnog poteza gdje se do tada najbrže i vozilo. Novom semaforizacijom, ocjenjuju u Gradu, razina sigurnosti sudionika u prometu dodatno će se podići te će vjerojatno najakutnija »crna točka« krčke prometne svakodnevice napokon otići u povijest.